کاشف اسرار – در نشست رییس کل دادگستری استان گیلان و اعضای کمیته حقوقی و قضایی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، مهم‌ترین مسایل و مشکلات بخش صنعت و تولید بررسی شد.
رییس کل دادگستری استان گیلان در این نشست با بیان اینکه ملاک ارزیابی نهادها و دستگاه‌ها، خروجی عملکرد آنهاست تصریح کرد: تمامی دستگاه ها باید در راستای رفع موانع تولید و کسب و کار اقدام کرده و از هیچ کوششی دریغ ننمایند.

اسماعیل صادقی نیارکی ” صنعت را پایه مهم توسعه دانست و اظهار داشت: اشتغال پایدار از عوامل توسعه در یک منطقه است و باید در استان گیلان بیش از پیش به مساله سرمایه‌گذاری توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات در حوزه مسایل اقتصادی باید مطابق بر قانون باشد افزود: مسئولان و مدیران استانی باید تلاش کنند تا واحدهای تولیدی فعال را حفظ و واحدهای تعطیل را دوباره راه‌اندازی نمایند.

دبیر کمیته حقوقی و قضایی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور ضمن قدردانی از نگاه و عملکرد حمایتی دستگاه قضایی استان از بخش تولید گفت: با توجه به وظیفه ذاتی ستاد تسهیل در حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی با دستگاه‌های اجرایی و بانک ها و حساسیت امور حقوقی و قضایی در این بخش با هدف بهبود و تسهیل فضای عمومی تولید و سرمایه‌گذاری در کشور و به منظور حمایت حقوقی و قضایی از اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، کمیته حقوقی و قضایی این کارگروه در سطح استان ها برای اولین بار در گیلان و متعاقب آن در استان یزد تشکیل شد.

پیمان پورنصیری افزود: با توجه به اینکه مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید حکم قانون را دارد و عدم اجرای آنها توسط هر فرد، سازمان و یا نهادی می تواند مورد پیگرد قضایی قرار گیرد، از این رو با هدف صیانت از تولید و با پشتوانه حقوقی و قضایی از مصوبات این کارگروه، کمیته تخصصی حقوقی و قضایی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه این کمیته بیش از دو سال است که در استان گیلان آغاز به کار نموده است؛ تصریح کرد: در این مدت با همکاری دستگاه قضایی، در حال پیگیری و تسریع در اجرای مصوبات اجرایی نشده‌ی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بوده ایم.

رئیس کمیته حقوقی و قضایی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان همچنین با تاکید بر اینکه مشکلات مبتلابه واحدهای تولیدی و صنعتی در دو بخش توسط این کمیته بررسی می شوند؛ تصریح کرد: اجرایی کردن مصوبات ستاد تسهیل که عملا اجرایی نشده از مهم‌ترین وظایف این کمیته است و چنان چه اجرای این مصوبات مورد بی‌توجهی دستگاه‌های مسئول قرار گیرد و اجرایی نشود، در این کمیته موضوع از حیث ترک فعل یا فعل مجرمانه یا تقصیر و تخلف دستگاه مربوطه بررسی و به دستگاه قضایی اعلام می‌شود،

همچنین در بخش دیگری از اقدامات این مرجع براساس شیوه نامه اجرایی نحوه تشکیل و اداره کمیته حقوقی و قضایی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور و کمیته‌های متناظر استانی؛ مشکلات و موضوعات موردی مربوط به نقض قوانین و وجود مقررات آسیب‌زا به بخش تولید و خدمات اعم از صنایع تولیدی، صنایع گردشگری، صنعت کشاورزی و صنعت ساختمان، در این کمیته مطرح می‌شود تا در خصوص آنها تصمیمات حقوقی اتخاذ و به مسئولین ذیربط انعکاس گردد.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :