کاشف اسرار-مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از ثبت نام 2 هزار و 272 مبلغ و مبلغه در سامانه سجام خبر داد و گفت: هدف سامانه سجام ساماندهی و اعزام مبلغان است.

به گزارش کاشف اسرار جمال یاری در جلسه توجیهی و آموزشی «اطلس تبلیغی سامانه سجام» که برای رؤسای ادارات و کاربران ادارات تابعه تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد، تشکیل اطلس تبلیغی سامانه سجام را بسیار مفید ارزیابی و اظهار کرد: سامانه سجام باهدف ساماندهی و تسهیل در اعزام و استقرار مبلغان راه اندازی شده است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از معاون فرهنگی و کارشناس اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه حوزه فرهنگ همواره مورد تأکید امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده است، تصریح کرد: امروز همه کشورهای بزرگ دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که اگر بخواهند اقتدار داشته باشند باید به حوزه فرهنگ توجه بیشتری کنند.

این مقام مسئول با اذعان اینکه اطلاعات مناطق تبلیغی استان باید در سامانه اینترنتی sajam.idoportal.ir به ثبت برسند، مطرح کرد: تمام خدمات تبلیغی تبلیغات اسلامی گیلان در حوزه‌های اعزام، استقرار، صدور گواهی و سابقه تبلیغ از طریق سامانه سجام انجام می‌پذیرد،.

یاری تاکید کرد:همه مبلغین باید توجه داشته باشند ضمن ثبت‌نام در این سامانه، گزارش عملکرد تبلیغی خود را از طریق سامانه سجام انجام دهند و این امر در اعزام و استقرار و گزارش دهی می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

وی متذکر شد:منظور استفاده بهینه از فرصت‌های به‌دست‌آمده و بهسازی کیفی نسبت به روش‌های تبلیغ، لازم است گام‌های اساسی در جهت افزایش سطح آگاهی و توانمندی مبلّغان به‌صورت عملی برداشته شود،از طرفی به دلیل پراکندگی محل تبلیغ روحانیون از روش آموزش غیرحضوری استفاده‌شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان توانمندسازی مبلّغان را امری ضروری و لازم برشمرد و متنوع بودن موضوعات در عصر ارتباطات، تنوع‌بخشی روش‌های تبلیغ برای جذب بیشتر و زودتر مخاطبان را یکی از اهداف مهم و کلیدی برای اجرای کارگاه‌های آموزشی دانست.

یاری بر ضرورت تقویت مهارت‌های تبلیغی از سوی مبلغان تأکید کرد و ادامه داد: آشنایی مبلغان با شیوه‌های نوین تبلیغی می‌تواند مسیر موفقیت را برای یک مبلغ هموار کند، حضور مستمر و اثرگذار مبلغان دینی در روستاها و مناطق محروم عامل مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است و این حضور پررنگ می‌تواند موجب تقویت باروهای دینی و اعتقادی مردم به‌ویژه نسل جوان در این مناطق شود.

وی با اشاره به روش جدید دشمن در انحراف فکری و اعتقادی نسل نوجوان و جوان، یادآور شد: اگر مبلغان به علوم روز مخصوصاً فضای مجازی آشنایی نداشته باشند و نتوانند در آن فضا با جوانان و نوجوانان ارتباط برقرار کنند، بدون شک شاهد طرد شدن این نسل از فضای مذهبی و گرفتار شدن در فضای غربی و انحراف و ابتذال آنان خواهیم بود.

این مسئول با بیان اینکه هجمه‌های دشمن علیه نظام اسلامی شدت گرفته و ادامه دارد، متذکر شد: در حال حاضر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار و عزت قرار دارد و به تعبیر مقام معظم رهبری به خاطر توفیقاتی که کسب کرده، هزینه‌های سنگینی متحمل شده و همه ما برای ایجاد در جامعه و تزریق امید به نسل جدید مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم.

یاری خواستار حضور فعال مبلغین و روحانیون مستقر در برنامه‌های آموزشی شد و خاطرنشان کرد: آنچه برای ما اهمیت دارد، اجرای باکیفیت این دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی بوده که حضور منسجم مبلغین و بهره‌مندی از این ظرفیت موجود، برای ما مغتنم و ارزشمند است.

این کارگاه آموزشی دهم دی‌ماه ۹۷ با حضور معاون فرهنگی و کارشناس اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی گیلان برگزار و فیلم آموزشی ثبت اطلاعات مناطق تبلیغی استان به نمایش درآمد و به‌صورت آزمایشی اطلاعات اطلس تبلیغی یکی از اداره‌های تبلیغات اسلامی استان ثبت شد./منبع:سایت تبلیغات اسلامی استان

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :