کاشف اسرار-دو روز قبل خبری با تیتر:”کسب مقام برتر در حوزه”اطلاع رسانی” از سوی روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی در سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی“،در سایت منطقه آزاد انزلی،منتشر شد.

photo_2016-11-19_20-03-18

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،در بخشی از این خبر آمده است:”بروشور، فیلم و لوح فشرده، برگزاری و شرکت در نمایشگاه، اعلامیه خبری، انتشار کتاب و گزارش عملکرد، نشریه برون سازمانی، نشریه درون سازمانی،آگهی و رپرتاژ آگهی، بیلبورد، پوستر، تور بازدید و آشنایی با فعالیت ها و تیزرهای تبلیغاتی و معرفی؛ شاخص های مختلف بخش اطلاع رسانی جشنواره بود که آثار ارسالی از سوی مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی مورد توجه هیأت داوران ایرانی و خارجی قرار گرفت و در مراسم پایانی تندیس و لوح  روابط عمومی برتر به مهندس امین افقی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل این سازمان از سوی پروفسور باقر ساروخانی استاد برجسته و پدر جامعه شناسی ارتباطات  ایران اهدا شد”.

photo_2016-11-19_20-03-09

درباره کسب این مقام ،سئوالاتی به شرح ذیل ؛در راستای رسالت مطبوعاتی و تنویر افکار عمومی، از مدیر روابط عمومی منطقه آزاد انزلی  پرسیده می شود و انتظار می رود ،پاسخ شایسته ای  به انضمام مستندات قانونی و کتبی ،برای اطلاع مخاطبین در اختیار گذاشته شود:

یک-با توجه به این که در خبر مبحوث عنه اذعان شده ،سیزدهمین دوره جشنواره،باحضور ۸ استاد از چهار کشور ایران، انگلیس، هلند و بلغارستان برگزار شده؛آیا اساتید یا داوران خارجی تسلطی به زبان فارسی،در ارزیابی آثار شرکت کنندگان و برگزیدگان داشته اند یا خیر؟

دو:با توجه به این که استفاده درست از هر رسانه یا مجرای ارتباطی، از الزامات راهبردی روابط عمومی است،آیا معیار برگزاری نشست های خبری باید در کسب مقام ، اثر گذار باشد یا خیر؟منطقه آزاد انزلی،در سال جاری چند نشست خبری با حضور اصحاب رسانه گیلان برگزار کرده است؟آیا برای روز خبرنگار و هفته دولت برپا شده است یا خیر؟اگر برگزار شده،،آیا طبق ماده ۵ قانون مطبوعات از همه رسانه های فعال اعم از روزنامه ها،هفته نامه ها،پایگاه های خبری و خبرگزاری ها  دعوتی به عمل آمده است یا خیر؟

سه:در خبر منتشر شده به مبحث :”آگهی و رپرتاژ آگهی،“در کسب این مقام اقرار شده است،حال سئوال می شود؛آیا این آگهی و رپرتاژ آگهی در رسانه های مکتوب و الکترونیک؛منتشر شده است یا خیر؟نام رسانه ها و تعداد آگهی هر نشریه را اعلام کنند،ضمن این که اعلام کنند،این آگهی ها از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت دولتی و یا از طریق آزاد در اختیار رسانه یا رسانه ها قرار گرفته است؟اگر آزاد بوده،آیا همه رسانه ها از این آگهی و رپرتاژ آگهی برخوردار بوده است یا خیر؟

چهار:اگر روابط عمومی منطقه در اطلاع رسانی موفق بوده،پس چرا با گذشت چندین ماه ،پاسخی به برخی از سئوالات مطرح شده در پایگاه خبری کاشف اسرار،از جمله فنس های فاز تجارت  و هم چنین متولی بازسازی  و نگهداری  زیر ساختهای فاز تجارت منطقه آزاد انزلی کیست؟پاسخی نداده است!؟

پنج:روابط عمومی منطقه آزاد انزلی،مدعی گردیده است؛”….شاخص های مختلف بخش اطلاع رسانی جشنواره بود که آثار ارسالی از سوی مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی مورد توجه هیأت داوران ایرانی و خارجی قرار گرفت”،این در حالی می باشد،در بیانیه هیات داوران درباره این بخش آمده است:

در اختیار داشتن یک برنامهء جامع اطلاع­رسانی و استفاده درست از هر رسانه یا مجرای ارتباطی، از الزامات راهبردی روابط عمومی است. هریک از مجراهای اطلاع­رسانی، اعم از کاتالوگ، بروشور، روزنامه، رادیو، تلویزیون، وب­گاه، لوح­های فشرده، نمایشگاه، همایش، تبلیغات، کتاب، جزوه، نشریه درون­سازمانی، فیلم، سرود و موارد مشابه، می­توانند روابط عمومی را در نیل به اهدافش یاری رسانند؛ اما درباره روابط عمومی­هایی که هیچ اثری در حوزه اطلاع­رسانی و بهره­گیری از مجاری ارتباطی گوناگون ارسال نکرده‌اند یا فقط به یکی دو مورد بسنده کرده ­اند و یا حتی فهرستی از اقداماتشان را بیان و مستند نکرده‌اند چه باید گفت؟ داوری را به عهده خودشان می­گذاریم“.

لازم به ذکر است؛این کنفرانس از سال ۱۳۸۳ توسط موسسه کارگزار روابط عمومی (KPRI) برای شاغلان روابط عمومی ایران طراحی شده است که به آخرین مباحث حوزه صنعت روابط عمومی می پردازد. کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران(ICPR) همه ساله با همکاری مستقیم دانشگاه های معتبر ارتباطات و روابط عمومی، سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی برگزار می شود.شرکت کنندگان این کنفرانس؛شاغلان روابط عمومی،مدیران و کارشناسان صنعت تبلیغات و بازاریابی ارتباط گران و روزنامه نگاران،مدیران خدمات مشتریان و   مدیران توسعه کسب و کار؛است.

امام خامنه ای: افراد، مسئولین، خودشان را در معرض نقد و انتقاد قرار بدهند و پاسخگو باشند و پاسخ بدهند و تبیین کنند. خیلی از اوقات اگر چنانچه یک انتقادی به کسی بشود، این فرصتی است برای او که بتواند ذهن ها را روشن کند، تبیین کنند، حقیقت را بیان کنند؛ خیلی چیز خوبی است.۱۳۸۸/۰۳/۲۹

در کنار این، نظام پاسخگویی را برای خودتان متحتم بدانید. واقعا وزیر در حوزه‌ی کار خودش، مدیران وزارتی در حوزه‌ی کار خودشان، معاونان هر کدام در حوزه‌ی کار خودشان پاسخگو باشند. یعنی هم در برابر خطایی که انجام می‌گیرد، واقعا پاسخگو باشند؛ هم در برابر کار لازمی که باید انجام می‌گرفته و انجام نمی‌گیرد، پاسخگو باشند.

پایان پیام

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :