کاشف اسرار-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجمع عمومی سالیانه خانه مطبوعات و رسانه های کشور پیامی صادر کرد و در بخشی از آن نوشت : رسانه ­ها با آگاهی بخشی و روشنگری مسیر فساد و سوء استفاده از قدرت را مسدود کرده و با نور تاباندن بر عمل کرد مسئولان، فرآیندها و تصمیم ­گیری ها را شفاف می­ کنند و مخاطرات و تنگناهای عرصه مطبوعات هم دو چندان است و پیکر نحیف رسانه به اجبار، بار ضعف نهادهای مدنی را هم به دوش می­کشد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی کاشف اسرار به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام سیدعباس صالحی به این مجمع به شرح زیر است:

«بسم­الله الرحمن الرحیم

در جوامع توسعه یافته، مطبوعات را به درستی رکن چهارم مردم سالاری نام نهاده ­اند. چرا که رسانه ­ها با آگاهی بخشی و روشنگری مسیر فساد و سوء استفاده از قدرت را مسدود کرده و با نور تاباندن بر عملکرد مسئولان، فرآیندها و تصمیم ­گیری ها را شفاف می­کنند.

در کشور ما که به دلایل تاریخی روند توسعه همه جانبه، با موانع و کاستی ­هایی رو به روست، مخاطرات و تنگناهای عرصه مطبوعات هم دو چندان است و پیکر نحیف رسانه به اجبار، بار ضعف نهادهای مدنی را هم به دوش می­کشد. با این وجود و برغم مشکلات و پیچیدگی ­های مدیریت رسانه در عصر کنونی، که با تحولات شتابناک و گسترده در عرصه ارتباطات و رسانه مواجه هستیم، گام­ های ارزشمندی در راستای فعالیت حرفه­ای و ارتقای جایگاه مطبوعات در ایران اسلامی برداشته شده است.

خوشبختانه نهاد های صنفی و تشکل­­ های حرف ه­ای مرتبط با مطبوعات در سال­ های اخیر با همگرایی و انسجام، به قوام یافتگی مؤثری رسیده و خانه مطبوعات و رسانه­ های کشور به عنوان مأمن فراگیر خانواده بزرگ مطبوعات، نقطه وصل اهالی رسانه در اقصی نقاط کشور شده است. توسعه فعالیت­ های حرف ه­­ای خبری در استان­ ها با تمرکز برتولید محتوای بومی و کمک به ارتقای سواد رسانه ­ای مردم و پالایش فعالیت ­های رسانه ­ای در شهرها و استان ­­ها، از الزامات قدرت یافتن رسانه­ ها است که خانه مطبوعات کشور با استفاده از ظرفیت ­های رسانه ­ای منطقه­ ای و سرمایه ­های ارزشمند انسانی، در این مسیر حرکت پویای خود را ادامه می­ دهد.

اکنون و در آستانه سال نو، مطبوعات در نقطه پر تأملی ایستاده ­اند که رسالت آن­ها را بیش از پیش سنگین می­کند.

از یک سو سال پرمخاطره کرونایی را سپری کردیم که داغ فراوانی بر دل ­ها نشاند و همه عرصه ­های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را با اختلال مواجه کرد. در این میان رسانه ­های ما متحمل و سوگ­ های جبران ناپذیر و نیز هزینه ­های سنگینی شدند و البته عملکرد قابل دفاعی در جهت آگاهی مردم، آموزش ­های لازم و نیز امید آفرینی و حرکت به سوی آینده­ ای بهتر داشتند که تلاش­ های آن ها شایسته ارج نهادن و قدر دانستن است.

 از سوی دیگر در آستانه انتخابات سرنوشت ­ساز ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ قرار داریم و کمک به افزایش مشارکت آگاهانه مردم در این آوردگاه خطیر و غلبه بر فضای یأس و ناامیدی و مقابله با شیطنت­ ها و بدخواهی ­های دشمنان این مرزو و بوم ، وظیفه دشوار مطبوعات در روزهای پیش رو خواهد بود.

یقین دارم که فعالان رسانه، همچنان که در مقاطع مختلف و روزهای سخت تاریخ کشور و انقلاب همواره خوش درخشیده اند، این­بار نیز به بهترین نحو ممکن به وظیفه خود عمل خواهند کرد.

با قدردانی از زحمات و اقدامات رئیس و هیأت مدیره محترم خانه مطبوعات و رسانه­ های کشور، از خداوند منان توفیقات روزافزون شما عزیزان را خواستارم.»

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :