کاشف اسرار– نماینده ولی فقیه در گیلان  از مصاحبه ها و عملکرد مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان درباره مسجد بقعه خواهر امام(س) رشت به شدت انتقاد کرد و در ضمن خواستار استعفای حجت الاسلام و المسلمین ولی عادلی از این سمت و یا اعتراف به این بکنند که کار من ،کاری غلط بوده است.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،جضرت آیت الله زین العابدین قربانی امروز در دیدار با ائمه جماعات استان گیلان از بلاتکلیفی 39 ساله ساخت مسجد در دهکده ساحلی بندر انزلی به شدت ابراز ناخرسندی و خاطر نشان کرد:تاکنون 2 تا 3 بار هیات امنای این دهکده را دعوت ،صحبت،خواهش و التماس برای ساخت مسجد در این دهکده کرده ام .

وی ادامه داد:عیب است در دهکده ساحلی بندر انزلی از 39 سال قبل بنای ساخت مسجد ساخته بشود، ولی تکمیل نشود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به تبیین سفر سال جاری یکی از بهترین وعاظ حال حاضر  و از استاتید حوزه علمیه قم به این استان در زمان رحلت امام(ره)به این استان پرداخت و تصریح کرد:به حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی علاقه مندم هستم و سخنان بسیار مفید ایشان را گوش می دهم.

آیت الله قربانی ،متذکر شد:رفقای ما،حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی را به دهکده ساحلی بندر انزلی می برند و گویا ایشان در آن جا با چهره های نامانوسی برخورد می کنند که سگ ها را با خودشان حمل و با بی حجاب دوچرخه سواری می کردند و بی حجاب قدم می زدند.

وی متذکر شد: این وعاظ که به بنده علاقه مند هستند و با نوشته های بنده آشناست،بدون این که با ما تماس بگیرند،می روند در مسجد بالای سر حضرت معصومه(س)سخنرانی می کنند که چیزهایی دیدم گویا خیابانی در اروپا بوده و حتی بدتر است.

امام جمعه مردم رشت،با انتقاد و ابراز ناخرسندی شدیداز سخنان حجت الاسلام و المسلمین رفیعی درباره مردم گیلان،اذعان کرد:سخنان ایشان یک اهانت به مردم این استان و از یک سو یک واقعیت هم بود.

آیت الله قربانی،با اشاره به موضع گیری خود در نمازجمعه پس از اظهارات این وعاظ،از سفر 38 میلیون مسافر  و اتراق آنان در سال گذشته به گیلان خبر داد و به طرح سئوال پرداخت آیا  این مسافران دین دارند،بی دین اند،سکولارند و یا پیرو مذاهب دیگر هستند؟

وی تاکید کرد: برخی که در مناطق خودشان نمی توانند،فال شان را بریزندو می روند در یک جای خلوتی و اینجا می آیند فال را می ریزند ،شما این افراد را به حساب مردم گیلان نگیرید.

این مسئول،زن و مردم گیلان  را آنانی نامید که تا زانو در گل مزرعه ها  و باغات چای کار می کنند و پدران و مادران 8 هزار شهید ما هستند که ما برای اینها کنگره گرفتیم.

آیت الله قربانی،با اشاره به درج سخنان نماز جمعه خود در سایتها،یاد آور شد:حجت الاسلام و المسلمین رفیعی با بنده تماس گرفتند و بیان کردند سخنان شما را شنیدم و بسیار از جنابعالی معذرت می خواهم و به شما و کتاب هایتان ارادت و علاقه دارم ،مراجعه و استفاده می کنم و عذر من را از مردم گیلان بخواهید و منظورم مردم این استان نبود.

وی تصریح کرد:یک عده می آیند و در منطقه ساحلی بندر انزلی اتراق می کنند و یک عده اینجا بدتر از اینها سوء استفاده گر،هستند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری،اعتقاد دارد:هییت امنای دهکده ساحلی بندر انزلی را قبول ندارم و دو تا سه بار محاسن خود را گرفتم و خواهش کردم این مسجد از 39 سال قبل همین طوری باقی مانده و کاری روی آن نشده است.

آیت الله قربانی،با اشاره به عدم همکاری هییت امنا دهکده ساحلی بندر انزلی با نمایندگی ولی فقیه در گیلان،اضافه کرد:وقتی از رئیس دفتر مقام معظم رهبری  در دهکده پذیرایی می کردم ،بردم مسجد را به حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی  نشان دادم و گفت وظیفه است شما مسجد را درست بکنید.

وی با بیان تصمیم خویش برای پیدا کردن راهی برای درست کردن مسجد دهکده ساحلی بندر انزلی،ادامه داد:یک نامه ای  از مرحوم آیت الله احسان بخش به دست ما رسید و ایشان در آن تاکیده کرده اند این اراضی متعلق به بنده و مصلی است و باید برای مصلی حفظ بشود.

این مسئول،خود را جانشین حضرت آیت الله احسان بخش به عنوان نماینده ولی فقیه در گیلان معرفی کرد و افزود:چند قطعه زمین را به یک نفر در دهکده دادیم  و گفتیم شما بیایید این مسجد را برای ما با تمام حواشی،تمام بکنید.

آیت الله قربانی با اشاره به شکایت  هییت امنا از جمله نماینده اسبق بندر انزلی علیه خودش به دادگاه در تهران،متذکر شد:در دادگاه اعلام کردیم مسجد 39 ساله را با نامه مرحوم آیت الله احسان بخش داریم احیاء می کنیم  که این زمین ها متعلق  به ایشان است.

وی گفت:الحمدالله برای دادگاه مشخص شد حق با ما می باشد و ببینید ما چه گرفتاری هایی را داریم و باید شهرک ها ،مسجد داشته باشند .

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ؛مصیبت بارتر از مسجد دهکده ساحلی بندر انزلی را مسجدی در رشت عنوان کرد که در سال 1280 شمسی در کنار بقعه خواهر امام (س)ساخته شده است و یادآور شد:مرحوم آیت الله لاکانی سالها در این مسجد اقامه نماز می کردند.

آیت الله قربانی،اذعان کرد:به من خبر دادند که اوقاف دیوار مسجد را برداشته و مسجد را جزو بقعه خواهر امام(س)کرده و ما به اتفاق عده ای از مسئولین رفتیم و از محل بازدید کردیم و من گفتم جایز نیست مسجد را از حال مسجد بودن بیرون کردند.

وی تصریح کرد:مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان که از ما و برادر دینی و روحانی هستند؛در روزنامه ها مصاحبه می کنند و می گوید زمین این مسجد متعلق به خواهر امام(س)می باشد و روی این زمین موقوفه خواهر امام(س)مسجد ساخته شده است.

امام جمعه شهر رشت،بیان کرد:مدیرکل اوقاف و امور خیریه می گوید؛اختیار این زمین با اوقاف است که می تواند آن را جزو بقعه می کند.

آیت الله قربانی،با طرح سئوالی مبنی بر این که آیا یک آدم درس خوانده ، حوزه دیده و طلبه می تواند چنین حرفی را بزند؟،خاطر نشان کرد:چیزی که 50-60 یا 70 سال مسجد شده شما مسجد را جزو بقعه بکنید  و زن حائز نمی تواند آن جا برود ،آیا می شود؟

وی ادامه داد:من هیچ انتظار نداشتم مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان این طور عوامانه حرف بزند و در روزنامه ها هم که برای من آوردند ماه رمضان مسجدی که سالها محل تجمع مومنین پشت سر آیت الله لاکانی بوده،امسال قفل شده است!

نماینده ولی فقیه در گیلان با اعلام گلایه خویش به رئیس سازمان امور اوقاف و امور خیریه کشور در محل مجلس خبرگان رهبری و قول رسیدگی کردن از جانب وی،بیان کرد:اخیرآ یک نامه ای دو پهلو نوشته و گفته که  اوقاف نمی تواند و حق ندارد در کار امام جماعت  و امور داخلی مسجد،دخالت بکند.

آیت الله قربانی،با اشاره به منصوب کردن آیت الله نوری از جانب خود برای امام جماعت مسجد بقعه خواهر امام (س)رشت،متذکر شد:این برادر خوب و انقلابی ما را بیرون و درب مسجد را قفل کردند و نمی دانم اوقاف باید طرف دار مسجد و روحانیت باشد؟

به گفته وی،زمام امر را به افرادی داده شده یا نمی دانند و یا در جریان قرار می گیرد و ما هم فتوای مقام معظم رهبری،آیت الله العظمی مکارم،نوری و مراجع دیگر را که آقایان سوال کردند برداشتن دیوار مسجد  را جزو بقعه کردن را حرام دانسته اند.

این مسئول  با طرح سئوالاتی مبنی بر این که” شما تابع کی هستید؟طرفدار مقام معظم رهبری نیستید؟”در پاسخ به درخواست برخی از جمعیت برای برداشتن مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان،تاکید کرد:این کار سر جای خودش است.

آیت الله قربانی با اشاره به جلسه دیروز ائمه جمعه با استاندار گیلان،ابراز کرد:برخی از روحانیون در این جلسه به بنده نامه نوشتند که ما سکوت را به خاطر شما می کنیم و شما تا الان نه در نماز جمعه و نه جای دیگر حرفی نزدید و ما بیش از این سکوت نمی توانیم بکنیم.

وی ،تاکید کرد: از مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان که از براداران ما هست و من از منبرش خوشم می آید ،حرف خوب می زند،اما عمل نمی کند؛می خواهم شخصآ استعفا بدهند و یا اعتراف به این بکنند که کار من ،کاری غلط بوده است(تکبیر جمعیت)

نماینده ولی فقیه در گیلان،متذکر شد: در طول سال بیش از 4 تا 5 میلیارد تومان درآمد اوقاف و بقاعات می باشد و این مساجد نباید از این برکات اوقاف بهره مند بشود؟امام جماعت می گوید اگر نماز ظهر برای اداره نروم زندگی من تامین نمی شود و برای تامین زندگی ناچارم یک وقتی برای ادارات بگذارم .

آیت الله قربانی،افزود: اوفاف برای چیست؟اداره اوقاف برای نگهداری و تمشیت مساجد و تشکیلات دینی است و باید درآمدهای آن برای اینجا مصرف بشود .

وی خاطر نشان کرد: آقایان می خواهند یک جلسه سراسری قرآن در گیلان بگذارند،به نزد من آمدند گفتند که از شما می خواهیم در این جلسه شرکت کنید و ما هم قرآنی هستیم ،گفتم تا زمانی که آقای عادلی با این روحیه در اوقاف هست،من همکاری و در جلسه شما شرکت نمی کنم(احسنت حضار) .

امام جمعه شهر رشت،بیان کرد:آقایی که (از طرف اوقاف)نزد من آمده بود و او را خیلی دوست می دارم،گفت”: دست و پای تو را می بوسم و در این جلسه شرکت کنید.

آیت الله قربانی،در پایان،یاد آور شد:(این شخص )بعد می گوید من با آقای قربانی مشکل ندارم،و لی حرف من درباره آن جا،حرفی درستی می باشد و من هم نمی آیم تا نشان بدهم راه تخریب و بستن مسجد و بیرون کردن امام جماعت آن،کار حرام است.

پایان پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :