کاشف اسرار- معاون فرهنگي و اجتماعي اوقاف و امور خيريه گيلان از برگزاري همايش استاني تجليل از امامزادگان و بقاع متبركه به مناسبت دهه كرامت خبر داد و گفت:از برنامه های این دهه می توان به استقبال از خادمین حرم رضوی(کاروان زیرسایه خورشید) و نیز برگزاری ویژه برنامه روز دختر و تجلیل از بانوان محجبه  است.

به گزارش کاشف اسرار، محمد قاسم پور ، امروز با اعلام این خبر،اظهار کرد: بقاع متبرکه و امامزادگان کانون های توحید ، خداپرستی و توسل هستند که باید مورد توجه و تکریم مومنين و مردم قرار گیرند .

وي با بیان این که دهه کرامت و روز ۵ ذی القعده که در تقویم رسمی کشور به روز تجلیل امامزادگان نامگذاری شده است،ابراز کرد:این دهه فرصت مغتنمی است برای اعتلای فرهنگ زیارت و تکریم سلاله پاک رسول خدا(ص) که بايد قدر آن را دانسته شود و از اين مراكز فرهنگي و ديني بیشترین بهره برداری صورت پذیرد .

این مسئول،ادامه داد:در همین راستا در سطح بقاع متبرکه استان از ۲۴ تیرماه (۱ذی القعده) که مصادف با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا ۳ مرداد (۱۱ ذی القعده) که مصادف است با ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است ، ویژه برنامه های دهه کرامت نيز در اين ايام مبارك برگزار می شود.
قاسم پور،متذکر شد:از جمله شاخص ترین این برنامه ها را برگزاری ویژه برنامه روز دختر و تجلیل از بانوان محجبه که امسال اين برنامه همزمان با هفته عفاف حجاب هم می باشد و همچنین ۲۸ تیرماه همایش استانی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبركه گيلان كه در آستان مقدس آقاسیدجلال الدین(ع) اشرف برگزار می شود.
وی با اشاره به برنامه هاي همايش استاني تجليل از امامزادگان و بقاع متبركه،بیان کرد: : در اين مراسم از هیئت امناء ، خادمین ، مدیران مراکز فرهنگی و قرانی و خیرین مسجد ساز و بقعه ساز بصورت منتخب و نمادین تقدير و تجلیل می شود.
معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان از تدارک دیدن اجراي ۱۳ برنامه در  شهرستان هاي استان طی این ایام خبر داد  و افزود : مراسم تجليل از امامزادگان هر شهرستان نيز با محوریت بقاع متبرکه و توسط ادارات اوقاف هر شهرستان برگزار  می شود.
به گفته قاسم پور ، از دیگر برنامه های این دهه می توان به استقبال از خادمین حرم رضوی(کاروان زیرسایه خورشید) ، سخنرانی ، مولودی خوانی و اهداء جوایز در بقاع متبركه است./منبع:سایت اداره کل
پایان پیام
Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :