سالاری درود خانی : مردم خدمات درمانی را به سختی دریافت می کنند / نیازهای اولیه کادر آموزش و درمان دچار عقب ماندگی است
کاشف اسرار-رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان بر این که مردم خدمات درمانی را به سختی دریافت می کنند و هم چنین نیازهای اولیه کادر آموزش و درمان دچار عقب ماندگی است ،تاکید کرد : تمام ضعف ها و کمبودهای حوزه سلامت گیلان با برنامهریزی، تلاش مستمر و پیگیری مطالبه گرایانه بر مبنای شاخص ها قابل حل است.
به گزارش کاشف اسرار به نقل از وبدا،ارسلان سالاری درودخانی” امروز در آئین تکریم و معارفه معاونین سابق و جدید درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن تبریک دهه کرامت ،از زحمات معاون سابق درمان این دستگاه تقدیر کرد.
وی اظهار کرد: افراد زیادی در معاونت درمان منصوب و تکریم شده اند، اما تنها خدمت و اقدامات اثرگذار است که ماندگار میشود و این خدمت گذاری اثربخش در دکتر میری نیز وجود داشته است.
به گفته این مسئول ،راه اندازی مرکز ICU در مرکز آموزشی و درمانی رازی رشت، راه اندازی بیمارستان تالش، فراهم کردن زیرساختهای درمان، تجهیز آزمایشگاه ها و سایر اقدامات ارزشمند در دوران بحران کرونا از جمله اقدامات ارزشمند در دوران تصدی معاون سابق درمان دانشگاه بوده است.
سالاری درودخانی با اشاره به ضعف های متعدد در بخش درمان از جمله در بیمارستانها، گفت: برخی از اقدامات در بخش درمان به هر دلیلی باید انجام میگرفت که نسبت به آن بی توجهی شده است.
وی اذعان کرد : اکنون مردم خدمات درمانی را به سختی دریافت میکنند. اما باید بیشتر تلاش کرد تا علاوه بر رفع ضعف ها، در فراهم کردن زیرساختها موفق عمل کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تصریح بر این که نیازهای اولیه کادر آموزش و درمان، دچار عقب ماندگی است، معتقد است: تمام ضعف ها و کمبودهای حوزه سلامت گیلان با برنامهریزی، تلاش مستمر و پیگیری مطالبه گرایانه بر مبنای شاخص ها قابل حل است.
سالاری درودخانی ،اعتقاد دارد :”تلاش کادر بهداشت و درمان مستقیماً بر دریافت خدمات مطلوب مردم اثر دارد، گفت: باید معاونت درمان و تیم متشکل آن جهت ارائه خدمات درمانی بدون وقفه و مستمر به مردم برنامه ریزی مناسب داشته باشند”.
مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز طی سخنانی در این نشست با اشاره به تلاش های کادر درمان در مقابله با بحران کرونا، اظهار کرد: امیدواریم به فضل و کرم امام رضا (ع)، بشریت از شرّ ویروس منحوس کرونا رهایی یابند.
علی اسماعیلی، با اشاره به اثرات کار خیر و ارزش خدمت به مردم در تعابیر دینی، افزود: باید در انجام کار خیر، از دیگران سبقت گرفت و در امور درمان و سلامت جامعه از یکدیگر پیشی گرفت.
انوش دهنادی مقدم، سرپرست جدید معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه نکات اخلاقی در کنار اصول حرفهای و پزشکی باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: باید با همگرایی، همدلی، صمیمیت و تلاش مضاعف در انجام کار ها اهتمام داشت.
معاون سابق درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با اشاره به تجربه اندوزی خود در دوران تصدی اش در معاونت درمان دانشگاه، اظهار کرد: اوج فعالیت من در بحران برف و کرونا بوده است.
سید حسن میری به بحران عظیم کرونا در گیلان در روزهای نخست اشاره کرد و افزود: در این بحران هولناک، کادر درمان به صورت شبانه روزی درگیر و پیوسته در تلاش بودند تا تجهیزات و خدمات درمانی بدون وقفه و در اسرع وقت به مردم برسد.
وی با اشاره به نقاط ضعف و قوت در سطح این معاونت، گفت: علیرغم اینکه پزشکان، پرستاران و کارشناسان متخصص و مجرب در این معاونت وجود دارد، ضعف ها در زیرساختهای درمانی و همچنین سخت افزاری از جمله کاستی های قابل رفع هستند.
در پایان؛ لوح تقدیر به ” حسن میری”معاون سابق درمان دانشگاه اهدا و ابلاغ انتصاب سرپرست معاونت درمان دانشگاه به ” دهنادی مقدم” تفویض شد.
پایان پیام
