کاشف اسرار-سرپرست جمعیت هلال احمر گیلان از شناسایی و  تحت پوشش گرفتن خدمات امدادی در 110نقطه‏‌ی خطرآفرین و شنا توسط  این نهاد امدادگر در این استان خبر داد و یاد آور شد : از ابتدای شروع بکار طرح تابستانی، تعداد 616 نفر از خدمات سرپایی و 30 نفر از نجات یافته گان به مراکز درمانی منتقل شده اند که اکثر آنها در نقاط کور اقدام به شنا کرده بودند.

به گزارش کاشف اسرار،مهدی ولی پور در نشست جمعیت هلال احمر گیلان،فعالیت جمعیت هلال احمر را در سواحل نماد حرکت استانی با عزم ملی  دانست و اظهار کرد:جمعیت هلال احمر استان با استفاده از ظرفیت ملی و ستادی برای خدمت به مهمانان تابستانی عزم خود را جزم کردیه است.

وی خاطر نشان کرد: دریا به عنوان یکی از ظرفیت های مهم گردشگری  گیلان تلقی می شود  که در تابستان مطرح می شود و  سالیانه بین هفت تا ۱۰ میلیون نفر  به این استان سفر می کنند که استفاده از سواحل یکی از اهداف گردشگری آنهاست.

این مسئول؛متذکر شد: براین اساس جمعیت هلال‏‌احمر استان نیز در راستای افزایش پوشش‏‌دهی خزر علاوه بر نقش نظارتی بر طرح، وظیفه‏‌ی احیای مصدوم در ساحل و انتقال به مراکز درمانی را بر عهده دارد و گزارش اموری مانند عملکرد ناجیان و آمار نجات یافتگان نیز بر عهده‏‌ی هلال احمر است

ولی پور،تصریح کرد:  این طرح در ۹ شهرستان رودسر، لنگرود، لاهیجان، آستانه، رشت، رضوانشهر، انزلی، آستارا و تالش برگزار می‏‌شود و همکاران ما در هلال‏‌احمر و هیئت نجات غریق در اکثر نقاط ساحلی این شهرستان‏‌ها اعم از طرح سالم‏‌سازی و نقاط کور حضور چشمگیر دارد.
به گفته وی،در طول 300 کیلومتر خط ساحلی که بحث سالم‏‌سازی آن زیر نظارت  گیلان صورت می‏‌گیرد، 110 نقطه‏‌ی خطرآفرین و شنا توسط جمعیت هلال احمر شناسایی و تحت پوشش خدمات امدادی قرار گرفته شده است .
سرپرست جمعیت هلال احمر گیلان،یاد آور شد: از ابتدای شروع به کار طرح تابستانی، تعداد 616 نفر از خدمات سرپایی و 30 نفر از نجات یافته گان به مراکز درمانی منتقل شده اند که اکثر آنها در نقاط کور اقدام به شنا کرده بودند.
 ولی پور،با اذعان بر این که همکاری در اجرای طرح های ساحلی عزم ملی طلب می کند،
ضمن تشکر از سازمان‌‏های حمایت‏‌کننده ادامه داد: در جهت ارتقای سطح کمی و کیفی نظارت و خدمت رسانی به مسافران، نیازمند تعامل بیشتر با نهادهای خدمات‌رسانی است.
وی افزود: جمعیت هلال احمر استان  گیلان توانسته با استفاده از ظرفیت ملی خود بمنظور پوشش مناطق تحت اختیار از همکاری 9 استان همجوار بهره گیرد .
معاون امداد و نجات استان  در ادامه این نشست ،اظهار کرد: بیشترین علت غرق شدن افراد به دلیل بروز مواردی مانند عدم آشنایی با فن شنا، جریان‏‌های شکافنده و استرس ناشی از آن است.
حسن رجبی،یاد آور شد: به این منظور در هر طرح سالم‏‌سازی ۲ امدادگر برادر و ۲ امدادگر خواهر به همراه آمبولانس از ساعت ۸ صبح الی ۸ شب مستقر هستند تا به همراه ناجیان غریق در امر کمک‏‌رسانی از ساحل به مراکز درمانی خدمت رسانی کنند.
وی به فعالیت‏‌های دیگر هلال‏‌احمر استان نیز در امر خدمت‏‌رسانی اشاره کرد و افزود: جمعیت هلال‏‌احمر بنا بر وظیفه‏‌ی ذاتی و نوع‌دوستی خود علاوه بر بحث سالم‏‌سازی دریا در بخش‏‌های دیگر نیز حضور به موقع داشته است. در زمینه امداد جاده‏‌ای، کوهستان، دریا و هوایی تمام وظایف محوله را به طور همزمان در دستور کار قرار داده‏‌است

این مسئول  ضمن تاکید بر لزوم همکاری مردم با ناجیان غریق ،ابراز کرد: با کاهش تلفات دریا در طی سال جاری امیدوار هستیم که تعامل مردم و امدادگران همچنان ادامه داشته باشد و ضمن توجه به هشدار ناجیان غریق، از شنا در مناطق کور جلوگیری کرده و در ساعات روز اقدام به شنا کنند.
رجبی اعتقاد دارد، بیشترین غرق شدگان در طول ساعات بعد از شیفت ناجیان غریق و امدادگران جان خود را از دست داده‏‌اند.
وی در پایان ،یاد آور شد: دراین طرح استانهای قزوین آذربایجان غربی همدان- کردستان و تهران با اعزام آمبولانس های پشتیبان در نوار ساحلی حضور دارند.
پایان پیام
Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :