کاشف اسرار – مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به نقش ایمنی و امنیت در کار گفت: نیروی انسانی مهمترین دارایی یک کارگاه است و نگاه انسانی به ایمنی نگاهی جهان شمول است، گفت: حفظ جان افراد با هیچ معامله اقتصادی و سود و زیانی قابل ارزیابی نیست.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار ، سیاوش آقا جانی “طی سخنانی  نخستین همایش نقش HSE در بهره وری واحدهای تولیدی، به همت مرکز آموزش بازرگانی گیلان و با همکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و مرکز بهداشت رشت در مجتمع فولاد گیلان ، شهر صنعتی رشت برگزار شد ، بر هم گرایی بیش از پیش دستگاه های مرتبط با حوزه کار و کارگر تاکید کرد .

وی افزود: سیاست های کلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حوزه ایمنی در چهار سرفصل آموزش، نظارت و بازرسی، مسئولان ایمنی و ارزیابی و مدیریت ریسک تعریف می شود.

این مسئول کارگر و کارفرما را نیازمند آموزش های حوزه ایمنی دانست و افزود: هر حادثه ای که اتفاق می افتد تبعاتی دارد و کارفرما بیشترین نقش را در این حوزه ایفا میکند.

آقاجانی با اشاره به قانون کار  ، تاکید کرد : آموزش ایمنی و نحوه کار کردن با ابزارها برای کارگران و کارفرمایان الزامی است و آموزش یکی از عوامل اصلی در پیشگیری از بروز حوادث است که باید در کارگران و کارفرمایان نهادینه شود.

وی با بیان اینکه نظارت ها و بازرسی ها مبتنی بر ارزیابی ریسک است، ادامه داد: در این راستا از برخوردهای قانونی در حوزه ایمنی و صیانت از نیروی کار استفاده می کنیم.

مدیر کل تعاون گیلان با بیان اینکه در ارزیابی ریسک مهمترین زمان، زمان طراحی است، گفت: هزینه کارفرما در حوزه ایمنی، سرمایه گذاری است و تکلیف کارفرما تکلیف گسترده ای در این زمینه می باشد

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :