کاشف اسرار-معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ،تاکید کرد : در تلاش می باشیم با یاری پروردگار در بهار سال آینده و قبل از اتمام دوره خدمت دولت دوازدهم این افتخار نصیب مان شود که بتوانیم قطعه قزوین-رشت را به بندر کاسپین وصل نماییم و با تکمیل این مسیر در واقع بتوانیم خلیج فارس را به دریای خزر در بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی متصل کنیم.

به گزارش کاشف اسرار، محمد باقر نوبخت حقیقی هنگام بازدید از پروژه ملی راه آهن رشت به مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی در گفتگو با خبرنگاران کاشف اسرار و صدا و سیما با اشاره به اهمیت اجرای این طرح ملی ،اظهار کرد : هم اکنون این پروژه در قطعات ۶ و ۷ در حال تکمیل است ،پروژه قطعه ۶ تقریباً به مرحله نهایی رسیده که حتی بخشی از آن ریل‌ گذاری شده است

وی متذکر شد : در قسمت ۷ که منتهی به بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی می شود، یک پل بزرگ به طول ۲۶۰ متر طراحی گردیده است که عملیات ساخت آن آغاز شده و این پل باید از روی بزرگراه رشت انزلی عبور کند و با توجه به اهمیت این پروژه گروه های فنی و اجرایی با سرعت در حال تکمیل و اجرای این پل هستند.

این مقام درباره زمان بهره برداری و تکمیل راه آهن سراسری رشت به بندرکاسپین ،ابراز کرد : در تلاش هستیم با یاری پروردگار در بهار سال آینده و قبل از اتمام دوره خدمت دولت دوازدهم این افتخار نصیب مان شود که بتوانیم قطعه قزوین به رشت را به بندر کاسپین وصل نماییم و با تکمیل این مسیر در واقع بتوانیم خلیج فارس را به دریای خزر در بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی متصل کنیم.

نوبخت حقیقی ” با تقدیر از سازمان منطقه آزاد انزلی جهت تامین مالی بخشی از این پروژه بزرگ خاطرنشان کرد: اتصال راه آهن سراسری به این بندر مهم موجب افزایش سهم کشورمان در حوزه ترانزیت بار های فراوانی که از کشورهای شمالی ایران به سمت خلیج فارس انتقال داده بشود،از طریق این ریل آنها را هدایت بکنیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در سخنان کوتاه خطاب به معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور،اظهار کرد : تاکنون برای ساخت پل راه آهن 4 شمع زده شده و 5 شمع دیگر باقی مانده است.

سید مهدی نقوی ” با بیان این که ” چنان چه خانه و فیبر نوری موچود در مسیر ساخت راه آهن حذف بشود طی مدت دو یا سه هفته کار زدن همه شمع ها به پایان می رسد،تامین ماسه جزو تعهدات سازمان منطقه آزاد انزلی نبوده ولی انجام دادیم .

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به صورت زبانی از زحمات سرپرست و کارکنان ذیربط سازمان منطقه آزاد انزلی ،قدردانی نمود و بر افتتاح این خط راه آهن تا بهار 1400 تاکید کرد

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :