کاشف اسرار-رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: در راستای حمایت از توسعه و تداوم کشت مکانیزه برنج از ابتدای سال جاری بیش از ۱۲۰۰ دستگاه ماشین نشاکار بین شالیکاران استان توزیع گردیده است.

به گزارش کاشف اسرار به نقل از سایت سازمان، مسعود الماسی  با بیان اینکه استان گیلان با ۱۶۰هزار هکتار سطح کشت مکانیزه برنج در سال زراعی گذشته، مقام اول کشور را داراست اظهلر کرد: بیش از ۱۱۰ واحد بانک نشای برنج صنعتی و واحدهای متعدد پرورش نشای خانگی، نشای مناسب برای کشت با ماشین نشاکار را فراهم می کنند.

وی افزود: پیش بینی میشود در سال زراعی جاری بیش از ۱۷۰هزار هکتار بالغ بر ۷۲درصد از اراضی شالیکاری استان بصورت مکانیزه با استفاده از ماشین‌های نشاکار کشت شود.

این مسئول، گفت: کشت مکانیزه برنج علاوه بر کاهش هزینه تولید، کاهش سختی کار، کاهش مصرف بذر و کاهش ابتلا به آفات و بیماری‌ها، موجب افزایش اثر بخشی سایر نهاده‌های کشاورزی، انجام بموقع عملیات نشاکاری، افزایش راندمان تولید و افزایش علاقه‌مندی قشر جوان روستایی به فعالیت در این حوزه تولیدی شده است.

الماسی بیان کرد: با انجام کشت مکانیزه برنج و صرفه جویی حداقل ۲۰ کیلو گرم بذر در هکتار، میزان کاهش مصرف بذر در سطح ۱۷۰هزار هکتار نشا کاری مکانیزه بالغ بر ۳هزارو ۴۰۰ تن و به ارزش ریالی حداقل ۵۱۰ میلیارد ریال خواهد شد.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :