کاشف اسرار-از زمان آغاز سال تحصیلی مدارس گیلان در سال جاری اخباری مبنی بر ضرب و شتم یا اهانت کردن توسط تعداد بسیار کمی از معلمین به برخی از دانش آموزان در مدارس مقطع ابتدائی این استان آن هم جلوی سایر هم کلاسی ها دریافت شده است و اگر والدین دیگر دانش آموزان برای فرزندشان چنین اتفاقی رخ داده است،اطلاع بدهند..

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،یکی از نمونه ها می توان به ضرب و شتم مشت و لگد زدن به دانش آموزی توسط معلم مدرسه ابتدائی شاهد شهر لاهیجان در هفتم آذر ماه جاری (2 روز قبل)در حضور سایر هم کلاسی ها اشاره کرد.

این خبر توسط معاون یکی از معاونین اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان که پدر این دانش آموز می باشد به اطلاع خبرنگار “کاشف اسرار”رسیده و هویت معلم هم مشخص شده ولی منتشر نمی شود.

این شخص در گفتگو با خبرنگار این رسانه،خاطر نشان کرد:رئیس اداره آموزش و پرورش لاهیجان با برقراری تماس تلفنی به من قول داده است صبح فردا از طریق واحد بازرسی این موضوع را پیگیری می کند.

تنبیه بدنی و تحقیر دانش آموزان در استان فقط به این مدرسه ختم نمی شود به طوری که اولیاء دانش آموز مدرسه ای در بلوار گیلان نرسیده به دانشگاه بنت الهدی از پیچاندن گوش فرزندان خود توسط معلمی پرده برداشتند.

مدیر مسئول این رسانه به دنبال کسب این خبر از ساعت 16:46 امروز برای بررسی موضوع بارها نسبت به ارسال پیامک هایی برای مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اقدام کرد ولی پاسخی از سوی “نادر جهان آرا”دریافت نشد و سکوت اختیار کرده است.

عدم پاسخگویی”نادر جهان آرای”به پیامک های ارسال شده در حالی می باشد معاون مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با برقراری تماس مجدد، در ساعت20:8 نقل به مضمون گفت:”آقای جهان آرای به بنده گفتند خبرنگار کاشف اسرار در این باره پیامک هایی برای بنده ارسال کرده و تاکنون پاسخی نداده ام”

عدم پاسخگویی مدیرکل آموزش و پرورش استان به پیامک های ارسالی در حالی می باشد،”جهان آرای”به رغم اطلاع از فعالیت این رسانه در تیر ماه امسال، نسبت به برگزاری نشست خبری تبعیضی و گزینشی از حیث دعوت از خبرنگاران در برنامه روز خبرنگار کرده که عدم پاسخگویی به سئوال رسانه و دعوت گزینشی خلاف مقررات دولت است.

طبق منشور حقوق شهروندی و هم چنین مصوبه شورای عالی اداری در راستای حقوق شهروندی در نظام اداری که توسط رئیس جمهوری دولت تدبیر و امید در اسفند ماه 95 جهت اجرا ابلاغ گردیده است،مدیران باید به صورت مستمر در دسترس باشند در غیر این صورت تخلف اداری محسوب می شود،ضمن این که نافی حقوق قانونی مردم برای مراجعه و طرح شکایات احتمالی در سایر مراجع قانونی و قضایی نمی باشد.

ضرب و شتم یا تحقیر دانش آموزان توسط معلمین در حالی می باشد به موجب ماده 77 آئین نامه اجرایی مدارس، تنبیه بدنی از سوی کادر اداری و آموزشی تخلف اداری محسوب می‌شود.

اگر معلم یا هر یک از مسئولان مدرسه مبادرت به تنبیه بدنی دانش‌آموزان و یا سایرتنبیهاتی که طبق ماده 77 آیین‌نامه، ممنوع شده کنند مرتکب تخلف اداری شده است و والدین دانش‌آموز می توانند مراتب را با طرح شکایت به هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان، مستقر در هر وزارتخانه اعلام و پیگیری کنند.

سال 1379آیین‌نامه اجرایی مدارس به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید. به استناد ماده 5 قانون تأسیس شورای عالی آموزش و پرورش مصوب مجلس شورای اسلامی نیز مصوبات این شورا معتبر بوده و برای مؤسسات ذی ربط لازم الاجراست.

فصل ششم این آیین‌نامه به مقررات انضباطی دانش‌آموزان پرداخته است و در ذیل ماده 76 موارد تنبیهی را که معلمان و مسئولان مدرسه مجاز هستند در صورت تخلف دانش‌آموزان آن هم به شرطی که راهنمایی‌ها و چاره‌جویی‌های تربیتی در آنها مفید و مؤثر واقع نشده است اعمال کنند. احصاء کرده است. این موارد از این قرارند:

1- تذکر و اخطار شفاهی به طور خصوصی-2- تذکر و اخطار شفاهی در حضور دانش‌آموزان کلاس مربوطه-3- تغییر کلاس در صورت وجود کلاس‌های متعدد در پایه، با اطلاع اولیای دانش‌آموز-4- اخطار کتبی و اطلاع به ولی دانش‌آموز-5- اخراج موقت از مدرسه با اطلاع قبلی ولی دانش‌آموز حداکثر برای سه روز-6- انتقال به مدرسه دیگر
ماده 77 همین آیین‌نامه تأکید می‌کند هر گونه تنبیه دیگر از قبیل اهانت، تنبیه بدنی و تعیین تکلیف درس به منظور تنبیه ممنوع است».

انتشار اخبار و یادداشت های منتشره در پایگاه خبری به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت انجام رسالت مطبوعاتی و احترام به مخاطبان منتشر می‌شود.

پایان پیام

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :