کاشف اسرار- رییس مرکز بهداشت شهرستان رشت ( مرکز استان گیلان ) از بستری بودن 50 نفر بیمار کرونایی در بخش آی سی یو برخی از بیمارستان های شهر رشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،” جلال برشان ” غروب امروز طی سخنانی در محوطه فرمانداری رشت خطاب به تیم های گشت کمیته بازرسی مدیریت بیماری کرونای این شهرستان صورت گرفت،اظهار کرد : مدیران موافق تعطیلی اصناف نیستند ولی با شرایط سختی مواجه هستیم و هنوز این بیماری به صورت کامل شناخته شده نیست.

این پزشک با اشاره به قرارگرفتن شهر رشت در وضعیت قرمز ، بالا بودن آمارتعداد بستری ها و همچنین حضور زیاد ناقلین بی علامت خاطرنشان کرد:تاکنون ۴۰ جلسه ستاد کرونا ه بمنظور ارائه راهکارها جهت قطع زنجیره این بیماری برگزار شده است.

“برشان ” اذعان کرد:تاکنون زنجیره این بیماری در استان قطع نشده است و امید است با کمک اکیپ های متعدد همچون نیروی انتطامی، اصناف ،صمت ،شهرداری و فرمانداری بتوانیم این بیماری را کنترل کرده و در راستای قطع زنجیره آن گام برداریم.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر این که :”مردم خالقان سلامت هستند” ،معتقد است :تیم بهداشت و درمان با تمام توان برای مقابله با کرونا تلاش می کنند ،ولیبا این تلاش ها تنها۳۰ الی ۳۵ درصد از بیماری قابل کنترل است .

رییس مرکز بهداشت مرکز استان گیلان خطاب به شهروندان،گفت:” مردم به عنوان خالقان سلامت جهت کنترل و قطع زنجیره کرونا باید به صورت جدی تری وارد میدان شوند و با تغییر رفتار خود در این ایام در راستای قطع زنجیره کرونا گام بردارند.

به گفته برشان” هم اکنون ۵۰ بیمار کرونایی در بخش ICU بیمارستان های استان بستری هستند، ضمن این که 218 نفری در بیمارستان بستری شده و 5 نفر هم فوت کردند و امید است با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی آحاد جامعه بتوانیم شاهد قطع زنجیره کرونا باشیم.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :