کاشف اسرار -27 تیر ماه 1396 بود کلنگ ساخت پروژه ” سیتادیوم ” به عنوان بزرگترین مرکز تجاری و تفریحی شمال کشور با حضور یدالله صادقی «رئیس وقت مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت»، محمد علی نجفی  امیر کیاسر«استاندار  اسبق گیلان» و سایر مسئولین استانی و محلی در زمینی به مساحت ۵ هکتار با ۸۴۰ هزار مترمربع زیر بنا در  حومه روستای اشکیک بخش خمام از توابع شهرستان خمام جاده‌ی خمام به رشت «محل کارخانه راف سابق» با ۲۵۰ الی ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه توسط بخش خصوصی به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کاشف اسرار ، پروژه سیتادیوم در حومه  در تاریخ اسفند ماه 1398 پس از انتخاب موقعیت مکانی فعالیت ساختمانی خود را آغاز نمود و زمان کلنگ زنی اعلام گردید طی ۲۴ ماه احداث خواهد شد.

این مرکز خرید در چهار طبقه با زیر بنای کل حدود 110هزار مترمربع توسط گروه مشاورین معماری YAP ، یکی از طراحان تجاری اروپایی، طراحی شده است.سیتادیوم رشت عملیات ابنیه و سفت کاری آن اعم از اسکلت بتنی، اسکلت فلزی و دیوار چینی آن به پایان رسیده و در مرحله نازک کاری قراردارد و فاز نخست آن تابستان سال 1403 به بهره برداری خواهد رسید.

علی رغم گذشت 4 سال و سه ماه از زمان آغاز فعالیت ساختمانی ” سیتادیوم رشت ” متاسفانه توجهی به ماده ۳۹ آیین نامه اجرایی ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و بند ۲-۱۱-۲ مبحث دوم مقررات ملی ساختمان ندارد .

این مقررات اشعار می‌دارد “مجری مکلف است قبل از شروع عملیات اجرایی‌، مشخصات ساختمان در دست احداث را بر روی تابلویی در کنار معبر عمومی به صورتی که از فاصله مناسب برای عموم قابل دیدن باشد، درج نماید.

این تابلو تازمان پایان کار باید در محل باقی بماند.شهرداری ها و سایر مراجع صدور پروانه از شروع به کار یا ادامه کارساختمان هایی که تابلو مشخصات را نصب ننموده‌اند، جلوگیری به‌عمل می‌آورند. ابعاد و اندازه تابلو و همچنین ‌مشخصاتی که باید بر روی تابلو قید شود، توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تعیین می‌گردد”.

لازم به ذکر است مهندسان ناظر ساختمان نیز مکلفند در صورت عدم نصب تابلو ساختمان، وفق موارد فوق‌الذکر گزارش تخلف مربوطه را به مراجع صدور پروانه ساختمان اعلام نمایند.

همان طور که اعلام شد سیتادیوم در شهرستان خمام واقع گردیده و ” نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات ” و ” اجرای سیاست عمومی دولت در داخل شهرستان از طریق هماهنگ ساختن فعالیتهای مختلف مؤسسات دولتی و محلی در شهرستان، بخشها و روستاها “جزو شرح وظایف فرماندار می باشد از ” حسین آدمیت ” سوال می شود : ” چرا نظارتی بر روی پروژه مذکور برای نصب مشخصات ساختمان در دست احداث بر روی تابلویی در کنار معبر عمومی ” صورت نگرفته است ؟ “

چرا کارفرمای پروژه سیتادیوم بر عهده خود مبنی بر ساخت این مجتمع عظیم طی ماه 24 ماه عمل نکرده که از محل پیش فروش به سرمایه گذاران و از محل بیت المال به نزدیکی افتتاح فاز اول رسیده ، صورت پذیرفته است ؟ فرماندار کجاست ، توضیح بدهند.

این گزارش در حالی تنظیم شده که خرداد ماه 1390 بخش نامه دولت مبنی بر پاسخ گویی به رسانه ها منتشر شد و امید است که در این باره فرماندار خمام این بخش نامه را خوانده باشند.

بخش نامه مندرج در خبرگزاری جمهوری اسلامی به تاریخ 31 اردیبهشت 1390 ،به شرح ذ یل است:
با ابلاغ بخشنامه‌اي از سوي دولت ، تمامي دستگاه‌هاي اجرايي موظف شدند به انتقاداتي كه رسانه‌ها نسبت به عملكرد آنها منتشر مي‌كنند پاسخهاي مستند و مستدل ارايه كنند.
در اين بخش نامه كه با امضاي محمد رضا رحيمي معاون اول رييس جمهوري ابلاغ شده، آمده است : دستگاهاي اجرايي موظفند پاسخ مستند و مستدل به انتقادات رسانه‌ها را كه از سوي دبيرخانه شوراي اطلاع رساني دولت پاسخ به آنها ضروري اعلام شده است ، ظرف 48 ساعت پس از انتشار مطلب انتقادي، به رسانه و رونوشت آن را به دبيرخانه شوراي اطلاع‌رساني دولت ارسال كنند.
بر اساس اين بخش نامه در مواردي كه دبيرخانه شوراي اطلاع‌رساني دولت ارسال پاسخ را فوري تشخيص دهد دستگاه موظف است در همان روز كاري پاسخ را ارسال كند.
هم چنين در مواردي كه دستگاه مورد انتقاد تشخيص دهد كه انتقاد وارد شده، به هر دليلي نياز به پاسخ گويي مستقيم يا علني ندارد، لازم است دلايل عدم پاسخ گويي به طور مكتوب به دبيرخانه شوراي اطلاع رساني دولت ارسال شود.
در اين گونه موارد، تصميم نهايي درباره ارايه يا عدم ارايه پاسخ به انتقاد، با دبيرخانه شوراي اطلاع‌رساني دولت خواهد بود.
در ادامه اين بخش نامه آمده است: دبيرخانه شوراي اطلاع‌رساني دولت موظف است گزارش عمل كرد دستگاه‌ها در پاسخ به انتقادات موضوع اين بخشنامه شامل ميزان پاسخ گويي دستگاه‌ها، كيفيت پاسخ‌ها، سرعت زماني پاسخ گويي و استدلال‌هاي دستگاه‌ها براي عدم پاسخگويي را هر هفته به معاون اول رييس‌جمهور ارايه كند “.

 

رهبر انقلاب: افراد، مسئولین، خودشان را در معرض نقد و انتقاد قرار بدهند و پاسخ گو باشند و پاسخ بدهند و تبیین کنند. خیلی از اوقات اگر چنان چه یک انتقادی به کسی بشود، این فرصتی است برای او که بتواند ذهن ها را روشن کند، تبیین کنند، حقیقت را بیان کنند؛ خیلی چیز خوبی است


گزارش /خلیل اخوان اصغری 

 

 

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :