کاشف اسرار-خبرنگار پایگاه خبری کاشف اسرار در ساعت ۲۰ روز جاری هنگام عبور از روبروی ساختمان تاریخی شهرداری متوجه استقرار خودروی زانتیا سفید رنگ در اختیار شهردار کنار پیاده راه فرهنگی بافت مرکزی شهر و هم چنین چراغ های روشن سالن گفتگو شد.

به گزارش کاشف اسرار،خبرنگار این رسانه با پرس و جو، متوجه در حال برگزاری بودن نشست شهردار با تعدادی از تاکسی داران،مدیر سازمان حمل بار و مسافر شهرداری،یکی از اعضای شورای اسلامی شهر و هم چنین مدیره روابط عمومی شهرداری شد و در جلسه شرکت کرد.

این فعال رسانه ای پس از وارد شدن به نشست مذکور متوجه حضور تعدادی انگشت شمار خبرنگار گردید و حدود دو نفر از آن به نظر می رسد پای ثابت جلسات نشست های شهردار باشد،به طوری که مدتی قبل نامه صادره از سوی مدیره روابط عمومی شهرداری برای یک از خبرنگاران تصویر بردار در فضای مجازی منتشر شد  ولی به نشانه اعتراض هیچ گونه گزارشی از جلسه تهیه نکرد و مراتب را با “نصرتی قزوینی نژاد”در میان گذشت.

برگزاری این جلسه در حالی بوده از سوی مدیره روابط عمومی شهرداری و پرسنل تحت مدیریت مشارالیها در این واحد برای خبرنگار “کاشف اسرار”هیچ اطلاع رسانی صورت نگرفته و حتی برای نشست خبری شهردار در دوم آبان ماه جاری دعوت برای اولین بار از سوی”نصرتی قزوینی نژاد به صورت لسانی صورت گرفت .

اینک سئوال میشود آیا برای پوشش خبری این نشست از تعدادی خبرنگار رسانه های مکتوب و الکترونیک آن هم کمتر از انگشتان دست صورت گرفت؟آیا مدیره روابط عمومی دعوت از این خبرنگاران را توسط حوزه تحت مدیریت خودش تائید می کند و یا این که این اصحاب رسانه توسط تاکسی رانان یا عضو شورای اسلامی شهر و یا سازمان حمل بار و مسافر جهت کسب خبر مطلع شده اند؟با این تعداد شرکت کردند؟با مستندات پاسخ بدهند.

اگر اطلاع رسانی و دعوت گزینشی توسط مدیره شهرداری صورت گرفته باشد این روند به صلاح شهرداری که معارفه وی در نیمه اول ماه گذشته برگزار شده ،است؟ و آیا مطابق حفظ حقوق شهروندی در نظام اداری مصوب شورای عالی اداری و قانون مطبوعات است؟

چنانچه دعوت از سوی مدیره روابط عمومی شهرداری و به صورت گزینشی صورت گرفته باشد و هزینه اداره این نهاد عمومی غیر دولتی از بیت المال می باشد ادامه این روند به صلاح شهردار جدید نیست.

در صورت گزینشی بودن حضور انگشت شمار خبرنگار در نشست مذکور،با توجه به این که دغدغه تمامی رسانه‌ها کمک به توسعه  شهر و ارتقای در زمینه‌های مختلف بوده، هیچ دلیلی برای دعوت گزینشی این قشر پرکار و کم توقع وجود ندارد.

از سوئی دیگر این گونه برخوردها به نوعی نادیده گرفتن حق مردم و مخالطبان این رسانه‌ها بوده و انتظار می‌رود این روند اصلاح شود،ضمن این که آیا نادیده گرفتن برخی رسانه‌ها و نقش تاثیرگذار آنان در جامعه را باید نشانه ضعف و ناکارآمد بودن روابط عمومی مجموعه متولی دانست؟

عدم دعوت ‌از همه خبرنگاران توسط مسئولان ذی‌ربط و یا روابط عمومی موجب سلب اطمینان از روابط عمومی مربوطه می‌شود در حالی که خبرنگاران باید تنگناهای پیش روی مدیران را اگر چه بر ضررشان باشد برای منفعت شهر اطلاع‌رسانی کنند.

مدیره روابط عمومی باید بداند در دنیای امروزه که تماماً بر اساس تعامل و ارتباط است، هر رسانه علاوه بر آن که مخاطب خاص خود را دارد، اثر گذاری منحصر بفرد خود را می‌تواند در مسائل مختلف داشته باشد وچه خوب است که روابط عمومی خود را پاسخگوی افکار عمومی دانسته و روند تعاملی بهتری را با رسانه‌ها در پیش بگیرد،.

پایان پیام

اشتراک این خبر در :