کاشف اسرار-معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری رشت ضمن تاکید بر رفع خطر از ساختمان های خطر ساز بافت قدیمی رشت طبق بند 14 ماده 55 قانون شهرداری ها و نیز ضرورت برگ روبی از روی ساختمان های مدارس این شهر از هوشیاری معاون خدمات شهری شهرداری به دلیل ابراز نگرانی از اختمال بروز خطر در  نقطه ای از رودخانه پشت عمارت کلاه فرنگی پارک محتشم قدر دانی کرد.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،محمد علی پور یحیی ویشکایی در جلسه ستاد بحران شهرستان رشت که به ریاست فرماندار برگزار شد،با اشاره به اخذ گزارش از اداره کل هواشناسی گیلان و متذکر شدن این دستگاه اجرائی مبنی بر ریزش شدید باران طی روزهای آینده در این شهرستان،برگزاری این جلسه را متفاوت با جلسات منعقده شده قبلی دانست.

وی با اشاره به دعوت از روسای ادارات آموزش و پرورش یک و دو شهر رشت و روسای ادارات ورزش و جوانان،بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نیز اوقاف و امور خیریه شهرستان جهت حضور در این جلسه،خاطر نشان کرد:هدف از دعوت این مدیران اخذ کمک در اسکان مردم در فضاهای در اختیار آنان است.

این مسئول تعیین شرح وظایف دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت را از مهم ترین برنامه های جلسه امروز بیان و بر ضرورت برگ روبی درختان از روی ساختمان های مدارس به وسیله پرسنل ذیربط روسای ادارات آموزش و پرورش شهر رشت در آستانه بارش شدید باران تاکید کرد تا خدای نکرده فشار باد و باران سبب انسداد مجاری ورودی و خروجی آب های این گونه ساختمان ها نشود.

پور یحیی ویشکایی در ادامه خطاب به بخش دار مرکزی رشت،دعوت از اعضای شورای اسلامی روستاها و دهیاران  روستاهای حادثه خیز این شهرستان نظیر:”پیر بازار،محمد آباد و برخی از روستاهای دهستان پیر بازار”جهت حضور در نشست ساعات پایانی روز پنج شنبه هفته جاری جهت کنترل نقاط حادثه خیر را ضروری دانست.

وی با ابراز تقدیر و تشکر ویژه از زحمات و تلاش های صورت گرفته توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت به دلیل ارائه خدمات به بخش های شهرستان رشت،با اشاره انجام این گونه خدمات خارج از حوزه ماموریتی آنان،خواستار اخذ تصمیم در شورای تامین و ابلاغ مصوبه ای جهت توجیه کردن انجام امور اداری در خارج از محدوده قانونی شد.

معاون فرماندار رشت یکی دیگر از مهم ترین خواسته های خویش را توجه جدی دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای این شهرستان برای شاخه زدن برگ درختان تا ظهر جمعه هفته جاری عنوان کرد

پور یحیی ویشکایی،هشدار داد:شرایط بارندگی روزهای آینده به دلیل این که در آغاز فصل پائیز قرار داریم و شاخه و برگ درختان  زیاد بوده و برگ ریزان به صورت کامل ریخته نشده است و احتمال انسداد مجاری ورودی و خروجی منهولهای فاضلاب وجود دارد،بنابراین دهیاران و شورها برای عدم ایجاد مشکل به شاخ و برگ زدن اشجار به این مسئله توجه جدی داشته باشند.

وی در  واکنش به ابراز نگرانی شدید معاون خدمات شهری شهرداری رشت به دلیل بیان احداث شبکه ای با استفاده از سنگ های کوهی با ارتفاع 1.5 تا 2 متر در بستر رودخانه پشت عمارت کلاه فرنگی پارک محتشم این شهر و احتمال بروز سیلاب و با کوچک ترین بارندگی و پس زدن آب ،نصف شهر از دست خواهد رفت،از هوشیاری “علی مقصودی شقاقی”قدردانی کرد .

معاون فرماندار رشت، متذکر شد:اگر دستگاهی این سنگ ها را در بستر رودخانه جهت انجام ماموریتی گذاشته و ساخته است تا قبل از ظهر فردا به فرمانداری اطلاع بدهد در غیر این صورت شهرداری برای عدم بروز مشکل این سنگها را جمع آوری کند.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :