کاشف اسرار-رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از صادرات نخستین محموله صادراتی به مقصد چین از طریق کریدور چین، قزاقستان، ایران خبر داد و ابر از کرد:این منطقه به قطب کانتینری بنادر دریای خزر و کریدورهای عبوری از این دریا تبدیل می شود .

به گزارش کاشف اسرار، رضا مسرور طی گفتگویی در این باره،اظهار کرد: اولین محموله صادراتی به مقصد چین از مجتمع بندری کاسپین در مسیر کریدور چین، قزاقستان، ایران، به مقصد کشور چین صادر شد .

وی ادامه داد: محموله صادراتی، صادر شده از طریق مجتمع بندری کاسپین، مشتمل بر مصالح ساختمانی فرآوری شده توسط یکی از واحدهای تولیدی کشور بود که به وسیله کشتی ناردیس به مقصد بندر اکتائو حمل شد.

این مقام با اشاره به جایگاه مجتمع بندری کاسپین به عنوان بزرگترین بندر ایرانی دریای خزر که در فعال سازی کریدور شمال جنوب و مسیر فرعی کریدور یک جاده یک کمربند کشور چین نقش موثری ایفا نموده، افزود: تبدیل شدن به قطب کانتینری بنادر دریای خزر و کریدورهای عبوری از طریق این دریا، استراتژی سازمان منطقه آزاد انزلی است.

مسرور،خاطر نشان کرد:طی سالهای اخیر حمل و نقل کانتینر محور در مراودات دریایی دارای جایگاه ویژه ای است و بنادر فعال در بخش عملیات کانتینری از اهمیت و جایگاه بالایی در اقتصاد منطقه ای و بین المللی برخوردار می باشند.

وی متذکر شد: سازمان منطقه آزاد انزلی با تکیه وجود فضای مناسب جهت نگهداری و انبارداری کانتینر در مجتمع بندری کاسپین، به دنبال جذب کشتی های کانتینربر بوده است.

به گفته رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی،بر همین اساس نیز طی این مدت شاهد افزایش حضور کشتی های کانتینر بر در این بندر و در مسیر کریدور چین، قزاقستان، ایران بودیم.

مسرور،رویکرد مجتمع بندری کاسپین را صادرات محور عنوان و به تبیین سیاست های حمایتی، تشویقی سازمان متبوع خود در جهت توسعه صادرات به کشورهای منطقه و افزایش ترانزیت کالا در دو مسیر ترانزیتی بین المللی عبوری از طریق این منطقه پرداخت.

وی اضافه کرد: ظرف دو سال گذشته سازمان منطقه آزاد انزلی از طریق انعقاد تفاهم نامه های همکاری با مناطق آزاد اکتائو و لوتوس آستراخان، گام های موثری در زمینه کاهش هزینه ها و تسهیل در جهت تسریع انتقال کالا در مسیرهای کریدوری نستراک و چین، قزاقستان، ایران برداشته است.

این مقام،اظهار کرد:در عین حال این سازمان، مسیر جدید تجاری میان چین و ایران را به عنوان مسیر فرعی کریدور یک کمربند یک جاده چینی ها معرفی کرده است.

گفتنی است با صادرات نخستین محموله صادراتی به مقصد کشور چین از طریق مجتمع بندری کاسپین، در مسیر کریدور چین، قزاقستان، ایران، تعداد کشتی هایی که در این مسیر ترانزیتی به حمل و نقل کالا پرداختند به ۱۶ فروند بالغ شد./منبع:سایت سازمان

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :