کاشف اسرار-مدیر کل منابع طبیعی گیلان، از شروع عملیات درخت کاری و تقویت پوشش گیاهی در استان خبر داد و گفت: احیا، غنی سازی، حفاظت، مرمت و بازسازی 3 هزار و 500 هکتار از اراضی جنگلی استان گیلان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش کاشف اسرار،میر حامد اختری در گفت وگو با ایسنا، با اعلام این خبر، اظهار کرد: جنگل کاری اقتصادی، زراعت چوب، احیا و غنی سازی جنگل های هیرکانی و احیا و اصلاح مراتع از جمله مهمترین رویکردهای طرح های تقویت پوشش گیاهی است.

وی با بیان اینکه نهالکاری از آذرماه تا اسفندماه ادامه خواهد داشت، افزود: احیا، غنی سازی، حفاظت، مرمت و بازسازی ۳۵۰۰ هکتار از اراضی جنگلی استان گیلان در دستور کار قرار دارد.

این مسئول از نهال کاری مستقیم در ۳۵۰ هکتار از اراضی جنگلی استان خبر داد و تصریح کرد: همچنین ۱۲۰ هکتار جنگل کاری جدید به منظور توسعه جنگل خواهیم داشت.

اختری، با بیان اینکه از برنامه دوم توسعه تاکنون 8 هزار هکتار توسعه جنگل در استان گیلان داشتیم، خاطر نشان کرد: در طرح های توسعه جنگل کاشت گونه های بومی و نهال های سازگار مانند توسکا، انجیلی، افرا و… را مد نظر داریم.

وی با اشاره به احاله مدیریت 1 هزار و 800 هکتار از اراضی ملی استان جهت توسعه زراعت چوب، عنوان کرد: سال آینده نیز 2 هزار و 200 هکتار در دستور کار قرار دارد. همچنین 1 هزار و 300 هکتار از اراضی زراعت شده آماده بهره برداری است.

به گفته مدیرکل، از هم اکنون برای جایگزینی با شرکت های مرتبط با صنایع چوب در قالب آگهی مزایده قرارداد بستیم تا چرخه زراعت چوب ادامه داشته باشد.

اختری” همچنین از تولید ۵۰۰ هزار اصله نهال مشارکتی در استان خبر داد و تصریح کرد: این نهال ها تا پایان سال به صورت رایگان در اختیار زارعین حوزه زراعت چوب و مردم قرار خواهد گرفت.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :