مدیرکل زندان‌های گیلان گفت: ۸۰ میلیارد ریال حقوق طی پنج‌ماه گذشته به زندانیانی که در بخش‌های مختلف اشتغال دارند، پرداخت شده است.

کاشف اسرار – رضا محمدی‌ اصل در جلسه شورای اداری زندان‌های گیلان که به منظور تشریح مهمترین عملکردها و تبیین خط مشی و اولویت‌ها برگزار شد، اظهار کرد: در استان گیلان زندانیان در ۹۲ کارگاه فعال از جمله فرش، دام و طیور، سنگ‌های مصنوعی، کیف و کفش، سفال، پالت‌سازی، لنت‌ماشین، مزارع برنج و زندانیان مشغول بکار هستند که بیش از هزار و ۱۳۱ زندانی به این کارگاه ها اعزام شدند.

وی تعداد زندانیان اشتغال نشسته(فعالیت هایی نظیر توربافی، جوراب‌بافی و سبد بافی) را ۵۳۳ نفر اعلام کرد و افزود: 40 درصد زندانیان گیلان طی پنج ماه گذشته در حال آموزش هستند، هر چه حضور زندانیان در ورود به برنامه‌های حرفه آموزی بیشتر شود، بازگشت سعادتمندانه مددجو به جامعه و صیانت از حریم خانواده بهتر و بیشتر اجرا می‌شود.

این مسئول ضمن قدردانی از حضور کارآفرینان در زندان‌ها گفت: این اداره کل برای ارایه تسهیلات مناسب جهت ایجاد و راه‌اندازی کارگاه‌های مختلف در استان اعلام آمادگی می‌کند.

محمدی اصل با اشاره به جایگاه و اهمیت حرفه آموزی، اشتغال مددجویان و تاثیر آن بر زندگی و خانواده‌های آنان، تصریح کرد: حضور هر چه بیشتر کارآفرینان و خیرین در بازه اجتماعی کردن مددجویان در حفظ و کیان خانواده و امید به آینده آنها امری بسیار مهم است.

وی از تلاش‌های موثر روسای زندان‌ها در گستراندن چتر حمایتی با اشتغال زایی وانجمن‌های سیزده‌گانه زندان‌ها و بنیاد تعاون بر خانواده زندانیان تقدیر کرد و بر نقش مؤثر مقامات قضایی در اعطای رأی کار و اعزام زندانیان به مراکز کارگاهی و تامین امنیت، آرامش روانی و اجتماعی زندانی تاکید کرد.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :