کاشف اسرار-استاندار گیلان با اشاره به هشدار به فرمانداران برای عدم نصب بنرهای خوش آمدگویی در جریان سفرهای شهرستانی خویش،از نصب بنرهای یواشکی توسط برخی از فرمانداران تحت عنوانینی هم چون”بازاریان”به شدت انتقاد کرد و نباید این گونه مسخره بازی ها انجام بشود،زیرا مردم از این گونه رفتارها دل خور می شوند

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،مصطفی سالاری در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه از حضور در این جمع جهت شنیدن دیدگاه ها و تقطه نظرات ابراز خرسندی کرد و گفت:صحبت های مهم و قابل توجهی بیان شد و من سعی می کنم به همه موارد مطرح به احترام کلام شما پاسخ با توضیح تکمیلی بدهم.

وی با تاکید بر این که اصحاب رسانه می توانند به پیشرفت چامعه کمک زیادی کنند،خاطر نشان کرد:بنده در جاهای مختلفی این نظرم را گفته ام که شما می توانید مهم ترین وسیله و عامل امر به معروف و نهی از منکر  برای جامعه و مردم خطاب به دولت و ما باشید و اگر ایرادی شما و مردم ببینید از طریق رسانه موارد را منعکس کنند.

به گفته این مقام سیاسی،اگر یک کار مثبت را ببینند می توانند مثبت را بگویند و امر به معروف بکنند،ضمن این که امکان امر به معروف و نهی از منکر به نظر می رسد از موثرترین است و هر چه این را محدودتر نمائیم بیشتر ضرر می کنیم .

سالاری،متذکر شد:در دنیا کشورهایی که مطبوعات حرفه ای عمل کرده اند و هم دولت فضای نقد را باز گذاشته اند و حق نقد،تذکر و پیشنهاد را محدود نکرده اند،آن جوامع ایرادات اجرائی شان رفع شده است.

وی با تصریح بر این که مدیران رسانه حاضر در جلسه برای نقد دولت هیچ مشکلی و مخاطره ای برای شما وجود ندارد،متذکر شد:یک جایی هم ممکن تقدیر و تشکری هم از شما بکنند و خیلی هم بحثی نیست و در دولت های مختلفی شما خطاب به قوه مجریه حق نقد داشتید و با تعرضی هم مواجه نبودید و اگر هم یک شخصی شکایت کرده در جایی دیگر به آن شکایت رسیدگی شده است.

شانزدهمین استاندار گیلان پس از پیروزی انقلاب اسلامی با بیان این که دولت تدبیر و امید در عملکرد 4.5 ساله خویش نشان داده حامی اصحاب رسانه است،یاد آور شد:دولت برای فراهم کردن زیر ساخت ها به جد اهتمام داشته و  این گونه گفتگوها گسترده تر بشود و بیشتر در نظر مردم و اصحاب رسانه قرار بگیرد و هم از لحاظ مشی رفتاری در مواجهه با انتقادات به ویژه رئیس حمهوری، فضا را باز کرده اند و آنها حتی در مواقعی از انتقاد هم فراتر رفته اند اما با این حال، مورد پذیرش قرار گرفته است.

سالاری با تاکید بر این که در دولت تدبیر و امید اجازه تعرض به مطبوعات داده نشده است،ابراز امیدواری کرد؛یک روزی هم دیگران هم غیر از دولت فضا را هم فراهم تر بکنند تا اصحاب رسانه نقد بکنید و ایراد بگیرید،زیرا هیچ صاحب منصبی معصوم نیست و کسی هم نمی تواند این موضوع را ادعا نماید که مصون از اشتباه و خطا است.

وی با بیان این که اعضای هیات دولت ،کارگزاران دولتی و هم چنین دستگاه های دیگر نمی توانند چنین ادعایی  داشته باشند،اضافه کرد:ان شاء الله آن هم فضا را باز بکنند تا همه بتوانند به خوبی نقد بکنند .

این مسئول،هشدار داد:در نقد کردن باید بپذیریم ممکن است در جایی باعث تکدر خاطر شخصی بشود و آمار و اطلاعات دقیق نباشد ،شخص مخاطب در وهله اول پاسخ می دهد این مطلبی که توضیح دادید و اطلاع رسانی کردید ،آمار دقیق این است که ارائه شد،گر چه توقع این است که اصحاب رسانه در مواقعی که تعرض به حیثیت و اعتبار  یک شخصی است،دقت لازم را به عمل بیاورند تا نقد مبتنی بر آمار و اطلاعات درست باشد.

سالاری ایراد بیان شده توسط مدیران مسئول رسانه ها مبنی بر عدم پاسخ گویی مدیران برخی از دستگاه های اجرایی  را به جا و درست دانست و بر لزوم پاسخگویی مدیران دستگاه های اجرایی به رسانه ها تاکید و بیان کرد: امیدواریم اگر ایرادی در این مبحث وجود دارد، بتوانیم آن را رفع کنیم و  باید دستگاه ها پاسخگوی رسانه ها باشند.

وی به مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان دستور شفاهی داد  با گماردن شخصی به صورت ویژه از این پس مسائل مطرح شده توسط رسانه ها مبنی بر ارائه انتقادات ،پیشنهادات و مسائل مطرح شده  خطاب به دستگاه های اجرایی استان را در سامانه ای قرار داده و یا با انجام مکاتبه ای برای دستگاه ها بفرستند و توضیح بخواهند.

استاندار گیلان،اولتیماتوم داد:دستگاه های اجرایی استان باید به تدریج عادت کنند تا به مسایل مطرح شده توسط رسانه ها پاسخ بدهند،ضمن این که در جایی ایرادات دارند،ایرادات را هم بپذیرند و پاسخ هم ندهند و در هر صورت از عملکرد خودمان دفاع بکنیم،در جاهایی عملکرد ما ممکن است ایراد داشته باشد ،بگویند این ایراد وارد است و میخواهند رفع کنند و گاهی ممکن است مطلب مطروحه دقیق نباشد و  در این راستا باید توضیح بدهند.

سالاری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در انتصابات جوانان و بانوان در سمت های اجرائی با باور این کار را شروع کرده و با همان باور این روند به صورت جدی تر ادامه می یابد،خاطر نشان کرد:در انتصابات موانع و داد و فریاد زیاد می باشد و وقتی شخص جوان یا غیر جوان را می خواهیم منصوب کنیم نظرات مختلف و تعارضات در می آید و اگر مخالفت ها با انتصابات به حق باشد ، گوش می دهیم و به آنهایی که مبتنی بر استدلال قوی و منطقی نباشد، اهمیت  و ترتیب اثر داده نمی شود.

وی با تصریح بر این که برای انتصابات جوانان حساسیت های بی جهتی وجود دارد،ادامه داد:در روز گذشته تذکری از سوی وزارت کشور مبنی بر تذکر شخصی در راستای ایراد از انتصاب سه جوان به دلیل نداشتن رابطه استخدامی به دست من رسید این در حالی می باشد قانون اجازه انتصاب را به استاندار داده و شما هم فراتر از قانون نیستید و مردم روزانه هزار گرفتاری دارند و شما به جای تذکر بروید مشکلات مردم را پیگیری و حل کنید.

این مقام سیاسی با اذعان بر این که انتصاب سه جوان هیچ ضربه و لطمه ای وارد نمی کند،اضافه کرد:برخی این گونه موارد را مطرح می کنند و ادعا دارند مطرح نکرده اند و بعد آمار و اطلاعات آن بیرون می آید و ضمن این که به این گونه موارد به دلیل غیر منطقی بودن و استدلال نداشتن ترتیب اثر نمی دهم .

سالاری،ادامه داد:جوان گرایی هم یک مشکلاتی هم دارد و پیرمردها اذیت می کنند و  جوانان هم خیلی سخت نگیرند ،پیرمردها هم حق و حقوقی دارند و نمی خواهند صندلی را رها نمایند و اگر جوان  ـآمد معاون شد و  خدای ناکرده از نظر آنان مدیر بشود،این اتفاق سختی است و این موارد پیش می آید(خنده حاضرین)

وی متذکر شد:انتصاب جوانان و بانوان را با اعتقاد به این رویکرد شروع کردیم و به جد ادامه می دهیم، ریسک می کنیم و ظرف یک هفته آینده افراد دیگری از این انتصابات معرفی می شوند،ضمن این که حرف زدنم برای خودم هم مخاطرات و آسیب هایی دارد،لکن ما نیامدیم تا در معرض خطر و آسیب نباشیم و این رفتارها ناهمگنی و نا به سامانی به دنبال دارد.

این  مسئول با اشاره به تشکیل کمیته های 48 گانه و شروع کار بیشتر آنها،خاطر نشان کرد: محورهای توسعه گیلان و راهکارهای آن بسیار شفاف است که از 10 سال قبل اتفاقاتی در استان افتاده و باید آنهایی که خوب بوده، تقویت و مشکلات را برطرف کرد.

سالاری  با اشاره به اهمیت کشاورزی در  گیلان،یاد آور شد: در کمیته های ۴۸ گانه ، حدود ۱۵ کمیته مربوط به دو نوع محصول خاص کشاورزی است که جمعیت زیادی از آنها متکی به این بخش است؛ برای برنج، چای، زیتون و فندق کمیته جداگانه تعریف شده است.

وی گردشگری را استعداد ذاتی گیلان خواند و  معتقد است: ما نمی توانیم به روی افراد درها را ببندیم که به گیلان نیایند زیرا جذابیت ها به صورت طبیعی در این استان وجود دارد اما باید برای حفظ محیط زیست برنامه داشته باشیم.

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان، مردم برای گردشگری به این استان می آیند و اگر جهت دهی بشود، موجب اشتغال زایی و درآمدزایی برای مردم می شود و اگر برنامه ریزی نداشته باشیم، گردشگران محیط زیست و جنگل های ما را تخریب می کنند و عوارض اجتماعی و زیست محیطی آن قابل جمع کردن نیست.

سالاری از انتصاب مشاور عالی در حوزه گردشگری طی 5 روز آینده از بین افراد مجرب کشور خبر داد و اضافه کرد: از این شخص تاکنون برای برگزاری چندین جلسه دعوت به عمل آورده ام و در جلسات استانی هم حضور یافته است به عنوان مشاور عالی در سطح معاونین استاندار و عهده دار هماهنگی بین دستگاه های اجرایی در حوزه گردشگری  منصوب می شود.

به گفته وی، گردشگری فقط منحصر به میراث فرهنگی نیست و مرتبط با دستگاه های مختلف است همچنان که مسئولیت بوم گردی به بنیاد مسکن داده شده که انجام دهد و در بخش های مختلف، گردشگری را به صورت یک زنجیره کامل دیده می شود.

شانزدهمین استاندار گیلان پس از پیروزی انقلاب،یادآور شد: بوم گردی فقط در محدوده طرح هادی روستایی زیر نظر بنیاد مسکن انجام می شود؛ چه فرد تسهیلاتی را برای احداث بوم گردی دریافت کند و چه دریافت نکند البته گردشگری نباید فقط محدود به بوم گردی باشد؛ در حوزه تالاب و جنگل نیز می توان از ظرفیت ها استفاده کرد.

سالاری،حفاظت محیط زیست را از مهم ترین رویکردهای استانداری گیلان در زمان تصدی این مسئولیت توسط خویش عنوان کرد و معتقد است: اگر عملکرد صحیحی داشته باشیم، محیط زیست هم حفظ خواهد شد.

وی بر ضرورت استفاده از نظرات کارشناسی بخش های خصوصی تاکید کرد و  گفت:در مبحثی همچون تجارت به شدت عقب نشینی کردیم اگرچه در حال حاضر روابط مان با کشورهای همسود (CIS) رو به بهبود است.

این مسئول با یادآوری سابقه تجارت در گیلان گفت: در حوزه بازرگانی استعداد وجود دارد،ولی به شدت در حال حاضر، در این مقوله عقب نشینی کرده ایم، جلسات متعددی برای صنایعی که تعطیل شده یا در حال تعطیلی هستند، برگزار شده است.

سالاری همکاری بانک ها و دستگاه های اجرایی را برای رونق تولید ضروری دانست و بیان کرد: گیلان بین 31 استان کشور از نظر پرداخت تسهیلات، مقام اول را دارد و بانک ها و دستگاه های اجرایی در این زمینه خوب کار کرده اند.

وی با اشاره به موانع همکاری بانک ها به طرح این سوال پرداخت که: چرا باید کاری کنیم مدیر جرأت انجام کار را از دست بدهد در حالی که وظیفه همه ما این است که فضای استان را برای ورود سرمایه گذار لطیف تر کنیم؟ چرا استان را بدنام کنیم؟ چرا در استان رعب و وحشت ایجاد کنیم که حتی سرمایه گذاری که با پول خودش می خواهد کار کند، ورود نکند؟

استاندار گیلان،هشدار داد: باید به بخش خصوصی اطمینان بدهیم تا آبرو و حیثیت خود را در خطر نبیند و اگر هم مدیری خواست مجوز یا پروانه بدهد، آبروی خودش را در خطر نبیند و در صورتی که جایی هم ایرادی یا فسادی بود، نه با جنجال و عربده کشی، بلکه با آرامش چاره جویی و رفع کنیم.

به گفته سالاری،اگر مدیری اشتباه کرد چه سهوی یا عمدی، هر کدام راه خود را دارد؛ لازم است همه آنانی که گیلان را دوست دارند، آنهایی که دل با سیاست های دولت دارند و آنانی که رویکردهای دولت را قبول ندارند؛ توسعه استان را شروع کنیم و این مهم را محلی برای تسویه حساب های سیاسی قرار ندهیم.

وی اولتیماتوم داد: نباید از امکانات دولتی و عمومی برای انتقام بهره بگیریم، نمی توانیم به نظر مردم هیچ اهمیتی ندهیم و منطبق با نظر شخصی کاری انجام دهیم زیرا همه ضرر می کنند.

این مقام سیاسی،خاطر نشان کرد: رقابت سیاسی، آدابی دارد و وجود گروه های مختلف اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدال گرا زمینه ساز شکل گیری تضارب آراست اما اگر از مسیر درست منحرف شویم، اتفاق خوبی نیست.

سالاری،.

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :