کاشف اسرار-مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با پایان یافتن برداشت برنج، کشت دوم محصولات کشاورزی در ۱۳۵ هزار هکتار از شالی زار‌های استان آغاز شده است

به گزارش کاشف اسرار” ابراهیم اکبر زاده کاسانی”امروز با اعلام این خبر، از همت کشاورزان برای سبز کردن شالی زار‌ها در نیمه دوم سال خبر داد و گفت: کشت دوم محصولات کشاورزی در ۱۳۵ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان آغاز شده است.

او افزود: با پایان یافتن برداشت برنج در گیلان، کشاورزان استان آستین‌های همت را برای پرورش راتون و کشت دوم محصولات کشاورزی در شالی زار‌ها بالا زده اند.

 این مسئول،متذکر شد: با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی و بارش‌های مناسب، پیش بینی می‌شود امسال در ۱۳۵ هزار هکتار از شالی زار‌های گیلان کشت دوم محصولات انجام شود که ۱۰ درصد بیشتر از پارسال است.

 اکبرزاده ،ابراز کرد: پیش بینی می‌شود امسال در قالب کشت دوم در شالی زار‌های گیلان حدود ۴۰۰ هزار تن محصول به ارزش بیش از ۳ هزار میلیارد تومان تولید می‌شود.

او گفت: شالی کاران گیلانی هر سال پس از برداشت برنج در شالیزار‌های خود راتون پرورش می‌دهند و در بخشی از شالیزار‌ها هم شبدر، حبوبات، گندم، کلزا و سبزیجات غده‌ای می‌کارند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان ،خاطر نشان کرد:کشاورزان گیلانی برداشت محصولات کشت دوم را بر حسب نوع کشت اردیبهشت سال آینده به پایان می‌رسانند./ منبع: سایت جهاد کشاورزی استان

آغاز کشت دوم محصولات کشاورزی در شالیزار‌های گیلان

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :