”طوبی احمدی لشکام ” یکی از خیرین بزرگ و خوشنام استان گیلان است که در حوزه‌های مختلف امور خیریه از قبیل ساخت مسکن محرومین، کمک به بیماران و خانواده‌های بی‌بضاعت در حال فعالیت بوده و عضو هیئت‌مدیره و از بنیانگزاران هلدینگ انبوه‌سازان آرش مال منطقه آزاد انزلی است که با حمایت از فرزندان خود “امین” و “آرش تقی‌پور”، توانست در کنار فعالیت‌های موفق و سالم اقتصادی و اشتغال‌زایی برای صدها جوان بیکاری گیلانی همزمان به امور خیرخواهانه نیز بپردازد.

بیوگرافی کار آفرین برتر  ایران که در ایران و گیلان بارها و بارها به‌عنوان کار آفرین نمونه برگزیده شده است، می‌تواند انگیزه‌بخش سایر زنان  باشد. باید بگویم او علاوه بر اینکه مادرو همسری دلسوز و فداکار می باشد و زندگی‌ اش را با تمام توان به بهترین شکل اداره می‌کند، توانسته با خدمتی بزرگ به مردم جامعه علل خصوص زنان جامعه ما، تعداد زیادی از افراد را با فراهم‌آوردن شرایطی ، صاحب‌کار و شغل کند.

؟ طوبی خانم ” با تلاش تلاش شبانه روزی نه‌تنها به آینده خود می‌اندیشند، بلکه آینده مردم جامعه‌شان نیز او را نگران می‌کند و در تلاش‌ می باشد تا علاوه بر اینکه خود به موفقیت به برسد، برای تعداد زیادی از افراد یک جامعه ایجاد شغل کنند. این گونه توانسته تا حد زیادی درصد بیکاری جامعه را کاهش بدهد .

انتخاب زندگی نامه یک کار آفرین زن موفق گیلانی کار آسانی نبود؛ که حسابی گرد و خاک به پا کرده است . با عنایت به این که  مثال، زمانی ارزش دارد که ملموس باشد، بخشی از زندگی نامه ” طوبی احمدی لشکام ”  را برای این مقاله آماده کرده‌ام. امیدوارم مطالعه مسیر دشوار یک خانم ایرانی در دوره ناپایداری اقتصادی و در یک حوزه کاملا مردانه، به شما ثابت کند کار نشد ندارد

طوبی ” خانم ” متولد سوم خرداد ماه ۱۳۴۴ شمسی روستای لشکام شهرستان آستانه اشرفیه و در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد و پدرش دارای برنج کوبی بود و در یک خانواده هشت نفره زندگی کرد .

. طوبی که در کمتر از ۲۰ سالگی با « داریوش تقی پور دهکا » ازدواج کرد ، در سال های ۶۳ و ۶۶ شمسی دارای دو فرزند به نام های « امین و آرش » شد . این بانوی از دین اسلام و مادرش نیکوکاری را آموخت و از ۲۲ سالگی شروع به فعالیتهای اجتماعی و نیکوکاری کرد.

خودش می گوید : همیشه دوست داشتم و تلاش می کردم تا فرزندانم موفق باشند . من از اول حسینی بودم و فرزندانم حسینی پرورش دادم . سی و هشت سال است برای امام حسین علیه السلام عزا داری و هیات برپا می کنم و بچه ها در کنارم هستند . خدای شکر که خودم و فرزندانم موفق می باشیم و از درگاه خداوند متعال همه آحاد مردم موفق باشند .

من اگر ۵۰۰ تومان پول داشتم با دیگران نصف می کردم و کل آن را به مردم نیازمند می دادم. من والدین آبرومندی داشتم و پدرم در سن ۵۰ سالگی شب جمعه وقتی سجاده نماز جلویش بود و قرآن به سر داشت بر اثر سکته قلبی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت و مادرم آبرومندانه ما را بزرگ کرد که شخصی نیکوکار بود . مادرم همواره به ما توصیه می کرد اگر پول دارید بروید به مسجد کمک کنید.

الان در سن ۵۹ سالگی دنبال کار و کنار بچه هایم هستم . من خیلی سختی کشیدم تا به این جا رسیدم . فرزندانم بچگی و جوانی نکردند ، همیشه در کنار من و دنبال کار بودند . خدای شکر هم و فرزندانم کار آفرین شدیم و تا جایی که دست مان برسد به مردم کمک می کنیم .

از اول ابتدایی صبح فرزندانم به مدرسه می رفتند و بعد از ظهر آنها را مشغول به یک کاری می کردم . برای فرزندانم سوپر مارکت کوچک باز کردم و آنها را به کار کردن تشویق می کردم . به تدریج شغل » امین و آرش » به موبایل فروشی در تهران تغییر یافت و من هم همواره کنارشان بودم .

از موبایل فروشی به ساخت و ساز در پایتخت روی آوردند و تعداد زیادی آپارتمان ساختند . الان پسر بزرگ من امین « ۴۰ سال » و آرش هم ۳۷ سال » دارند بدون اجازه از من هیچ کاری نمی کنند .

از دهه هشتاد شمسی در منطقه زیبا کنار شروع به فعالیت های انبوه سازی ساختمانی کردیم ، دیگر فرد معتادی وجود ندارد به طوری افراد معتاد را ترک دادیم و در مجموعه « آرش » مشغول به کار کردند و ترک اعتیاد را بیشتر از کار خیر دوست دارم. هم اکنون از فعالیت که در گذشته معتاد بودند ، راضی هستم.

وی درباره تصمیم گیری اعزام ، اقامت و پذیرایی رایگان مردم برای زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام » گفت : استارت اعزام از تهران و موقعی که ساخت و ساز می کردیم زده شد و از خدا خواستم آپارتمان ها به صورت آبرومندانه به پایان برسند و تحویل بدهم و با بخشی از سود آن چند نفر را به مشهد مقدس اعزام بکنم که اولین بار از پنج نفر شد ، خودم هم آشپز کاروان بودن و اعزام زوار تا سال ۱۳۹۸ ادامه یافت که حدود ۷۰۰ نفر اعزام شدند و به دلیل شروع کرونا نتوانستم اعزام کنم.

به درگاه خداوند متعال نذر کرده ام با اتمام فعالیت ساختمانی طبقه پنجم آرش مال » منطقه آزاد انزلی ، تعدادی از متقاضیان را اعزام بکنم . هم اکنون حدود ۲ هزار به صورت مستقیم و حدود ۱۰ هزار نفر برای مجموعه هلدینگ آرش » فعالیت دارند .

وا اما سخن آخر : آرزو دارم خداوند متعال جوانان را به راه راست هدایت بکند ، همه موفق باشند و ما پیرها عاقبت به خیر باشیم

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :