کاشف اسرار-اختصاصی:مدیرکل انتقال خون گیلان طی مکاتبه ای با معاون خدمات شهری شهرداری رشت در هفتم شهریور ماه امسال خواستار مساعدت در رابطه با استقرار سامانه سیار انتقال خون به آدرس رشت-خیابان سعدی،روبروی مجتمع خاتم الانبیاء را ارسال و در اتوماسیون اداری شهرداری به فاصله 3 روز بعد از صدور،ثبت شد.

به گزارش کاشف اسرار،پس از ثبت نامه”احمد مرادی توت کله”،علی مقصودی شقاقی”،با توجه به عام المنفعه و پرتال بودن خودرو طی دستوری به مدیر منطقه 2 شهرداری خواستار اقدام با نظر موافق در مجاورت ضلع غربی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری را ثبت کرد.

به دنبال صدور این دستور و طی مراحل اداری 1 دستگاه سامانه سیار انتقال خون در مکان فوق الذکر استقرار یافت ولی مدیرکل معزول میراث فرهنگی گیلان با صدور نامه ای به مدیرکل انتقال خون ثبت مجموعه میدان شهدای ذهاب(شهرداری)در قالب بافت و با شماره 156 در فهرست آثار ملی کشور را متذکر شد.

رضا علی زاده سوستانی در ادامه نامه به احمد مرادی توت کله،تاکید کرد:”هر گونه ففعالیت و اقدام در این محدوده خاص تنها با هماهنگی و استعلام از اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان امکان پذیر می باشد”.

وی هم چنین تصریح کرد:”به استناد گزارش کارشناسان معاونت میراث فرهنگی،متاسفانه آن اداره کل محترم بدون هماهنگی نسبت به نصب کانکس انتقال خون در میدان شهرداری اقدام نموده است”.

مدیر معزول این دستگاه اجرائی در پایان نامه خویش خطاب به مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به این که هر گونه انتقال و نصب کانکس به هر شکل در مجموعه میدان شهرداری رشت ممنوع می باشد ،خواهش کرد دستور فرماید در اسرع وقت نسبت به جا به جایی و انتقال کانکس مورد نظر اقدامات لازم به عمل آید.

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشت هم 1 روز پس از صدور این نامه،عین متن نامه مدیرکل این دستگاه اجرائی را بدون هیچ گونه تغییر در متن نامه برای رئیس شورای اسلامی شهر رشت صادر ئ هشتم مهر ماه در دبیرخانه پارلمان شهری ثبت شد.

سید امیر حسین علوی امندانی هم پس از وصول نامه حسین میرزایی در همان روز دریافت نامه مکاتبه ای با سرپرست شهرداری با اشاره به نامه رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان رشت مبنی بر جا به جایی و انتقال خون کانکس انتقال خون از میدان شهدای ذهاب به مکان دیگری با توجه به عدم هماهنگی های لازم جهت اطلاع و اقدام مقتضی ارسال کرد.

سرپرست شهرداری رشت هم این نامه را در نهم مهر ماه وصول و سپس نامه ای در 12 مهر برای مدیرکل انتقال خون استان درباره چگونگی استقرار کانکس صادر و با قید فوریت خواستار انجام هماهنگی لازم جهت تداوم استقرار این وسیله در بازه زمانی مشخص در محل جا نمایی شده یا در غیر این صورت نسبت به جا به جایی آن تاکید کرد.

در ابتدای نامه علی بهارمست به احمد مرادی توت کله آمده است:”حسب تقاضای آن اداره مبنی بر تحویل موقت 1 دستگاه کانکس سیار دریافت خون از شهروندان توسط سازمان انتقال خون استان گیلان و نیاز به جانمایی آن به نحوی که در مدت زمان استقرار دستگاه مذکور در گیلان،حداکثر بهره گیری از آن به عمل آید،مقرر شد که آن دستگاه در خیابان سعدی-روبروی مجتمع خاتم الانبیاء،جنب ساختمان سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری مستقر گردد که این مهم محقق شد”.

وی اضافه کرد:”ولیکن اداره کل(!) میراث فرهنگی،صنایع دستی و گر دشگری رشت طی نامه شماره 131/100/743/م مورخ 97/7/2(تصویر پیوست)تقاضای انتقال و جابه جایی آن دستگاه را نموده است.

این مسئول،متذکر شد:”علی هذا با عنایت به اهمیت آن دستگاه برای سیستم بهداشت و درمان استان و شهروندان،خواهشمند است با قید فوریت نسبت به انجام هماهنگی لازم جهت تداوم استقرار این وسیله در بازه زمانی مشخص در محل جا نمایی شده اقدام نموده و یا در غیر این صورت نسبت به جابه جایی آن اقدام شود و از نتایج این شهرداری را مطلع فرمایید”.

مدیرکل فعلی میراث فرهنگی گیلان هم با صدور نامه ای خطاب به مدیرکل انتقال خون استان در 23 آبان ماه امسال با اشاره به نامه 1 مهر ماه این اداره کل در خصوص جابه جایی و انتقال خون آن مرکز از محدوده میدان شهرداری،از در نظر گرفتن برگزاری نمایشگاه عرضه صنایع دستی(بازار هنر)با هماهنگی و همکاری سازمان فرهنگی شهرداری رشت در محل استقرار کانکس انتقال خون خبر داد.

شهرود امیر اتنخابی تالش،هشدار داد:”تاکنون علی رغم مکاتبات گذشته و اعلام ضوابط و مقررات موحود،هیچ گونه اقدامی در این راستا صورت نپذیرفته است،خواهشمند است دستور فرمایید در اسرع وقت نسبت به جا به جایی و انتقال کانکس اقدام مقتضی به عمل آید”.

سرپرست شهرداری رشت هم در هفتم آذر ماه جاری دوباره متن نامه قبلی به تاریخ 12 مهر ماه را برای مدیرکل انتقال خون استان صادر کرد و باز هم خواستار اقدام به قید فوریت شد تا نسبت به انجام هماهنگی لازم جهت تداوم استقرار این وسیله در بازه زمانی مشخص در محل جا نمایی شده اقدام نموده و یا در غیر این صورت نسبت به جابه جایی آن اقدام شود.

مدیرکل انتقال خون گیلان طی مکاتبه ای با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در هفتم آذر ماه جاری در بخشی از آن با اشاره به استقرار سامانه سیار خون در مکان اشاره شده نوشت:”متاسفانه تنها پس از گذشت 2 ماه از شروع فعالیت این سامانه،اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان با مکاتبات متعدد با این اداره کل درخواست برداشت و جابه جایی این سامانه را نموده است که چالش های جدی در راستای انجام وظایف ذاتی انتقال خون استان را در پی خواهد داشت”.

مرادی توت کله از سید محمد احمدی درخواست کرد که به جهت فعالیت های عام المنفعه و حیاتی این سامانه برای بیماران استان دستور فرمایند تا همکاری لازم از طرف اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در خصوص تداوم فعالیت این سامانه مبذول بشود.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان هم طی نامه ای در 14 آذر ماه جاری خطاب به مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به موافقت استقرار سامانه مذکور توسط شورای اسلامی شهر و مدیریت منطقه 2 شهرداری ،نوشت:”دستور فرمایند ضمن بررسی موضوع،مساعدت قانونی لازم معمول و گزارشی در این خصوص به منظور ارائه به محضر جناب آقای احمدی معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری به این دفتر ارسال نمایند”.

توضیحات کاشف اسرار:علی رغم این که سید الهیار مصباحی به عنوان مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری در این نامه به موافقت شورای اسلامی شهر اشاره نموده ولی با مداقه در مدارک یاد شده،هیچ گونه موافقتی از پارلمان شهری وجود ندارد،بلکه از ابتدا با موافقت معاونت خدمات شهری شهرداری و مدیر منطقه 2 مواجه شده است،النهایه کانکس انتقال خون علی رغم مکاتبات متعدد هم چنان در بافت تاریخی مستقر است.ضمن اینکه چطور اشخاص حقیقی و حقوقی برای نصب 1 بنر در سطح شهر باید از شهرداری مجوز اخذ کنند ولی شهرداری بدون اخذ استعلام از اداره میراث فرهنگی نسبت به استقرار سامانه انتقال خون موافقت می کند؟

پایان پیام

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :