استاندار گیلان با تصریح بر این که هرکسی در هر جایگاهی باید نقدپذیر باشد و تاب شنیدن انتقادات را داشته باشد، تاکید کرد: دولت باید به سهم خود مسئولیت بپذیرد و دیگران نیز به سهم خود پاسخگو باشند

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،مصطفی سالاری در مراسم ضیافت افطاری و شام حامیان دولت در گیلان که با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در تالار پاسارگاد برگزار شد به تبیین شرایط اقتصادی کشور در ماههای اخیر پرداخت.

وی اذعان کرد: به یقین در این موقعیت سختی هایی بر مردم گذشته که دولت هم به آن واقف است و این دغدغه ها در پیکره دولت نیز وجود دارد

این مسئول با تاکید بر این که تلاش دولت بر حل مشکلات مردم و بهبود وضعیت معیشتی آنان است،متذکر شد: باید بپذیریم که ما نیز به عنوان مسئول وظیفه داریم تا با اهتمام و تلاش در جهت رفع مشکلات و تحقق آرمان‌های دولت گام های موثری برداریم.

سالاری اعتقاد کرد:لازم است تا هر یک از افراد به اندازه مسئولیت و اختیاری که دارند نقد شوند و تاب انتقاد را در وجود خود داشته باشند.

وی تصریح کرد: امروز نقد دولت کار آسانی است که نه تنها هزینه ای ندارد بلکه در برخی مواقع فایده هم دارد ،اما باید پذیرفت که در همه عناوین و موضوعات نمی توان دولت را به تنهایی نقد کرد .

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان،قوه مجریه به تنهایی در همه موقعیت ها تصمیم گیرنده نیست و ارکان متعددی هستند که مسئولیت تصمیم گیری دارند،ضمن این که دولت در شنیدن نقد سعه صدر بالایی دارد و از آن استقبال می کند.

سالاری با بیان اینکه دولت باید به سهم خود مسئولیت بپذیرد و دیگران نیز به سهم خود پاسخگو باشند،افزود:ما معتقدیم که برای شفاف‌سازی باید نظارت مردم به دولت به معنای عام و نه تنها قوه مجریه اشاعه پیدا کند .

وی با اعتقاد بر این که هرچه که مسیر این آرمان هموارتر شود زمینه بهبود مشکلات نیز فراهم می شود،خاطرنشان کرد: ما باید مشکلات را تبیین کنیم و هرکسی در هر جایگاهی باید نقدپذیر باشد و تاب شنیدن انتقادات را داشته باشد.

این مقام سیاسی،ابراز کرد: دولت از این حیث سعه صدر بالایی دارد و از انتقاد در سطوح ملی، استانی و شهرستانی و هم چنین تخصصی استقبال می‌کند .

سالاری بر ضرورت توسعه و ترویج این رویکرد تاکید و یاد آور شد :در استان گیلان دستورالعملی با عنوان “دستور العمل نظارت مردم بر دولت: پیش نویس و بر روی پورتال استانداری گیلان منتشر شده است.

وی اضافه کرد:این پیش نویس به منظور تکمیل و هرچه بهتر شدن آن، از همه صاحبنظران درخواست می‌شود تا با رویکرد کار آمدسازی در خصوص محتوای آن اظهار نظر کنند.

استاندار گیلان،اظهار کرد:برای اجرای این سیاست در مرحله آغازین می خواهیم سازمان های مردم نهاد در حوزه ها و موضوع های تخصصی خود رابط بین مردم و دستگاه اجرایی باشند .

سالاری با تاکید بر این که سمن ها باید موضوعات و چالش‌ها را بیان کنند و مسئولین نیز پاسخگو باشند،در بخش دیگری از سخنان خود به موضوعات توسعه محور گیلان پرداخت.

وی از این که با پشتیبانی دولت و حمایت های معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه شرایط بسیار خوبی در حوزه عمرانی در استان گیلان سپری می شضود ابراز خرسندی کرد.

این مقام ارشد اجرائی گیلان پروژه راه آهن قزوین- رشت و تکمیل راه آهن رشت-انزلی-کاسپین و آستارا ،تکمیل باقیمانده آزادراه ،پروژه های بیمارستانی و بزرگ راه‌ها را از مهمترین موارد عمرانی ذکر کرد.

سالاری به پروژه های شبکه ای همچون شناگاهها ،آب بندان ها، گیل پارک ها، بوم گردی و …توسعه اشتغال را به دنبال دارد، که هر کدام بین 400 تا 500 نقطه را در بر می گیرد اشاره کرد.

وی تصریح کرد:انضباط و اصلاح اقتصادی،مالی و رفتار اداری از موضوعاتی است که در قالب بخش نامه ها با نظارت مردم به جدیت در استان دنبال می شود.

استاندار گیلان خطاب به همه فعالین بخش های فرهنگی،اجتماعی،سیاسی و مدنی در استان،گفت:ما معتقدیم شما یاری گر دولت بوده اید و هستید و از نظرات ارزشمند آنان استقبال می شود.

سالاری هم چنین به اظهارات رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان گیلان مبنی بر تعداد حاضرین کم در مراسم نسبت به سال قبل واکنش نشان داد.

سالاری در پاسخ به اظهارات”سید احمد حسینی “از چهره های مدعی اصلاح طلبی در استان،تصریح کرد:تعداد افراد حاضر در مراسم رو به افزایش است ،ضمن این که همه مراسمات با تاخیر شروع به کار می کند و این مراسم هم با تاخیر شروع به کار کرد.

رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان گیلان طی سخنانی در این ضیافت نسبت به وضعیت معیشتی مردم ابراز نگرانی شدید کرد.

سید احمد حسینی با بیان این که تاکنون سال سختی را سپری کرده ایم و احتمال دارد روزهای سخت تری را پیش رو داشته باشیم،اظهار کرد:در مراسم افطاری سال قبل حدود 900 نفر بر روی صندلی ها نشسته بودند و جای سوزن انداختن نبود.

وی با ابراز ناخرسندی از این که در بسیار زیادی از صندلی های مراسم امروز خالی می باشد.متذکر شد:فکر می کنم سفره خالی مردم شده و توقع مردم از ما بسیار بیشتر شده است

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :