تاکید اعضای هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های گیلان بر اهمیت جایگاه رسانه ها و روابط عمومی ها در دستگاه های اجرایی
کاشف اسرار-اعضای هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های گیلان با روابط عمومی های شرق استان در لاهیجان هم اندیشی برگزار،و بر اهمیت جایگاه رسانه ها و روابط عمومی ها در دستگاه های اجرایی
تاکید کردند.
به گزارش کاشف اسرار به نقل از سایت شهرداری لاهیجان،معاون روابط عمومی استانداری گیلان طی سخنانی در این نشست که در سالن جلسات فرمانداری لاهیجان برگزار شد،به اهمیت جایگاه روابط عمومی ها در دستگاه های اجرایی،اشاره کرد
” امیر حسین کبیری ” تبادل تجربه و دانش هدف از تشکیل این نشست عنوان کرد و آسیب شناسی از وضعیت عملکردی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان را مهم دانست و اظهار کرد: خوش بختانه تعامل خوبی در گیلان جهت ارتقای کار روابط عمومی ها وجود دارد.
وی مطرح کردن اهداف، رسالت ها و نیز نحوه پیاده سازی آنها در شهرستان ها را از وظایف این کارگروه عنوان و تاکید کرد: همه با هم و در کنار هم برای برداشتن گام های مثبت جهت ارتقای جایگاه روابط عمومی در این استان تلاش خواهیم کرد.

رئیس اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری لاهیجان و عضو هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه کار روابط عمومی، تلفیق علم و هنر است، افزود: خودباوری مدیران روابط عمومی می تواند عامل مناسبی برای موفقیت این حوزه باشد.
شاهین جهانگیر بلورچیان” با تاکید بر این که مدیری اگر اعتقاد به روابط عمومی نداشته باشد، متضرر خواهد شد، خاطر نشان کرد: با هماهنگی فرمان داران قرار است اعضای هیئت رئیسه این شورا در جلسات شورای اداری شهرستان ها شرکت کنند تا بحث آموزش و اعتقاد به روابط عمومی را در نزد مدیران نهادینه کنند.
وی با تصریح بر این که مسئول روابط عمومی به عنوان معاون با دانش هر مدیر محسوب می شود،متذکر شد: آموزش مجازی خبرنویسی و اطلاع رسانی از برنامه های ما می باشد.
مدیر ارتباطات شهرداری لاهیجان با تاکید بر اینکه پرورش کادر حرفه ای روابط عمومی از اهداف این تشکیلات است، خاطر نشان کرد: خود باوری زمینه پیشرفت است.
” جهانگیر بلورچیان” با بیان اینکه رسانه ها بازوی روابط عمومی ها هستند، اذعان داشت: عملکرد دستگاه های اجرایی توسط روابط عمومی ها و رسانه ها به مردم رسانیده می شود.
مدیر روابط عمومی اداره کل فرودگاه گیلان و عضو هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان نیز در این نشست گفت: ارتقا جایگاه روابط عمومی های دستگاه هایی مانند فرمانداری و شهرداری باید مد نظر هر شهرستانی باشد.
سید رضا علوی زمیدانی” با تاکید بر لزوم یک پارچه سازی منابع اطلاع رسانی در شهرستان ها، تصریح کرد: اطلاع یابی هم باید در کنار اطلاع رسانی جزو وظایف مدیران روابط عمومی باشد.
وی با اشاره به لزوم مدیریت ارتباط بین رسانه ها و دستگاه ها از سوی روابط عمومی ها، گفت: هم افزایی اصحاب رسانه، به خروجی مثبت در افکار عمومی ختم می شود.

مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گیلان و عضو هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان گیلان نیز در این نشست اظهار داشت: برگزاری کلاس آموزشی برای مدیران استان جهت حفظ و ارتقا شأن و جایگاه روابط عمومی از اولویت های ما می باشد.
” مرتضی ورزل دوست”با بیان این که روابط عمومی ها برای اجرای درست وظایف خود با مشکلات فراوانی روبرو هستند، گفت: مدیران بالادستی می توانند با در اختیار گذاشتن امکانات و تقسیم درست وظایف، نقش پر رنگی در ایجاد ارتباط موثر دستگاه خود با مردم را داشته باشند.

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و دیگر عضو هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان نیز در ادامه این نشست، گفت:ارائه عملکرد به مردم جزو وظایف مدیران است.
قاسم مصفا” به استفاده از ظرفیت های مختلف هر دستگاه برای تقویت روابط عمومی ها تأکید کرد و افزود: ما در زمانه ای زندگی میکنیم که مردم دارای سواد رسانه ای بالایی هستند.

وی با اشاره به گسترش شبکه های اجتماعی و تأثیر آن در مطبوعات و رسانه ها، گفت: همه فعالان خبری و اطلاع رسانی فضای مجازی در صورت علاق مندی می توانند به طور رسمی و قانونی وارد دنیای حرفه ای این حوزه شوند.

مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز گیلان و عضو هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان نیز طی سخنانی در این نشست تاکید کرد: مسئولان باید هر نکته ای که باعث عدم تمرکز مدیران روابط عمومی می شوند را رفع کنند.
محمد رضا محبی” با بیان این که گیلان سومین استان از نظر تعداد رسانه مجوز دار کشور است، گفت: در شرایط سخت اقتصادی و شیوع ویروس کرونا، اخبار منفی می تواند به افکار عمومی آسیب برساند.
وی با بیان اینکه نقش رسانه در مدیریت بیماری کرونا در پیک اول شیوع این ویروس چشم گیر بود، گفت: فعالیت های دستگاه های اجرایی باعث امید آفرینی برای مردم می شود.

” علی رضا قانع صومعه سرایی” به عنوان مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت و دیگر عضو هیأت رییسه شورای روابط عمومی های استان گیلان با بیان اینکه روابط عمومی ها از مهم ترین بخش های هر سازمانی هستند اظهار امیدواری کرد با ادامه برگزاری این جلسات شاهد بهبود فضای فعالیت روابط عمومی ها باشیم .

فرماندار لاهیجان نیز در این نشست با بیان اینکه این شهرستان از نظر فرهنگی و اجتماعی، خواستگاه علما، آیات، متکلمین، فرهیختگان، صاحبان قلم و رسانه از دیرباز بوده است، گفت: در عصر ارتباطات، لاهیجان مورد توجه اندیشه ورزان در سراسر کشور قرار دارد.
” یونس محمودی” با بیان اینکه روابط عمومی ها باید تحلیل پذیر باشند، گفت: مدیران و کارگزاران به واسطه ی روابط عمومی ها، باید ارتباط با مردم را جزو اولویت های خود قرار دهند.
وی تعتقاد دارد: چنانچه رسانه ها و روابط عمومی ها به روز باشند و از فناوری های روز دنیا بهره ببرند، بستر رقابت همتایان جهانی فراهم خواهد شد.
نماینده عالی دولت در لاهیجان با بیان اینکه همه ما باید به سلاح علم و ایمان باشیم، گفت: بیان حقیقت از سوی روابط عمومی ها به مدیران جزو وظایف مدیران است.
” محمودی”استیفای حقوق شهروندی را وظیفه مدیران دستگاه های اجرایی و مدیران روابط عمومی دانست و گفت: مدیران باید عملکرد و خدمات خود را از طریق روابط عمومی ها، به مردم ارائه کنند.م
رتضی عالم مدیر روابط عمومی فرمانداری لاهیجان هم در این جلسه گفت: برگزاری این جلسه فرصت مناسبی برای استفاده از تجربیات روابط عمومی ها و بررسی مشکلات فعالان این حوزه هست.
در ادامه این جلسه مدیران روابط عمومی فرمانداری ها و شهرداری های شرق گیلان به بیان مشکلات این حوزه پرداخته و خواستار تداوم هم اندیشی برای ارتقای فعالیت روابط عمومی ها شدند.

پایان پیام