سیدحسین رضویان در نودمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت با محوریت تصویب طرحهای عمرانی میثاق گفت: در این جلسه برای انجام پروژههای عمرانی در شهر رشت اشتیاق بسیار خوبی را دیدم و این انگیزه و خواست برای من ارزشمند است و در این رابطه از یکایک همکاران شورایی و شهردار شهر رشت قدردانی میکنم.همانطور که می دانید در تمامی جلسات گذشته در قامت موافق طرح میثاق صحبت کرده ام و بخشی از این اتفاق را برای رشت سودمند میبینم زیرا که سالهاست در این شهر کار عمرانی اینچنینی انجام نشده است.
عضو شورای شهر در ادامه گفت: البته چنین دیدگاههای پوزیتیوستی که مبتنی بر عدد در ساخت و ساز است زمانی در حکمرانی شکل میگیرد که تصمیم گیری تنها برآمده از روشهای مهندسی باشد اما در حدود مدیریت شهری لازم است تا دیدگاههای علوم انسانی هم مد نظر قرار گیرد.
رضویان افزود: یک مفهومی امروز در دنیا فراگیر است به نام شهر انسان محور و در شهر انسان محور از سیطره خودرو اجتناب میشود در این باره گفته می شود که تولید راههای جدید سیطره اتومبیل در شهر را با تبعات خاص خویش به همراه دارد. در این خصوص پیشنهاد می کنم اندیشههای جناب آقای دکتر کیافر استاد برنامهریزی شهری و منطقهای دانشگاه کالیفرنیا مورد مطالعه قرار گیرد.
وی با اشاره به لزوم پرداخت به زمینههای ایجاد ترافیک و سنجش رفتار ترافیکی و بهره گیری از فناوری های نوین گفت: از آقای شوقی این انتظار میرود به عنوان فردی که شهردار رشت است اگر ایشان شهردار هر مرکز استان دیگری بود این سخن را مطرح نمی کردم اما این شهر چون خاستگاه طبقه متوسط است و در این شهر سرانه نخبگی و فرهمندی از میانه کشور بالاتر است انتظار دارم در کنار چنین لایحه خوب و سودمندی که برای انجام کارهای عمرانی به شورا ارائه شده با احتساب اینکه پرسنل بسیار خوبی در واحد مطالعات و پژوهش شهرداری رشت مشغول به کار هستند و من آنها را می شناسم تعدادی جوان تحصیل کرده ،با انگیزه و برخوردار از دانش و آگاهی ؛ لایحه دیگری هم به موازات به شورا تقدیم شود برای تحقق آن شهر انسان محور، برای تحقق آن شهری که کیفیت زندگی در آن از وضعیت بهتری برخوردار است برای تحقق آن شهری که یک رشتی وقتی در آن زندگی میکند از احساس آسایش، آرامش و لذت بیشتری برخوردار باشد.
عضو شورای شهر در ادامه گفت: البته چنین دیدگاههای پوزیتیوستی که مبتنی بر عدد در ساخت و ساز است زمانی در حکمرانی شکل میگیرد که تصمیم گیری تنها برآمده از روشهای مهندسی باشد اما در حدود مدیریت شهری لازم است تا دیدگاههای علوم انسانی هم مد نظر قرار گیرد.
رضویان افزود: یک مفهومی امروز در دنیا فراگیر است به نام شهر انسان محور و در شهر انسان محور از سیطره خودرو اجتناب میشود در این باره گفته می شود که تولید راههای جدید سیطره اتومبیل در شهر را با تبعات خاص خویش به همراه دارد. در این خصوص پیشنهاد می کنم اندیشههای جناب آقای دکتر کیافر استاد برنامهریزی شهری و منطقهای دانشگاه کالیفرنیا مورد مطالعه قرار گیرد.
وی با اشاره به لزوم پرداخت به زمینههای ایجاد ترافیک و سنجش رفتار ترافیکی و بهره گیری از فناوری های نوین گفت: از آقای شوقی این انتظار میرود به عنوان فردی که شهردار رشت است اگر ایشان شهردار هر مرکز استان دیگری بود این سخن را مطرح نمی کردم اما این شهر چون خاستگاه طبقه متوسط است و در این شهر سرانه نخبگی و فرهمندی از میانه کشور بالاتر است انتظار دارم در کنار چنین لایحه خوب و سودمندی که برای انجام کارهای عمرانی به شورا ارائه شده با احتساب اینکه پرسنل بسیار خوبی در واحد مطالعات و پژوهش شهرداری رشت مشغول به کار هستند و من آنها را می شناسم تعدادی جوان تحصیل کرده ،با انگیزه و برخوردار از دانش و آگاهی ؛ لایحه دیگری هم به موازات به شورا تقدیم شود برای تحقق آن شهر انسان محور، برای تحقق آن شهری که کیفیت زندگی در آن از وضعیت بهتری برخوردار است برای تحقق آن شهری که یک رشتی وقتی در آن زندگی میکند از احساس آسایش، آرامش و لذت بیشتری برخوردار باشد.