کاشف اسرار-مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به افزایش سازگاری ذائقه مردم جهان با برنج ایرانی، 1 هزار و 600 تن برنج استان به کشورهای جمهوری آذربایجان،ترکیه،عراق، اتریش،کانادا وآلمان و بقیه به استان های دیگر کشور صادر شد .

به گزارش کاشف اسرار،نعمت قاسمی با بیان اینکه امسال ۷۲۰ هزار تن برنج سفید در گیلان تولید شد که ۱۰۵ هزار تن آن در استان مصرف می شود،خاطر نشان کرد : گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالی زار دارد و این میزان برنج سفید از یک میلیون و ۹۵ هزار تن شلتوک استحصال شده است.

این مسئول،متذکر شد: برنج مازاد تولید گیلان علاوه بر این که به بازار دیگر استان های کشور می رود، به کشورهای خارجی متقاضی برنج ایرانی صادر می شود.

” قاسمی”با بیان این که همه برنج های  داخلی که باید به کشورهای خارجی صادر شوند،از استان گیلان تایید و صادر می شوند،خاطرنشان کرد: امسال 1 هزار و 600 تن برنج به کشورهای جمهوری آذربایجان،ترکیه،عراق، اتریش،کانادا وآلمان و بقیه به استان های دیگر کشور صادر شد.

وی تصریح کرد: اولویت اول کشاورزی گیلان تامین برنج مورد نیاز مردم و هم وطنان است و صادرات برنج این استان برای دیگر کشورها درمرحله بعد قرار دارد.

مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان،ابراز کرد: صادرات برنج ایرانی ارز آوری خوبی برای کشور دارد و ما بنا داریم تا بازارهای هدف بیشتری را در جهان از آن برنج ایرانی کنیم.

” قاسمی”، افزود: ذائقه بسیاری از مردم کشورهای هدف با برنج ایرانی سازگار شده است و چون این محصول کیفیت و طعم خوبی دارد، هر روز مشتریان بیشتری پیدا می کند.

وی اذعان داشت: اغلب برنج تولیدی گیلان از نوع هاشمی است و برنج های صادر شده از گیلان به دیگر کشورها نیز از همین رقم است.

این مسئول در پایان تاکید کرد: بسته بندی برنج ایرانی کاملا شکیل و استاندارد است و ما امید داریم تا سال آینده به کشورهای متقاضی برنج دنیا نیز افزوده شود. / منبع : سایت سازمان جهاد کشاورزی استان

صادرات 1600 تن برنج گیلان به کشورهای آسیا و اروپا

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :