کاشف اسرار-فرماندار انزلی با اذعان بر این که این شهرستان به جایگاه واقعی خود دست نیافته است،تصریح کرد : متاسفانه به دلیل قرار گرفتن پنج روستا در محدوده منطقه ازاد انزلی و عدم خدمت رسانی صحیح به این روستاها از سوی منطقه آزاد انزلی مردم متضرر شده اند

به گزارش کاشف اسرار،اسماعیل میرغضنفری ” امروز در جلسه ستاد آزاد سازی سواحل اظهار کرد: شهرستان انزلی از جمله شهرستان های کشور است که به دلیل دارا بودن مواهب طبیعی و الهی، ظرفیت های بالقوه ای برای موضوعات اقتصادی و اجتماعی و اشتغال زایی دارد.

وی افزود: متاسفانه به دلایل مختلف، بندرانزلی به جایگاه واقعی خود دست نیافته و باید همگی کمک کنیم تا شهرساحلی انزلی به روزهای طلایی خود بازگردد.

این مقام،منطقه آزاد انزلی را از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و معتقد است:با وجود همه امکانات موجود در این منطقه ، در حق شهرستان بندرانزلی کوتاهی شده است.

میر غضنفری،تاکید کرد: به دلیل معذوریت های قانونی مناطق آزاد، نتوانستیم آن چنان که باید از مزایای منطقه آزاد انزلی برای شهروندان بندرانزلی استفاده کنیم .

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل قرار گرفتن پنج روستا در محدوده منطقه ازاد انزلی و عدم خدمت رسانی صحیح به این روستاها از سوی منطقه آزاد انزلی مردم متضرر شده اند.

فرماندار با اشاره به وجود 47 کیلومتر نوار ساحلی در محدوده شهرستان مرزی بندرانزلی گفت: در خصوص تصرفات در نوار ساحلی شهرستان دچار مشکل هستیم به گونه ای که هفت محدوده از نوار ساحلی بندر انزلی در تصرف دستگاه هایی است که یا مجری قانون و یا قانون گذار هستند.

به گفته میر غضنفری، اگر قرار است با متصرفان برخورد قانونی شود باید تکلیفمان را با خودمان روشن کنیم و تا زمانی که تکلیف این محدوده ها با تشکیل کارگروه با سه قوه مجریه ، قضاییه و مقننه روشن نشود نمی توان شاهد اتفاقات خاصی بود.

بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و بیش از 47 کیلومتر نوار ساحلی دارد که بیش از 14 کیلومتر آن در تصرف دستگاه های مختلف است .

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :