کاشف اسرار-سرپرست دفتر تحقیقات کاربردی پلیس از برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع تهدیدات و مخاطرات فضای مجازی برای نوجوانان و جوانان خبر داد.

به گزارش کاشف اسرار به نقل از پایگاه خبری پلیس “مهدي صاحب ساده‌كار “امروز در تشريح اين خبر گفت: کارگاه آموزشی و سواد رسانه‌ای با موضوع تهدیدات و مخاطرات فضای مجازی ویژه نوجوانان و جوانان با همکاری پلیس فتا گیلان برای فرزندان کارکنان نیروی انتظامی استان برگزار شد.

یکی از كارشناسان پليس فتا گيلان در جمع فرزندان کارکنان پلیس استان بیان داشت: امروزه استفاده از فناوری اطلاعات و شبکه‌های اجتماعی جزء لاینفک زندگی اجتماعی شده است.

به گفته “جواد قریبی “این شبکه‌ها جذابیت خاصی برای کاربران دارد از طرف دیگر خطرات و تهديدات فضاي مجازي نباید نادیده گرفته شود و آگاهی افراد جامعه از تهدیدات موجود امری ضروری است.

وی تصریح کرد: مهمترین کار شبکه‌های اجتماعی در سه ساحت عقل، حس و خیال ذائقه‌سازی آن است به این معنا که آدمی در این حوزه به دلیل ماهیت شبکه‌های اجتماعی خود را در دنیایی فرض می‌کند که به آن دنیای انتزاعی می‌گویند.

کارشناس فتا اظهار داشت: دنیای انتزاعی انسان را ذهن پروار بار می‌آورد و مشخصه انسان ذهن‌پروار برخورداری از دانش سطحی آن است و تهدیدات در این حوزه بسیار زیاد است.

غریبی در ادامه به آسیب‌های فضای مجازی برای سنین نوجوانی و جوانی اشاره کرد و افزود: دوستی‌های اینترنتی، اشتراک‌گذاری عکس‌های خصوصی، کنجکاوی‌های بی‌مورد، سهل انگاری، بی‌توجهی به حریم خصوصی، اعتماد بی‌جا، عدم آگاهی از جرائم رایانه‌ای و رعایت نکردن نکات امنیتی توسط کاربران هنگام استفاده از اینترنت می‌تواند آسیب‌های جدی برای افراد در این سنین داشته باشد

وی ادامه داد:این خود بستری برای رسیدن مجرمان به اهداف شوم خواهد بود به همین منظور برای پپیشگیری و مقابله با آن، آشنایی اقشار اجتماعی به ویژه نوجوانان و جوانان از خطرات و آسیب‌های فردی و اجتماعی فضای سایبری بسیار مهم است.

كارشناس پليس فتا ف.ا.ا. گيلان در پایان با اشاره به قابلیت سایت پلیس فتا، آن را پل ارتباطی با شهروندان خواند و گفت: پلیس فتا از شما نوجوانان و جوانان عزیز درخواست می‌کند در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir یا با شماره 21824110 گزارش کنند. / منبع : پایگاه اطلاع رسانی پلیس

پایان پیام

اشتراک این خبر در :