کاشف اسرار-امروز جلسه بررسی مسائل مربوط به حوزه جنگل رشت با حضور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور،نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و نیز شهردار رشت در فرمانداری رشت  برگزار شد.

به گزارش کاشف اسرار،شهردار رشت در این جلسه با اشاره به وجود دو پارک جنگلی ۴۵۰ هکتاری لاکان و پارک جنگلی سراوان گفت: فراخوان سرمایه‌گذار برای هر دو پارک انجام‌ رشده است و سرمایه‌گذاران خوبی نیز تمایل به ورود دارند.

مسعود نصرتی  قزوینی نژاد”خواستار افزایش مدت‌ زمان واگذاری این پارکها به بخش خصوصی شد و با اشاره به مشکلات محیط زیستی سراوان خاطر نشان کرد: ۱۵ هکتار از این پارک جنگلی دفنگاه زباله بوده و تمام ۱۲۰۰ هکتار را تحت تأثیر خود قرار داده است.

فرماندار رشت نیز طی سخنانی در این جلسه با بیان اینکه ۱۷ میلیون نفر سالانه وارد مرکز استان می‌شوند،تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا ماندگاری این گردشگران در شهر رشت افزایش پیدا کند.

سید محمد احمدی یکی از تهدیدات جدی شهرستان رشت را مشکل پسماند  عنوان و خاطر نشان کرد: این موضوع به ‌طور جدی در حال پیگیری است. برای تصفیه‌ خانه شیرابه زباله‌ های سراوان با همراهی منابع طبیعی ۷۵۰۰ متر زمین در اختیار شهرداری قرار گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان هم در این جلسه با اشاره به قرارداد منابع طبیعی با شهرداری رشت گفت: بر اساس مفاد قرارداد، شهریورماه امسال، آخرین فرصت برای معرفی سرمایه‌گذار و اجرای طرح است.

محسن یوسف پور همچنین در مورد زمین پیش‌بینی‌شده برای تصفیه ‌خانه سراوان نیز یادآور شد: نشانه‌گذاری برای قطع درختان انجام‌شده است و این عمل در مواقع لزوم نیز صورت خواهد گرفت.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور هم طی سخنانی در این جلسه با اشاره به اجرای طرح کاداستر اظهار کرد: در سال جاری ۱۴ میلیون جنگل کشور با اولویت جنگل های شمال کاداستر می شود.

خلیل آقایی یاد آور شد: این طرح برای حفظ، احیاء، جلوگیری از نقطه نظرات و تعیین تکلیف و حد و مرز اراضی خصوصی، شخصی با اراضی ملی انجام گردد.

وی در ادامه با بیان این که گیلان در بحث گردشگری عقب مانده است، اظهار کرد: ظرفیت گردشگری پارک جنگلی سراوان بسیار زیاد است و می توان برنامه مختلف را به منظور جذب گردشگر در این منطقه انجام داد.

این مسئول ضمن درخواست از مردم، اصحاب رسانه، مدیران و نمایندگان مجلس مبنی بر این  که بر کار ما نظارت کنند و نسبت به عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست حساسیت نشان دهند،از اختصاص ۱۶ میلیارد تومان اعتبار به صورت شناور به اداره کل منابع طبیعی گیلان خبر داد.

در این نشست مقرر شد تا پروژه سرمایه گذاری که شناسایی و جذب سرمایه گذار آن از طریق فرآیند قانونی توسط شهرداری صورت پذیرفته است، توسط سازمان های مربوطه بررسی بشود.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :