کاشف اسرار-مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به ثبت سالی بدون مرگ خاموش در استان، اجرای موفق پروژه های کیفی مختلف مانند پروژه قرائت و چاپ همزمان صورتحساب و نیز دریافت تقدیرنامه پنج ستاره سرآمدی و بهبود مستمر صنعت نفت، سال ۹۶ را سالی موفق برای گاز گیلان عنوان کرد.

به گزارش کاشف اسرار،حسین اکبر امروز در نشست گاز گیلان با بیان این مطلب،اظهار کرد: این شرکت در سال ۹۶ توانست بیش از ۶۰۰ کیلومتر عملیات شبکه گذاری را انجام دهد و مجموع میزان شبکه وخط تغذیه گاز در سطح استان را به بیش از ۲۳ هزار کیلومتر برساند.

وی ادامه داد:همچنین در سال گذشته ۱۶ هزار و ۷۰۰ انشعاب گاز نصب شده که با احتساب آن مجموع انشعابات گاز در استان به بیش از ۵۶۷ هزار افزایش یافته است.

این مسئول،خاطر نشان کرد:این میزان شبکه و انشعابات نیازمند بررسی و نشت یابی مستمر هستند و شرکت گاز برای تأمین امنیت تأسیسات و تجهیزات خود تا درب منازل مشترکین عزیز علاوه بر نشت یابی بالغ بر ۲۲ هزار کیلومتر شبکه و خط تغذیه گاز در ۴۷ شهر استان، بیش از ۵۰۰ هزار انشعاب گاز را در سال ۹۶ مورد بازرسی و نشت یابی قرار داده است.

اکبر،متذکر شد:در سال گذشته با جذب بالغ بر ۵۰ هزار مشترک جدید، مجموع مشترکین گاز در گیلان به یک میلیون و ۱۵ هزار مشترک افزایش یافته و متوسط بهره مندی خانوارهای شهری و روستایی استان از نعمت گاز به ۹۷٫۶ درصد رسیده است.

وی با تصریح بر این که علیرغم جذب مشترکین جدید، مجموع مصرف گاز در سال ۹نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها ۵ درصد افزایش داشته است،اضافه کرد:مصرف گاز در بخش خانگی با وجود افزایش ۵ درصدی تعداد مشترکین، بیش از ۱۶۶ میلیون مترمکعب کاهش داشته که این مهم نشان از نهادینه شدن فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در سراسر استان دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز گیلان،با توجه به صرفه جویی های صورت گرفته توسط مشترکین فهیم گیلانی،این شرکت توانست در سال گذشته بالغ بر ۵۰۰ میلیون مترمکعب گاز بیشتر به بخش های صنعتی و نیروگاهی استان تزریق نماید و این حمایت از صنایع استان نقش مهمی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کرده است.

اکبر،ابراز کرد: با وجود بیش از یک میلیون مشترک گاز در گیلان خوشبختانه در سال ۹۶ شاهد مرگ خاموش در استان نبودیم که بر این اساس می توان سال گذشته را سالی موفق در زمینه اشاعه فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی دانست.

وی بیان کرد: این شرکت علاوه بر توسعه گازرسانی در استان همراستا با سیاست های شرکت ملی گاز، در جهت کیفی سازی خدمات نیز اقدامات مناسبی را انجام داده است که از جمله آنها می توان به اجرای پروژه های قرائت و چاپ همزمان صورتحساب، GIS، طرح سفیران انرژی، بهینه سازی مصرف سوخت گرمکن های ایستگاه های تقلیل فشار گاز،مرکز پیام و امداد متمرکز، ایجاد شبکه پرسرعت مخابراتی در ادارات گاز استان و … اشاره کرد.

این مسئول،یاد آور شد:ماحصل این اقدامات و تلاش های کارکنان گاز گیلان کسب تقدیرنامه پنج ستاره در اولین جشنواره سرآمدی و بهبود مستمر شرکت ملی گاز ایران و وزارت نفت شده است.

اکبردر پایان ابراز امیدواری کرد گاز گیلان با تلاش یکایک پرسنل شرکت در اقصی نقاط استان با یادگیری از تجارب ارزیابی های گذشته در جهت رشد و تعالی سازمانی با هدف افزایش رضایتمندی مشترکین گام های محکم تری بردارد.

پایان پیام

اشتراک این خبر در :