کاشف اسرار-فرماندار رشت با بیان اینکه این شهرستان دارای 111 اثر تاریخی و آئینی است، با گلایه از عدم وجود تابلوهای اختصاصی گردشگری برای راهنمایی مسافران در برخی مناطق ،معتقد است: وجود تابلوهای راهنمای گردشگری استاندارد می تواند تا مسافران را به سمت فضاهای گردشگری و آثار تاریخی سوق دهد.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،”علی فتح الهی میان کوه” در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشت که در محل فرمانداری برگزار شد،اظهار کرد : رویکرد همه‌جانبه نگر برای توسعه پایدار مرکز استان گیلان ،لازم و ضروری است.

به گفته وی، نگاه همه جانبه نگر، نگاهی است که تک بعدی و تنها بر پایه زیرساخت ها و امور زیر بنایی نبوده و کمک می کند یک مجموعه به صورت کامل و جامع بتواند نسبت به آبادانی و توسعه گام بردارد.

نماینده عالی دولت در رشت،متذکر شد: آثارهنری و تاریخی که به عنوان میراثی برای نسل حاضر به امانت گذارده شده است و باید در حفظ و حراست از آن کوشا باشیم.

فتح اللهی میان کوه”،اضافه کرد: علاوه بر آن با استفاده از صحیح از ظرفیت های این آثار تاریخی ارزشمند می توان امیدوار بود علاوه بر اشتغالزایی و درآمدزایی برای مردمان شهرستان، شاهد احیاء و حفظ این اثار ارزشمند برای  برای نسل های آینده، باشیم.

وی با اشاره به تمدن غنی و فرهنگ والای مردم شهرستان رشت، اعتقاد دارد: می توان از این ظرفیت در راستای جذب گردشگرانی از داخل و خارج کشور استفاده کرد.

به گفته این مقام،استان گیلان و شهرستان رشت دارای شرایط آب و هوایی، موقعیت جغرافیایی و راههای دسترسی مناسب بوده و وجود نوار ساحلی جاذبه فراوانی را برای حضور گردش گران فراهم می کند.

فتح اللهی میان کوه ” با ابراز تاسف از عدم استفاده بهینه از ظرفیت های موجود، اظهار داشت: شناسایی کلیه ظرفیت ها و پتانسیل ها می تواند منجر به استفاده درست، تقویت پتانسیل های موجود، انتقال فرهنگ و رسوم خاص آن خطه، گردش چرخه اقتصادی و ایجاد درآمد و شغل پایدار شود.

وی با یاد آوری وجود ۱۱۱ اثر تاریخی و آیینی در رشت، تصریح کرد: ضرورت دارد با توجه به تولیدات مختلف در عرصه های صنایع دستی و با تشکیل کار گروهی در این رابطه، بتوان نسبت به ایجاد بازارچه های محلی و غرفه های دائمی جهت عرضه این صنایع دستی، اقدام‌ بشود.

فرماندار با بیان اینکه مراکز گردش گری بنا به دلایل مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا دچار مشکلات اقتصادی شدند، اذعان کرد: کرونا ضمن اینکه به کل فعالیت های اقتصادی و اجتماعی ضربه وارد کرد در بخش گردش گری بیشترین آثار تخریبی را نشان می دهد.

” فتح اللهی میان کوه”با گلایه از عدم وجود تابلوهای اختصاصی گردشگری برای راهنمایی مسافران در برخی مناطق ،معتقد است: وجود تابلوهای راهنمای گردشگری استاندارد می تواند تا مسافران را به سمت فضاهای گردشگری و آثار تاریخی سوق دهد، بنابراین اداره کل میراث فرهنگی استان برای تعیین مکان و نصب تابلوها اقدام کند..

وی با اشاره به توان مندی های حوزه صنایع دستی شهرستان رشت و فعالیت حدود 8 هزار هنرمند در این عرصه ،تاکید کرد: ضروریست تا بازارچه های دائمی عرضه تولیدات صنایع دستی در این شهرستان راه اندازی شود.

این مقام با بیان اینکه شهرستان رشت از توان تولید در عرصه های مختلف صنایع دستی برخوردار است، اضافه کرد:  باید با تشکیل کارگروه و راه اندازی بازارچه هایی بتوانیم زمینه فعالیت بیشتر هنرمندان در این عرصه را فراهم کنیم

این جلسه که با حضور “قا زاده و کوچکی نژاد” از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهرستان رشت و مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و تعدادی از معاونین برگزار شد.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :