کاشف اسرار-دپارتمان تحقیق و توسعه هلدینگ آرش منطقه آزاد انزلی سال گذشته و هم زمان با پاندمی کرونا در این مجموعه بزرگ و موفق شکل گرفت توانست با تدابیر مثال زدنی، تهدید کرونا را به یک فرصت بزرگ برای این مجموعه تبدیل کند .

به گزارش کاشف اسرار،در راس این دپارتمان یکی از نخبگان جوان و خوش فکر کشور، به نام ” مهدی جوزایی” قرار دارد. برای این که بیشتر با وی آشنا شویم گپ و گفتی با وی انجام داده ایم که تقدیم می شود:

• ابتدا خودتان به صورت کامل معرفی نموده و سوابق کاری تان بفرمایید؟

با عرض سلام و وقت بخیر خدمت همه مخاطبان محترم، بنده مهدی جوزایی، متولد ۱۳۶۰ از تهران و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی با عنوان «بررسی امکان شکل گیری جهان های ممکن در تئاتر از دیدگاه فلسفه ذهن با تکیه بر نمایشنامه جهان های ممکن جان مایتون» (دانشکده سینما – تئاتر دانشگاه هنر تهران)

• فارغ التحصیل دوره فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران با مدرک عالی– دفتر تهران –(۱۳۸۳)

تدریس:

• ۱۸ سال سابقه تدریس – استان تهران

• مدرس کارگاه سواد رسانه ای با مطالعه موردی انیمیشن boss baby-  پژوهش سرای بصیرت -۱۳۹۶

• فارغ التحصیل دوره مربی گری کارآفرینی زیر نظر مرکز کارآفرینی دانشگاه تهران

• فارغ التحصیل دوره آموزشی پرسونال برندینگ دکتر قیطوریان

• پژوهشگر حوزه مارکتینگ ،دیتا ماینینگ و علوم شناختی

• سردبیر ،نویسنده و مجری مجموعه برنامه زنده و صبحگاهی “تراز” پخش از شبکه ایران کالا-۱۳۹۸

• مجموعه ۱۶ قسمتی “تهران نو”(پژوهشگر و سرپرست نویسندگان و کارگردانی مشترک)پخش از شبکه HD تهران -۱۳۹۵

• مجموعه برنامه “کافه تبلیغات “با موضوع آموزش و آسیب شناسی با رویکرد تبلیغات علمی (۱۰ قسمت) – پژوهشگر، نویسنده و کارگردان و مجری-۱۳۹۸

• تیزر

• پژوهشگر، نویسنده و کارگردان تیزر طرح خادم معاونت پژوهش سازمان هلال احمر ایران-(۱۳۹۵)

• طراحی،پژوهش و نگارش تیزر و آنونس همایش بین المللیT O D وزارت راه و شهرسازی(۱۳۹۵)

• پژوهش،طراحی ونگارش تیزر موشن گرافیک اصلاحات ترافیکی مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب(به سفارش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران.(۱۳۹۶)

• پژوهش،طراحی و نگارش تیزر های موشن گرافیک پیامرسان “بله” (به سفارش بانک ملی ایران )(۱۳۹۶)

• طراحی برنامه ترکیبی “سیمای ایران خودرو” .(۱۳۹۵)

• طراحی کمپین تبلیغاتی بانک مرکزی ج.ا.ایران.(۱۳۹۵)

• مشارکت در طراحی کمپین های تبلیغاتی و طراحی استراتژی های تبلیغاتی و رسانه ای برای شرکت انبوه سازان آرش(۱۳۹۵ تا کنون)

• مدیر واحد R&D شرکت انبوه سازان آرش از سال ۱۳۹۹

• مشارکت در طراحی،برنامه ریزی ،مدیریت و اجرای کمپین بازاریابی و فروش ویلا در طرح اقتصادی همراه آرش(طاها) در استان گیلان

• طراحی کمپین تبلیغاتی تابستانه لرنیتو به سفارش شرکت مهندسی فرآیدا.(۱۳۹۶)

• طراحی کمپین تبلیغاتی شرکت همگامان و شرکت های کارگزاری بیمه اریکه تجارت آتی نگر و کارگزاری بیمه تدبیر رفاه ایرانیان.( ۱۳۹۶)

• عضو سابق اتاق فکر موسسه فرهنگی هنری الفبای هنر(تهران)

• عضو اتاق فکر و طراح کمپین تبلیغاتی کاندیدای مجلس دوره یازدهم (دکتر سیفی عضو هییت مدیره‌ی اتاق فکر صنعت ساختمان کل کشور کشور) -۱۳۹۸

• سرپرست اتاق فکر گروه رسانه ای تماس از ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹

• چند مدت است که در شرکت انبوه سازان آرش مشغول به کار هستید و در چه بخشهایی فعالیت کرده اید؟

به صورت ثابت از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا به حال.

• چه وجه تمایزی در شرکت انبوه سازان آرش نسبت به سایر مجموعه ها وجود داشت که به این شرکت پیوستید؟

بها دادن به ایده های خلاقانه و نو و ارزش آفرین از سوی مدیران مجموعه در آن برهه برای من جذاب بود.

• با توجه به سوابقی که در حوزه کاری خود دارید، فکر می کنید که چه تاثیری در شرکت داشته اید؟

در این مورد باید پرسنل شرکت و مدیران میانی و مدیران مجموعه و مشتریان وفا دار این شرکت اظهار نظر کنند اما به شخصه تلاش کردم ادبیات و گفتمان تحقیق و توسعه و مدیریت ارتباطات با مشتریان در زمینه های مختلف رو در اتمسفر شرکت ایجاد کنم البته می دانم تا چه حد موفق بودم.

• نگاه شما نسبت به آینده این شرکت چیست؟

ب طور طبیعی هر کسب و کار و هر سازمانی در بخش خصوصی با توجه به نوع محصول و خدمات و شایستگی های محوری که اساس کار قرار داده یک چرخه عمر دارد،بنابراین در این فضای رقابتی و این اقتصاد بسته اگر قصد داریم به بقای خود ادامه بدهیم نیاز به صداهای جدید داریم و باید به استقبال تغییر برویم . منظورم از تغییر طیف وسیعی رو شامل میشود .تغییر در سیستم ها و زیر سیستم ها و مهمتر از همه بازنگری در چشم انداز و ماموریت های شرکت و مهمتر از همه تغییر در نگرش مدیریت کلان.

• از دیدگاه شما چه ارزش هایی در این شرکت وجود دارد که در موفقیت های آن موثر است؟

پیش از هر چیز باید به این نکته اساسی توجه داشته باشیم که مهم تر از دستیابی به موفقیت پایداری و حفظ دستآوردها هست .ارزش های اساسی و محوری یک کسب و کار جزو جدایی ناپذیری از یک برند تجاری رو تشکیل میدهند که باعث میشود به تدریج یک شرکت ،گروهی از مشتریان که به مشتریان وفادار معروف هستند رو به دست بیاورد پس از آن وظیفه هر سازمان حفظ و ارتقا کیفیت خدمات به این مشتریان هست تا بتواند درآمدهای پایدار ایجاد بکند ولی اگر این نکته مهم مورد غفلت واقع بشود با سقوط ارزش ها ،چرخه عمر یک برند به پایان خودش نزدیک میشود•

ارتباط شما با کدام بخش از مجموعه شرکت انبوه سازان آرش بیشتر بوده و چه تاثیر متقابلی در حوزه فعالیت شما داشته است؟

با توجه به ماموریت واحد تحقیق و توسعه مبنی بر شناسایی نیازهای حال و آینده مشتریان و برنامه‌ریزی جهت پوشش آن ها و همچنین کشف و درک فرصت‌ها و نیازهای بازار در حوزه های مرتبط با موضوع فعالیت شرکت و همکاری در تحلیل محیط بیرونی وداخلی شرکت جهت تدوین استراتژی‌های کسب‌وکار بیشترین همکاری را با واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات(IT) داشتم که به نظرم خیلی مثبت و موثر بود.

• با توجه به شیوع پاندمی کرونا اقتصادی شرکت انبوه سازان آرش را نسبت به قبل آن چگونه ارزیابی می کنید؟

شرکت جزو معدود کسب و کارهایی بود که به جای اتخاذ موضع انفعالی موفق شد با انجام تحقیقات بازار و با همکاری بین بخشی و با هوش مندی در کنار بازاریابی دست به “بازار سازی ” بزند و در سخت ترین شرایط اقتصادی و لاک داون بتواند باز هم سود آور باشد اما نکته مهم این هست که چه قدر می توانیم این دستاوردهایی که به سختی به دست آمده را مدل سازی بکنیم چون ما نباید مدافع حفظ وضع موجود باشیم بلکه اگر در پی نیل به موفقیت های بزرگتر هستیم باید همواره رو به جلو حرکت کنیم و الزامات این حرکت رو به جلو رو هم برای شرکت فراهم کنیم…

• یک خاطره خوب از ایام فعالیت خود در شرکت انبوه سازان آرش را بفرمایید؟

تولد زیر مجموعه طاها به عنوان یک واحد پشتیبان و خدمات پس از فروش در سال ۱۳۹۹ که برای به ثمر رسیدنش زحمات بسیار زیادی کشیده شد و امیدوارم در ادامه این دستاوردها نه تنها حفظ بشود بلکه ارتقا هم پیدا بکند.

• در پایان اگر موضوع ناگفته ای دارید که می خواهید عنوان کنید بیان بفرمایید؟

یک توصیه مهم برای مدیران:مسیر ناهموار تحول باید ابتدا به‌ کوشش خود مدیر پیموده شود…

IMG_20210717_155239_528

اشتراک این خبر در :