کاشف اسرار-روز 16 مهر ماه تفاهم نامه همکاری في مابین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان در محل فرمان داری شهرستان تالش منعقد شد.

به گزارش کاشف اسرار،مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان،ذر این باره،اظهار کرد: این تفاهم نامه به منظور سامان دهی و مرمت جهت راه اندازی موزه دفاع مقدس و موزه کاوش های باستان شناسی غرب استان در داخل کاخ قشلاقی سردار امجد شهرستان تالش بوده است.

وی خاطر نشان کرد: « با توجه به اهمیت منطقه ی غرب گیلان بویژه شهرستان تالش که از جایگاه باستان شناسی بسیار حائز اهمیت بوده و اشیاء مکشوفه در این مناطق نشان از فرهنگ غنی مردمان تالش بوده است .

این مسئول،متذکر شد : این تفاهم نامه در راستای ایجاد موزه مشارکتی با سپاه قدس گیلان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و هم چنین پیشنهاد شده در محوطه بیرونی کاخ با در نظر گرفتن عرصه و حریم کاخ، راه‌ اندازی کارگاه‌ ها تخصصی صنایع‌ دستی، غرفه‌ها و نمایشگاه‌ های دائمی را داشته باشیم تا علاوه بر توسعه گردشگری تاریخ محور، موجباب اشتغالزایی و اقتصاد پایدار فراهم شود.»

حلاج پور” در پایان،خاطر نشان کرد : کاخ زمستانی نصرت اله خان معروف به سردار امجد از مهمترین بناهای حکومتی گیلان در شهر تالش(هشتپر) به‌شمار می‌رود. که در فهرست اثار ملی کشور به ثبت رسیده است./ منبع : سایت اداره کل میراث فرهنگی و…گیلان

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :