کاشف اسرار- سایت اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان به تاریخ 29 فروردین ماه امسال،اظهارات مدیر کل این دستگاه دولتی را با تیتر:«ابنیه تاریخی گیلان؛محرکی برای پیمودن مسیر توسعه پایدار گردشگری در استان»،منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،”رضا علیزاده،در بخشی از اظهارات خود درباره تعدادی از آثار تاریخی گیلان،اظهار کرده است:«خانه عبدالعلی خان صوفی در املش،خانه آذربانی در رشت، خانه چینی چیان در رشت، خانه حاجی سیف در رشت، امامزاده عین علی در ماسوله، خانه پور جواد در رشت، مسجد صفی در رشت، بقعه سیدعلی کیا در روستای متعلق محله لاهیجان، بقعه چهل ستون در لاهیجان، باغ محتشم در رشت، حمام فشکالی در لنگرود، معدن تاریخی خون فوشه و نیز خانه تاریخی بریسم حقیری در لاهیجان از جمله بناهایی هستند که در شرف ثبت می باشند».

نکته قابل تامل اظهارات وی  در این عبارات به خاطر این  می باشدکه از شرف ثبت بودن«مسجد صفی»رشت»،در فهرست آثار ملی ایران، اشاره کرده و این در حالی است که می توان با یک جستجو ساده در اینترنت به ثبت بودن این اثر تاریخی ، دست یافت.مسجد صفی 2مسجد صفی 3مسجد صفی رشت 1

برای اثبات این ادعا می توان به خبری منتشر شده در خبرگزاری مهر به تاریخ 31 فروردین ماه 1391 به نقل از امید عزیزی(مدیر کل اسبق میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان)،با تیتر :« مسجد صفی در فهرست آثار ملی ثبت شد/لزوم مرمت و باز سازی بناهای تاریخی»،اشاره کرد.

حال با گذشت حدود چهار سال از انتشار خبر ثبت مسجد صفی رشت در برخی از رسانه ها،اظهارات “رضا علیزاده”، در 29 فروردین ماه سال جاری در خصوص در شرف ثبت بودن این اثر تاریخی در فهرست آثار ملی ایران،قابل تامل است.

اینک سوال می شود،آیا امکان دارد بنای تاریخی که یک بار خبر ثبت شدن آن در آثار ملی ایران در رسانه ها منتشر گردیده،بار دیگر در شرف ثبت شدن باشد،در طی این مدت از فهرست آثار ملی کشورمان،خارج شده باشد؟اگر چنین است اسناد آن را در اختیار رسانه ها قرار دهند یا دلایل دیگری دارد؟!

انتظار می رود مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در خصوص این تناقض و سوالات مبحوث عنه پاسخی را در اختیار  رسانه ها برای تنویر افکار عمومی در اختیار بگذارند.

پایان پیام

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :