کاشف اسرار-مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر و نماینده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران،گفت: هزینه کرایه حمل دریا در مقایسه با سایر روش‌های حمل موجود شامل جاده و ریل بسیار کمتر و مقرون به صرفه است.

به گزارش کاشف اسرار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کاپیتان داود تفتی در برنامه زنده تلویزیونی چشم انداز با موضوع سهم ایران از تجارت کالا در حوزه اوراسیا گفت: کشتیرانی به طور منظم و با برنامه دقیق هفتگی، کالا‌های صادرکنندگان ایرانی را به مقصد می‌رساند و این شرکت تمام تلاش خود را به کار بسته است که جابه‌جایی کالا برای صادرکنندگان ایرانی مقرون به صرفه باشد.

وی ادامه داد: در بنادر کشور برنامه هفتگی برای حمل کالا و جابه‌جایی آن به کشور مقصد وجود دارد و به محض اینکه بازرگان کانتینر خود را به یکی از بنادر بیاورد و امور گمرکی را انجام دهد به سرعت کانتینر ثبت شده بارگیری و فرایند حمل آن با کشتی آغاز می شود.

این مسئول با بیان این که کشتیرانی این آمادگی را دارد که برای مشتریان به هر تعدادی که درخواست دارند کانتینر یخچالی فراهم کند،هزینه کرایۀ حمل دریا در مقایسه با سایر روش‌های حمل موجود؛ شامل جاده و ریل بسیار کمتر و مقرون به صرفه دانست.

تفتی، تصریح کرد: از طرفی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همواره امنیت حمل کالا از طریق دریا را از نقطه نظر کمیت و کیفیت برای صاحبان کالا تامین کرده است.

رئیس سابق کمیسیون حمل‌ونقل اتاق مشترک ایران و روسیه نیز طی سخنانی با بیان اینکه قسمت عمده صادرات ایران به روسیه به صورت زمینی یا ریلی صورت می‌گیرد ادامه داد: در زمینه حمل ونقل کالا کشور ما درگیر مشکلات زیادی است و اکنون بیش از ۶۰۰ دستگاه از کامیون‌های حامل کالا‌های بازرگانان ایرانی در کشور آذربایجان متوقف شده‌اند.

مصطفی اقدم،ادامه داد: پتانسیل جابه‌جایی کالا با کشتی در ایران جوابگوی میزان صادرات بازرگانان ایرانی نیست. مدت زمان حمل کالا با کشتی یکی از مشکلات تجار در زمینه صادرات است. حداقل مدت ارسال اجناس با کشتی ۵ روز است و به همین دلیل بازرگانان ترجیح می‌دهند محصولات خود از روش‌های ریلی و زمینی که سریع‌تر هستند ارسال کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان نیز طی سخنانی ،گفت: متأسفانه حمل‌ونقل دریایی در دریای خزر برای صادرکنندگان ایرانی بسیار غریبه است. در ایران باید شرکت‌های چند ملیتی فعال شوند که تمام امور حمل‌ونقل را بر عهده بگیرند.

حمید رضا آبایی،افزود: به علت عدم استفاده گسترده تجار ایرانی از حمل‌ونقل دریایی، مقداری کرایه‌های این نوع روش جابه‌جایی کالا در ایران گران است.

وی اظهار کرد: هم اکنون کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای تشویق بازرگانان به استفاده از حمل‌ونقل دریایی تخفیفات مناسبی را در نظر گرفته است. در صورتی که میزان حجم جابه‌جایی کالا با استفاده از کشتی بیشتر شود قطعاً هزینه‌های حمل‌ونقل دریایی نیز کاهش می‌یابد.

پایان پیام

اشتراک این خبر در :