کاشف اسرار-استاندار گیلان در دیدار با معاون اول رئیس جمهوری، با اشاره به برنامه صادرات کالاهای غیرنفتی خواستار استمرار رویکرد حمایتی دولت از مشاغل آسیب دیده ناشی از شیوع کرونا بویژه حوزه‌های گردشگری و خدمات در استان شد.

به گزارش کاشف اسرار به نقل از استانداری ، ارسلان زارع در دیدار با ” اسحاق جهانگیری کویشاهی”، با بیان اینکه حوزه های گردشگری و خدمات، بخش قابل توجهی از اشتغال در استان را اختصاص می دهند که با شیوع کرونا دچار آسیب شده اند، خواستار تداوم حمایت های دولت شد.

وی تعداد پرونده های تشکیل شده برای دریافت تسهیلات کرونا در استان را ۲۹ هزار و ۴۸۶ فقره پرونده برای ۴۴ هزار و ۲۱۴ نفر شغل در استان عنوان کرد.

این مقام با تاکید بر لزوم حمایت یارانه ای وزارت جهاد کشاورزی از نوغان داری ، استمرار این رویکرد را موجب احیاء این صنعت در استان خواند و متذکر شد : ٩ هزار و ٩٢ خانوار در گیلان به پرورش کرم ابریشم مشغول هستند که سالانه حدود ۴۹۳ تن پیله ابریشم تولید می کنند

زارع گزارشی از روند پیشرفت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و نیز طرح‌های مهم عمرانی استان ارائه داد و همچنین با اشاره به برنامه صادرات کالاهای غیرنفتی از گیلان، تحقق برنامه هدف‌گذاری شده صادرات غیرنفتی استان طی ۹ ماه سال جاری را یادآور شد.

وی در دیدار با وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات، با اشاره به ایام امتحانات ، خواستار رفع مشکل دسترسی دانش آموزان و دانشجویان بویژه در مناطق روستایی به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات شد.

استاندار در دیدار با جواد آذری‌جهرمی اظهار کرد: در راستای پوشش ۲۰۵ روستای استان که به طور عمده از دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت محروم هستند، ایجاد ۴۶ سایت جدید به اپراتور دوم (ایرانسل ) ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به پیگیری های قبلی در خصوص ارتقاء ۶۰ سایت همراه اول به فنآوری 4G ، تا کنون تنها ۱۰ سایت به فناوری یاد شده ارتقا یافته اند.

این مقام با اشاره به نیاز دانش‌آموزان و دانشجویان در دسترسی به شبکه ملی اطلاعات به ویژه در فصل امتحانات خصوصا در مناطق روستایی، خواستار شتاب در تکمیل پروژه های مزبور شد تا برخی از آنها در دهه مبارک فجر و مابقی تا پایان امسال به بهره برداری برسند.

زارع ” همچنین گفت که مراحل طراحی، مکان‌یابی و فرایندهای مرتبط پروژه های جدید اعم از طرح برق و فرایند مجوز منابع طبیعی و … آغاز شود تا به محض تامین منابع مالی و تجهیزات، پروژه ها به اجرا و بهره برداری برسند.

وی در خصوص مرکز داده استان، حمایت بیشتر از شرکت های دانش بنیان و پشتیبانی فزون تر از مخابرات بویژه بهسازی و روزآمد کردن تجهیزات و رفع مشکلات آن مجموعه تاکید کرد.

اعتبار استانداردسازی گرمایشی مدارس، افزایش یابد

نماینده عالی دولت در گیلان با تصریح اینکه استاندارد سازی گرمایش مدارس دارای بخاری نفتی، به پایان رسیده و هیچ مدرسه‌ای در استان دارای بخاری نفتی نیست، خواستار افزایش اعتبار مربوط به اعتبار استانداردسازی گرمایشی مدارس دارای بخاری گازی شد.

زارع در دیدار با معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، استاندارد سازی مدارس را یکی از دغدغه های جدی دولت خواند و اظهار داشت: در تجهیز مدارس گیلان به وسایل گرمایشی، اقدامات مناسبی صورت گرفته چنانکه استانداردسازی گرمایش مدارس دارای بخاری نفتی، به پایان رسیده و هیچ مدرسه‌ای در استان دارای بخاری نفتی نیست.

وی در دیدار با مهراله رخشانی‌ مهر ادامه داد: در جریان استاندارد سازی مدارس دارای بخاری گازی نیز حدود 50 پروژه باقی مانده که 35 مورد از آنها دارای پیمان است و اقدامات مربوط به 15پروژه دیگر هم در سال مالی جاری ، انجام و به اتمام می‌رسد.

این مقام با بیان اینکه بخشی از اعتبار استانداردسازی گرمایشی به خرید تجهیزات اختصاص یافته، اعتبار 25 میلیارد تومانی در این بخش را پاسخگوی تامین هزینه های مرتبط با فعالیت های انجام شده، ندانست و گفت که حداقل نیازمند 10میلیارد تومان اعتبار مازاد در این بخش هستیم.

زارع با اشاره به وجود دو هزار و 365 کلاس دارای شوفاژ فرسوده در 250 مدرسه استان ، بهسازی آنها را نیازمند 87 میلیارد تومان اعتبار ذکر کرد.

وی همچنین مجموع اعتبار سالانه برای مدارس احداثی و مقاوم سازی در بخش‌های ملی، ملی استانی و مشارکتی را حدود یکصد میلیارد تومان ذکر و اضافه کرد که حداقل به 25درصد افزایش نیاز است.

پس از تبادل نظر مقرر شد اعتبارات لازم برای اجرای طرح های استان تخصیص یابد و در روند اجرای آنها تسریع بشود.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :