کاشف اسرار-معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از جوجه ریزی سه واحد تولیدی با ظرفیت بیش از ۱۲ هزار قطعه خبر داد و این استان جز رتبه های برتر تولید و پرورش بوقلمون معرفی کرد.

به گزارش کاشف اسرار به نقل از سایت سازمان، میرحجت علی اکبر نژاد با بیان اینکه گیلان رتبه اول تولید بوقلمون مادررا دارد افزود: گیلان در تولید بوقلمون نیمچه گوشتی رتبه ۵ کشوری و مادر گوشتی رتبه ۲ کشوری و تولید بوقلمون گوشی رتبه ۴ را به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به اینکه  گیلان دارای  ۱۵ واحد فعال تولید بوقلمون گوشتی صنعتی با ظرفیت ۸۰ هزار قطعه می باشد ، ادامه داد: این محصول در بخش خانگی و سنتی نیز بالغ بر ۱میلیون قطعه به صورت بومی در استان تولید می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در گیلان  ۷ واحد بوقلمون مادر با ظرفیت بیش از۴۰ هزار قطعه وجود دارد ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون ۱۰۵۰تن گوشت بوقلمون تولید شده است.

علی اکبر نژاد” تشکیل زنجیره‌های تولید بوقلمون را  موجب افزایش ارزش‌افزوده درآمد پرورش‌ دهندگان دانست و اظهار داشت: این زنجیره در گیلان در حال شکل‌ گیری است و تشکیل آن منافع  خوبی برای استان به همراه خواهد داشت.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :