کاشف اسرار – مدیرکل ستاد بحران گیلان با اشاره به اینکه در تند باد سال ۱۴۰۰ بیش از 2 هزار و 200 واحد مسکونی دچار آسیب شد که مقدار ۴۲۰ مورد آن مختص شهرستان ماسال بود گفت: حدود ۱۰ میلیارد تومان به خسارت دیدگان در حوزه های‌مختلف مسکونی و عمرانی شهرستان اختصاص داده شد .

به گزارش کاشف اسرار ، امیر مرادی توت کله ” طی سخنانی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران ماسال با محوریت تنش آبی و شناسایی نقاط آسیب پذیر شهرستان با حضور مدیرکل و معاون ستاد بحران استان، فرماندار، معاون فرماندار، بخشدار مرکزی و اعضای ستاد، امروز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه درسالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد ، اظهار کرد : وظیفه ما این است که قانون مدیریت بحران در شهرستان اجرایی شود.


وی بر لزوم احاطه قانون مدیریت بحران توسط مدیران شهرستان تاکید کرد و افزود دستگاهای تخصصی وظیفه دارند امورات محوله را اجرایی کنند.
این مسئول بیان کرد دستگاههای زیربط موظف هستند مشکلات را مرتفع کنند و تکلیف در حوزه تخصصی توسط جهاد بنیاد مسکن و دیگر ادارات در راستای مدیریت بحران ابلاغ شده است.

مرادی توت کله ” ، گفت : با برنامه ریزی دقیق در بین دستگاهها و احصاء مشکلات به صورت برنامه محور در سطح استان توانستیم بر بحران مدیریت داشته باشیم.

وی گفت: با توجه به وجود بحران های مختلف احتمالی باید سنجید که ستاد بحران شهرستان تا چه اندازه میتواند بحران را مدیریت کند و آمادگی لازم در پیشگیری و اقدامات حین بح ان را داشته باشد.

مدیر کل ستاد بحران گیلان به شناسایی نقاط حادثه خیر و بحران زده در سطح شهرستان تاکید کرد واظهار داشت با شناسایی و هماهنگی های لازم با ستاد بحران کشور در رفع مشکلات احتمالی نقاط حساس و مهم اهتمام ویژه داشته باشیم و برنامه محور عمل کنیم.


مرادی توت کله ” اهمیت اجرای پروژه های تاثیر گذار در راستای پیش برد اهداف و رفع مشکلات شهرستان را ضروری دانست وافزود: دهیاران موظف هستند از تجهیزات دولتی در روستاها محافظت کنند واگر دولت برای یک پروژ ای اعتباری تخصیص داده است، هزینه دوباره جایز نیست

وی به حوزه راه عشایری اشاره داشت و بیان کرد : راه های عشایری در سطح استان مغفول واقع شده و ابراز امیدواری کرد با پیگیری و شناسایی نقاط آسیب پذیر و تخصیص اعتبار از استان بتوانیم مشکلات را مرتفع کنیم.

مدیر کل ستاد بحران استان به اجرای بند (ز)و(ط) ستاد مدیریت بحران به جهت ساماندهی رودخانه ها و جلوگیری از آسیب های جدی به رودخانه ها اشاره داشت و افزود : دستگاههای متولی امر و هم چنین شهرداری ها نیز می توانند از این مهم بهره مند شوند.

مرادی توت کله ” بیمه کشاورزی را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: با توجه به احتمال تنش آبی در آینده و بروز مشکل آبرسانی، بیمه کشاورزی را ضروری برشمرد.

وی به استمهال تسهیلات پرداختی کشاورزان اشاره و تصریح کرد: کشاورزان وام گیرنده که خسارت دیده اند میتوانند از این امر بهره مند شوند.
این مسئول با بیان اینکه هیچ قانونی مثل قانون بحران نیست و بالاتر از همه قوانین است : طبق ماده ۲ قانون ، همه دستگاهها ذیل قانون ستاد بحران هستند و ما مکلفیم جان مردم را نجات دهیم و با شناسایی نقاط بحرانی از بروز بحران جدی جلوگیری کنیم.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :