کاشف اسرار-رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان،گفت: برای اولین بار در کشور سطح۳b نظام ارجاع الکترونیک که بالاترین سطح ارجاع است، در کلینیک بعثت رشت به اجرا در آمده است و در حال حاضر در بین ۳ استان گلستان، زنجان و گیلان، دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارای بالاترین بازخوراند یعنی ۳۵ درصد بوده است

به گزارش کاشف اسرار ،شاهرخ یوسف زاده چابک امروز در نشست صاحبان فرایند نظام ارجاع الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی گیلان با سازمان های بیمه گر  که در دفتر کارش برگزار شد،اظهار کرد: سرعت و شتاب دانشگاه در استقرار نظام ارجاع الکترونیک (ظرف کمتر از چند ماه) در استان، در سطح کشور باور کردنی بود،  این مهم با تلاش صاحبان فرایند نظام ارجاع، تاکنون در ۶ شهرستان گیلان اجرا شده است.

به گفته وی، برای اولین بار در کشور سطح۳b نظام ارجاع الکترونیک که بالاترین سطح ارجاع است، در کلینیک بعثت رشت به اجرا در آمده است و در حال حاضر در بین ۳ استان گلستان، زنجان و گیلان، دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارای بالاترین بازخوراند یعنی ۳۵ درصد بوده است.
این مسئول با بیان اینکه لازمه راه اندازی پزشک خانواده شهری استقرار نظام ارجاع الکترونیک است، گفت: خوشبختانه با همت مسوولان دانشگاه در زمینه نظام ارجاع پیشتاز هستیم.
یوسف زاده چابک،مدعی شد: با استقرار نظام ارجاع شاخص های بهداشتی در حال بهبود هستند و ارتباط مناسبی بین دو حوزه درمان و بهداشت ایجاد شده است و این نظام جهش بزرگی در حوزه سلامت گیلان محسوب می شود.
وی با تاکید بر این که بیمه ها باید در سطح کلان برای استقرار نظام ارجاع الکترونیک تلاش کنند،افزود: سازمان های بیمه گر باید ضمن همراهی با ستاد نظام ارجاع، برای بهبود روند استقرار این مهم گام بر دارند . در این زمینه دو دانشگاه گلستان و گیلان طی این هفته در بیمه سلامت دستاوردها و نیازمندی های نظام ارجاع الکترونیک پزشکی کشور را تشریح خواهند کرد.
این پزشک با اشاره به این که زیر ساخت های مناسب برای استقرار کامل نظام ارجاع در گیلان باید ارتقا یابد، تاکید کرد: همه متولیان حوزه سلامت باید تلاش کنند تا با تامین منابع و ایجاد زیر ساخت های لازم، حلاوت استقرار نظام ارجاع را به کام مردم گیلان شیرین کرد.
یوسف زاده چابک،اذعان کرد: در حال حاضر، کمبود نیروی انسانی یک عامل مهم جهت کاهش باز خوراند در مراکز درمانی است و در این زمینه در برخی از مراکز شاهد بازخوراند بالای ۹۰ درصد نیز بوده ایم.

وی ابراز کرد:  با اجرای نظام ارجاع الکترونیک مردم خدمات سلامت را با هزینه های کمتری دریافت خواهند کرد . در این زمینه فرهنگ سازی برای بهره مندی مردم از خدمات درمانی در بستر نظام ارجاع و دریافت خدمات با هزینه تمام شده کمتر باید مد نظر قرار بگیرد و با همراهی سازمان های بیمه گر می توان شاهد دستاوردهای قابل توجه ای در این زمینه بود.

در این نشست، سازمان های بیمه گر (سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت) از استقرار نظام ارجاع الکترونیک در گیلان استقبال کردند و مقرر شد جهت تسریع در امور کارشناسانی از حوزه بیمه به ستاد نظام ارجاع دانشگاه معرفی شوند. منبع: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

پایان پیام

اشتراک این خبر در :