کاشف اسرار-معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد انزلی از برگزاری هجدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب کاسپین با جلوه گری ۷۶ اسب در مجموعه ورزشی سیروس قایقران منطقه آزاد انزلی ابراز خرسندی و بر فراهم شدن فضایی برای صادرات این گونه اسب ها تاکید کرد.

مجید فاتحی در حاشیه برگزاری جشنواره مذکور در گفتگو با خبرنگار کاشف اسرار در انزلی با اعلام این خبر،اظهار کرد: این دوره از جشنواره به میزبانی سازمان منطقه آزاد انزلی و جلوه گری 76 اسب در ۹ رده سنی زیر یکسال، یک تا دو سال،  دو تا سه سال، ۴ تا ۶ سال، ۷ تا ۱۰ سال و بالای ۱۰ سال شرکت داده شده است.

به گفته وی، از جشنواره پنجم تاکنون همه اسب هایی که شرکت داده می شوند اسب کاسپین هستند و داوران بر اساس ویژگی های شاخص اسب کاسپین از جمله فنوتیپ اسب،درصد خالص بودن نژاد اسب بر اساس مقررات بین المللی اسب کاسپین و سایر ویژگی های مورد نظر اسب های حاضر را ارزیابی و برترین ها را انتخاب می کنند .

این مسئول با بیان این که توسعه گردشگری با برگزاری رویدادهای مهم ورزشی در دستور کار سازمان منطقه آزاد انزلی است اظهار کرد: این سازمان در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود، میزبانی رویداد های فرهنگی و اجتماعی و ورزشی را در راستای رونق گردشگری در دستور کار دارد .

فاتحی،متذکر شد: تفاوت این دوره با دوره های قبل در این است که حامیان مالی هجدهمین جشنواره اسب کاسپین، فعالان اقتصادی منطقه آزاددانزلی بودند و از کمترین اعتبار دولتی استفاده شد.

وی تاکید کرد:برگزاری این جشنواره فرصت مغتنمی است تا دستگاه های اجرایی حمایت کننده اعم از جهاد کشاورزی،دام پزشکی ،سازمان منطقه آزاد انزلی و انجمن اسب ایران از جلوه گری و افزایش تعداد اسب کاسپین حمایت کنند.

معاون سازمان منطقه آزاد انزلی برگزاری جشنواره مذکور را در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی برای تولید دام و دام پروری دانست و معتقد است:توجه به پرورش اسب کاسپین یکی از ماموریت هایی می باشد که انجمن اسب ایران در دستور کار خودش قرار داده است.

فاتحی،ادامه داد: با حمایت از صنعت دام پروری ما می توانیم بانک ژنتیکی این نوع از اسب ها را که مختص شمال ایران می باشد تقویت بکنیم و هم چنین می توان برای صادرات این گونه حیوانات فضایی فراهم بشود

به گفته وی،خوش بختانه تسهیلات بانکی کم بهره برای توسعه فعالیت تولید کنندگان اسب کاسپین از سوی سازمان جهاد کشاورزی گیلان در حال دنبال شدن است.

این مسئول،خاطر نشان کرد: ما در منطقه آزاد انزلی با ایجاد یک سری زیر ساخت ها نظیر:احداث مجموعه ورزشی سیروس قایقران و پای کار آوردن فعالان اقتصادی از برگزاری رویدادهایی هم چون جشنواره ملی زیبایی اسب کاسپین حمایت می کند.

فاتحی حمایت از برگزاری این گونه جشنواره ها را سبب توسعه رونق کسب و کار و ایجاد شور و نشاط و پر شدن اوقات فراغت در روز تعطیل برای اهالی ،هم استانی ها و گردشگران و از جمله ماموریت های کاری معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد انزلی دانست و اظهار امیدواری کرد مردم بپسندند.

این جشنواره با استقبال گسترده عموم مردم و حضور معاونین و مدیران این سازمان،(جعفر زاده)نماینده مردم رشت مجلس، فرماندار بندر انزلی و مدیران مراکز تحقیقاتی جهاد کشاورزی استان در مجموعه ورزش های ساحلی سیروس قایقران برگزار شد.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :