پوششی/مدیرکل صدا و سیمای گیلان:بیان برکات و نتایج مجلس قوی، کار آمد و پاک دست در رفع مشکلات مردم و کشور ضرورت دارد
کاشف اسرار-مدیرکل صدا و سیمای گیلان،تاکید کرد: تبیین تأثیر مجلس شورای اسلامی قوی و کار آمد در کارآمد سازی دیگر دستگاهها، بیان برکات و نتایج یک مجلس قوی، کار آمد و پاک دست در رفع مشکلات مردم و کشور، تبیین سلامت برگزاری انتخابات در کشور نسبت به دیگر کشورها ضرورت دارد.
به گزارش خبرنگار کاشف اسرار ،محمد باقر باقر زاده امروز با تشکیل نشست خبری با اصحاب رسانه ، ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی را یک رخداد بزرگ دانست.
این مسئول با تاکید بر این که پس از چهل و یک سال همچنان استقلال ،آزادی و جمهوری اسلامی خواست مردم است،معتقد است:و افتخار جمهوری اسلامی ایران این است که برپایه دو ارزش مردم سالاری و دین سالاری استوار است.
باقر زاده با بیان این که دهه فجر، ایام الله است،ابراز کرد: دهه فجر، طلوع ارزش های اسلامی و رهایی ملت از یوغ استکبار است.
وی معتقد است: انقلاب ما چهلمین سال پیروزی خود را علیرغم توطئه دشمنان با شکوه تر از همیشه برگزار کرد و وارد دهه پنجم حیات خود شد .
به گفته مدیرکل صدا و سیما گیلان،در چنین نقطه عطف تاریخی، رهبر معظم انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب را مطرح و چراغ راه آینده را ترسیم کردند.
باقر زاده،تصریح کرد : فرهنگ پایه و اساس همه عرصه های اجتماعی، اقتصادی و . . . در جامعه است و اگر اصحاب فرهنگ برنامه ریزی جامع تری داشته باشند قطعاً نسبت به سایر بخشها می توانند فعال باشند و لازمه آن هم افزایی صدا و سیما و اصحاب رسانه است.
وی به تبیین سیاست های رسانه صدا و سیمای استانی در ایام الله دهه فجر و یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت .
این مسئول؛ تبیین ضرورت مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، تبیین تأثیر مجلس قوی و کار آمد در کارآمد سازی دیگر دستگاهها، بیان برکات و نتایج یک مجلس قوی و کار آمد و پاک دست در رفع مشکلات مردم و کشور از جمله این سیاست ها عنوان کرد.
باقر زاده؛ تبیین سلامت برگزاری انتخابات در کشور نسبت به دیگر کشورها ، برجسته سازی تأثیر آرای مردم در شکل گیری مجلس قوی و کار آمد، تبیین مؤلفه های مجلس انقلابی و در خدمت مردم، نقد منطقی و عالمانه عملکرد مجلس فعلی و احصاء معایب و نواقص آن و لزوم رفع آنها در مجلس آینده از دیگر سیاست ها ذکر کرد.
او؛ بیان و انعکاس گسترده موفقیت ها و کار آمدی تفکر انقلابی در عرصه های مختلف کشور، تأکید بر حفظ وحدت و انسجام ملی و انقلابی در جامعه در آستانه انتخابات، پر هیز از ورود دو قطبی های طراحی شده دشمن، از دیگر سیاست ها بیان کرد.
به گفته مدیر کل صدا و سیمای گیلان؛تأکید بر توجه به آینده به حل مشکلات و انتظارات منطقی و به حق مردم به ویژه محرومین و مستضعفین، توجه و انعکاس ایده و برنامه های کار آمد و انقلابی در راستای حل مشکلات اقتصادی و مدیریتی کشور، سیاست های برنامه سازی رسانه ملی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است.
باقر زاده،خاطر نشان کرد: صدا و سیمای مرکز گیلان در حوزه انتخابات و ایام الله دهه فجر از ۳۰ هزار دقیقه برنامه پیش بینی شده است.
وی متذکر شد : ۱۵ هزار دقیقه برنامه تاکنون در خصوص ایام الله دهه فجر تولید و پخش شده و بیش از ۱۴ هزار دقیقه نیز درخصوص انتخابات تهیه و پخش شده است و مراحل تولید برنامه در خصوص انتخابات نیز به سه مرحله تبیینی، تشریحی و تهییجی تقسیم شده است .
این مسئول از جمله ویژه برنامه های صدا و سیمای مرکز گیلان در ایام انتخابات در حوزه معاونت صدا را:” ویژه برنامه های : « میکروفن»، برنامه عصرگاهی « گیلانه »، برنامه خانواده « آیینه زندگی »، برنامه جوان «ساعت جوانی »،« صبح بخیر گیلان »، آنونس های مختلف، بسته های صوتی کوتاه،« طلوع »، « قطار شماره ۱۱» اعلام کرد.
باقر زاده،ابراز کرد: معاونت خبر در حوزه اخبار و تحلیل های انتخابات با هدف پایش فضای انتخاباتی بیش از 100د خبر و دو نظر سنجی، گفتگوی ویژه انتخاباتی دارد و از مسوولین و دست اندرکاران اجرا و نظارت بر انتخابات و اساتید دانشگاه در خصوص تبیین انتخابات دعوت می کند .
وی ادامه داد:بسته های انتخاباتی (باکس خبری)، بارگذاری اخبار در سایت خبری ۷۵ فقره پخش خبر با موضوع انتخابات از سیما و ۵۷ فقره خبر رادیویی و بارگذاری ۶۴ خبر در فضای مجازی از جمله اقدامات این معاونت با موضوع انتخابات می باشد.
مدیر کل صدا و سیمای گیلانن به بیان فعالیت های معاونت فضای مجازی در ایام انتخابات گفت: تولید ویدیوی « طنز باران » در ۶۷ قسمت و نشر گسترده آن ،تولید ۱۰ موشن گرافیک، تولید ۲۰ عکس نوشت و پوستر و برنامه ریزی برای تولید ۴۰ قطعه دیگر، تولید ۱۳ قطعه اینفوگرافیک ، تولید ۳ قطعه کاریکاتور، تولید یک رئال موشن، از جمله این موارد است.
باقر زاده،ادامه داد: هماهنگی با کانال ها و پیج های فعال فضای مجازی جهت توزیع به موقع تولیدات، رایزنی با گروه های فعال مجازی برای ایجاد هشتک ویژه انتخابات، حضور فعال در جلسات شورای انتخابات مرکز و استان از جمله اقدامات این معاونت برای ایام انتخابات به شمار می رود.
او با بیان این که معاونت سیما نیز همچون همیشه با تولید ویژه برنامه های مختلف به انتخابات می پردازد اظهار کرد : « امی انتخاب»، میزگرد گفتگو محور ،« با هم »، سریال جایزه در قالب طنز، برنامه خانه مهر، مهتاب شبان، لوجنک، نماهنگ ها، ویژه برنامه روز انتخابات و پخش زنده، حماسه مردم، مستند گزارشی از جمله اقدامات این معاونت برای برگزاری انتخابات می باشد .
این مسئول با بیان رئوس برنامه های دهه فجر صدا و سیمای گیلان، گفت : معاونت صدا با برنامه های : « روز خوب پیروزی »، «پرچمداران عشق» با موضوع ۶۳ شهید انقلاب ، ۹ برنامه ۵ ترانه ویژه سرودها و ترانه های انقلاب،۱۰ نمایش ۳۰ دقیقه ای و برنامه شبانه ویژه کتاب، سینما و تئاتر، در خصوص دستاوردهای انقلاب به دهه فجر می پردازد .
باقر زاده،ادامه داد: برنامه خانواده ( دعوت از خانواده های شهدای انقلاب )، تشریح دستاوردهای انقلاب در برنامه « شهر ما » و « دریچه» با دعوت از مسوولین و مدیران، برنامه جوان و نوجوان با دعوت از جوانان نخبه علمی و ورزشی و هنری، برنامه روستا و تالشونه در خصوص دستاوردهای انقلاب به دهه فجر می پردازد .
به گفته وی،معاونت سیما برنامه های : « آیینه تلاش» با ذکر عملکرد و خدمات نظام، پوشش زنده راهپیمایی ۲۲ بهمن از ۵ نقطه رشت و ۱۰ شهرستان، امید آفرینی افتتاح پروژه های استانی، برنامه « هفت هنر » با موضوع جشنواره فیلم فجر ،مستندهای مختلف را در جدول پخش خود در ایام الله دهه فجر دارد .
مدیر کل صدا و سیمای گیلان،اظهار کرد: معاونت خبر برای تهیه و پخش ۶ گفتگوی ویژه خبری، ۶ گزارش ویژه خبری، یک گزارش ویژه مکتوب، پوشش برنامه هایی با موضوع دهه فجر در سراسر استان و ارسال به شبکه های سراسری و پخش از شبکه استانی، انتشار اخبار این دهه در فضای مجازی در این ایام برنامه ریزی کرده است.
باقر زاده با بیان اقدامات معاونت فضای مجازی در ایام الله دهه فجر بیان کرد : تولید و توزیع ۹ ویدیو کلیپ، ۷ پادکست، ۵ وله دهه فجر، ۱۰ روز شمار انقلاب، ۵ موشن گرافیک ،۱۰ اینفوگرافیک، پویش عکس ۲۲ بهمن، تولید و توزیع ۹ کاریکاتور، معرفی ویژه برنامه های دهه فجر صدا و سیمای گیلان در وب سایت، تولید و نشر دو مستند در رابطه با انقلاب، تولید و توزیع ۲۵ پوستر، تولید و نشر ۲۵ عکس نوشته، نشر تمامی تولیدات در شبکه های اجتماعی مجموع فعالیت های این معاونت را در دهه فجر در بر می گیرد .
خبرنگاران در پایان این نشست سوالات، انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کردند و مدیرکل مرکز نیز با آنها پاسخ داد.
ناگفته نماند تعدادی از حاضرین از انتصاب”محمد رضا محبی”به عنوان مدیر روابط عمومی صدا و سیمای استان تشکر کردند.
پایان پیام