کاشف اسرار_ مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از درگیر شدن ۱۸۰ واحد مسکونی ، تخریب کامل 20 واحد ،از بین رفتن اثاتیه کامل 30 منزل خبر داد و متذکر شد : ،مابقی به به تعمیر نیاز دارد ، ضمن این که از سپاه استان درخواست تامین تجهیزات راهداری بیل زنجیری و لودر شده است.

به گزارش کاشف اسرار” امیر مرادی توت کله” دقایقی قبل در گفتگو با خبرنگار ما در غرب استان گیلان به میزان خسارات به بار آمده ناشی از سیل ویران گر اخیر تالش اشاره و اظهار کرد : در جریان سیل اخیر 1 هزار و 162 خانوار قطعی آب داشتند که تاکنون آب ۵۳۷ خانوار وصل شده است.

وی اضافه کرد : با بروز این حادثه غیر مترقبه 2 هزار و 400 خانوار دچار قطعی برق شدند که تاکنون برق 95 خانوار وصل نشده و علاه بر آن ۴۲۸ خانوار قطعی گاز داشتند که فقط گاز ۷۵ خانوار وصل نشده است.

این مسئول ،تصریح کرد: ۲۲ محور روستایی به دلیل رانش و ریزش جاده و مسدود شده بود که با تلاش های صورت گرفته توسط دستگاه های مرتبط ،الان به ۶ محور رسیده است.

مرادی توت کله”،ابراز کرد : پل اصلی تالش در حال تخریب بود و عبور و مرور را قطع کردیم و عملیات انحراف آب از قسمت سالم پل آغاز و تعمیر پل توسط راهداری در دست اقدام است.

وی با بیان این که احداث کف بند و دیواره ها بعد پل اصلی تالش توسط آب منطقه ای از محل بند “واو” در دست اجرا است،افزود : ساخت دیواره رانش شده در ما چوبر توسط شهرداری چوبر از محل داخلی در دست احداث است
مدیرکل مدیریت بحران استان داری گیلان ،اظهار کرد : پل اصلی شهر اسالم توسط شهرداری از محل منابع داخلی در حال ترمیم است .

مرادی توت کله ” از قطع تلفن ۵۰۰ مشترک روستایی خبر داد و گفت: دستور لازم به مخابرات داده شده در،دست اقدام هستند،ضمن این که فیبرنوری کشوری آسیب دیده در دست تعمیر است.

وی اذعان کرد : پل عابر متصل به پل اصلی تالش تخریب شده است، اما به دلیل وجود فیبر نوری شهرداری نمی تواند در ساخت آن فعلا اقدامی داشته باشد.

این مسئول با بیان این که از سپاه استان درخواست تامین تجهیزات راهداری بیل زنجیری و لودر شده است،اذعان کرد : برای تامین سنگ وزنی برای ترمیم پل ها با مشکل جدی مواجه هستیم، البته تا کنون ۲۰ کامیون از سد شفارود تامین شده اما نیاز به مساعدت در این زمینه است.

” مرادی توت کله ” در پایان،متذکر شد :شهرداری تالش نسبت به تکمیل پل کمربندی شهر برای تردد ماشین های سواری سبک وسنگین مشغول فعالیت است.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :