کاشف اسرار-مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی از تشکیل کارگروه توسعه مبادلات تجاری کریدور شمال جنوب و اوراسیا با حکم رئیس هیات مدیره و مدیر عامل این تشکیلات خبر داد.

مهدی کاظمیان با اعلام این خبر به کاشف اسرار،اظهار کرد: این کارگروه به ریاست مدیرعامل و دبیری معاون امور بندری و حوزه کاسپین سازمان تشکیل شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این کارگروه معاون اقتصادی و سرمایه گذاری و مدیر توسعه تجارت، مدیران معاونت بندری و حوزه خزر، مدیرکل حوزه ریاست، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل، مدیر طرح و برنامه به همراه مشاور مدیرعامل در حوزه کاسپین حضور دارند.

به گفته این مسئول، نهادهای دولتی مرتبط با این حوزه و بخش خصوصی فعال در سطح منطقه به جهت بهره گیری حداکثری از توانمندی های موجود و هم افزایی بیشتر در کارگروه تخصصی مزبور حضور دارند.

کاظمیان، اضافه کرد: علاوه بر اعضای سازمانی این منطقه،مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در گیلان، مدیر گمرک منطقه آزاد انزلی و رییس انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه به عضویت کارگروه توسعه مبادلات تجاری کریدور شمال جنوب و اوراسیا منصوب شده اند.

وی متذکر شد: کارگروه تخصصی مزبور در راستای تحقق اهداف، چشم انداز و مأموریت های سازمان و به منظور برنامه ریزی، سازماندهی، ارائه راهکارها، اخذ ایده های متخصصان، شناسایی فرصت های اقتصادی و پیگیری موارد مرتبط با تسهیل، توسعه و تسریع مبادلات تجاری از کریدور شمال جنوب، رشد همکاری های اقتصادی با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، حوزه خزر و کشورهای در مسیر کریدورهای بین المللی عبوری از منطقه آزاد انزلی از سوی مدیرعامل سازمان تشکیل شده است.

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی ،یاد آور شد: این سازمان ظرف سالهای اخیر اقدامات متعددی را در زمینه توسعه همکاری ها با کشورهای همسایه و عضو کریدورهای بین المللی در دستور کار قرار داده است.

کاظمیان،معتقد است: باعنایت به جایگاه استراتژیک منطقه آزاد انزلی به عنوان تنها منطقه آزاد کشورمان در دریای خزر، و نقش محوری آن در دو کریدور شمال جنوب و چین-قزاقستان-ایران؛ تشکیل کارگروه فوق گام مهمی در مسیر تخصصی کردن مباحث مرتبط با توسعه همکاری های صادراتی و ترانزیتی در ارتباط با کشورهای فوق ارزیابی می شود .

وی در پایان،بیان کرد:در راستای تحقق راهبردهای بلند مدت سازمان به منظور تبدیل شدن به مرکز مبادله کالاهایی کشورهای منطقه و هاب ترانزیتی اروپا و آسیا از سوی این سازمان اعمال شده است.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :