کاشف اسرار-هفته گذشته با حضور رئیس جمهوری و تعدادی از اعضای هیات دولت از قطار مسافربری رشت به قزوین و بالعکس که بارها وعده افتتاح آن به تاخیر افتاد،به بهره برداری رسید و آرزوی دیرینه گیلانیان به نتیجه رسید.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه که رشتی می باشد،هم پس از برگزاری مراسم افتتاحیه به یک برنامه تلویزیونی شبکه باران رفت و سخنان جالب ولی قابل تاملی بر زبان راند که قابل نقد است.

محمد باقر نوبخت حقیقی در بخشی از اظهارات خویش در تبیین به نوع کارگیری قطار در مسیر مذکور،اظهار کرد:” از کلیه مسئولان مرتبط با راه‌آهن خواستم از مناسب‌ترین و پیشرفته‌ترین و لوکس‌ترین قطارها برای گیلان استفاده کنند “.

اظهارات این عضو هیات دولت و بیان توصیه مبنی بر استفاده از لوکس ترین قطارها در حالی می باشد بنا به اطلاعات منتشر شده در سیستم خرید بلیط قطار رجا،هم اکنون برای طی مسیر بین رشت به تهران بدون توقف در ایستگاه ها،5 ساعت زمانی قید شده و اگر ایستگاه های مذکور فعال بشوند،مدت زمانی طی مسیر به طور یقین افزایش می یابد.

هم طور که در سطر قبلی بیان شد برای طی مسیر رشت به تهران و بالعکس مدت زمانی آن بدون توقف در ایستگاه های تعبیه شده 5 ساعت می باشد،این در حالی می باشد برای مسیر طولانی تهران به یزد،6 ساعت مسافرین در حال رسیدن به مقصد می باشند.

ناگفته نماند برای مسیر طولانی یزد به تهران با استفاده از ماشین ولی با قطار حدود 6 ساعت می باشد بهای بلیط در نظر گرفته شده 442 هزار ریال بوده ،ولی برای مسیر رشت به قزوین 500 هزار ریال اعلام شده،لکن برای خوش آیند مردم با تخفیف،مبلغ 400 هزار ریال دریافت می کنند.

سئوال می شود چطور برای طی مسیر حدود 300 کیلومتری تهران به رشت مبلغ 400 هزار ریال اخذ می شود ولی برای مسیر حدود 150 کیلومتری تهران به قم که نصف مسیر رشت به قزوین 40 هزار ریال و 12 ساعته تهران به مشهد،677 هزار و 500 ریال دریافت می شود؟

فاصله قیمت بلیط مسیرهای تهران به قم و تهران به رشت با ضریب دو برابری مسیر،حدود 80 هزار ریال می باشد پس چرا بین این دو مسیر تفاوت 32 هزار تومانی وجود دارد؟اگر این تحلیل مورد پذیرش خوانندگان قرار بگیرد آیا کلاه گشادی بر سر مسافران قطار رشت به قزوین و بالعکس می گذارند.؟

النهایه “نوبخت حقیقی”بر استفاده از مناسب‌ترین و پیشرفته‌ترین و لوکس‌ترین قطارها برای گیلان تاکید داشته است،آیا استفاده از قطارهای دارای تخت خواب بهتر است یا قطارهای فعلی اتوبوسی؟

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :