کاشف اسرار- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان با بیان اینکه کمبود زمین صنعتی یکی از مسائل مهم در شمال کشور است، گفت: در حال حاضر سرمایه گذار متقاضی برای نواحی صنعتی در لاهیجان، حسن رود و آستارا داریم اما زمین قابل واگذاری نداریم.

به گزارش کاشف اسرار، احمدعلی شهیدی امروز به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر نشست خبری با دعوت گزینشی و تبعیضی از خبرنگاران در سالن اجتماعات شرکت شهرک های صنعتی گیلان برگزار کرد.

وی اظهار کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر 17 واحد صنعتی با سرمایه گذاری 59 میلیارد تومان و اشتغالزایی 476 نفر، در ایام دهه مبارک فجر افتتاح می شود که هفت مورد آن راکد بوده که بازفعال سازی شده اند و به چرخه تولید برگشته اند.

این مسئول، خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 51 واحد صنعتی راکد با سرمایه گذاری 130 میلیارد تومان و اشتغالزایی 700 نفر به چرخه تولید برگشته اند.

شهیدی،افزود: درصدد هستیم با بهره گیری از نظر کارشناسان و مشاوران، واحدهای راکد را شناسایی و علت عدم فعالیت آنها را ارزیابی کنیم و با راهکارهای علمی و فنی، مجدد آنان را احیا کنیم.

وی متذکر شد: 33 شهرک صنعتی بهره بردار با 74 پرسنل رسمی در حال واگذاری داریم که شامل 1841 اراضی صنعتی می شود و 1419 هکتار آن وارد فاز عملیاتی شده که از این مساحت، 949 هکتار شامل زمین های موجود شهرک هاست و تاکنون 556 هکتار واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان،اذعان کرد: کمبود زمین صنعتی یکی از مسائل مهم در شمال کشور است.

شهیدی،ادامه داد: در حال حاضر سرمایه گذار متقاضی برای نواحی صنعتی در لاهیجان،حسن رود و آستارا وجود دارد،اما زمین قابل واگذاری نداریم؛ به همین علت برخی واحدهای صنعتی برای توسعه بخش های خود اقدام به اضافه کردن طبقات می کنند.

وی تصریح کرد: توسعه طبقاتی واحدهای صنعتی یکی از راهکارهاست، علاوه بر این شناسایی واحدهای راکد و بازفعال سازی آنها راهکار دیگری برای توسعه واحدهای صنعتی است که می تواند تا حدودی کمبود زمین صنعتی را جبران کند.

این مسئول،تاکید کرد: با توجه به اینکه نیاز به توسعه اراضی صنعتی داریم، باید در گیلان با همکاری دستگاه های متولی بتوانیم زمین های مستعد را شناسایی کنیم و در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

شهیدی با بیان اینکه 586 واحد صنعتی با اشتغال 10 هزار نفر در استان داریم، گفت: در حال حاضر حدود 800 طرح صنعتی در حال ساخت در استان داریم .

به گفته مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان، از این تعداد، 303 طرح در مرحله نصب سوله و 75 طرح در مرحله نصب ماشین آلات هستند، با بهره برداری از این طرح های صنعتی 15 هزار و 600 شغل ایجاد می شود.

شهیدی با بیان اینکه حفظ محیط زیست از مهم ترین اولویت هاست، خاطرنشان کرد: معتقدیم صنعت پویا، صنعتی است که در تعامل با محیط زیست باشد. حداقل 25 درصد سطح شهرک ها و نواحی صنعتی باید زیرپوشش فضای سبز قرار گیرد.

وی مدعی شد: تصمیم داریم هر شش ماه یک تصفیه خانه فاضلاب در شهرک ها و نواحی صنعتی گیلان به بهره برداری برسانیم.

این مسئول،تاکید کرد: در حال حاضر چهار تصفیه خانه صنعتی در شهرستان های رشت، لاهیجان، لنگرود و فومن در حال احداث داریم که دو مورد آنها سال آینده به بهره برداری می رسد.

شهیدی با اشاره به ارزیابی ایمنی در واحدهای صنعتی، ادامه داد: 386 واحد صنعتی مورد ارزیابی ایمنی، تاسیسات برق و بهداشت قرار گرفتند .

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :