کاشف اسرار-رییس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان و مشاور فعلی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به وضعیت ساخت مسیر راه آهن حدود 35 کیلومتری رشت به کاسپین منطقه آزاد انزلی واکنش نشان داد و گفت : اگر با همین قدرتی که داریم پیش می رویم پروژه راه آهن رشت به انزلی در دهه فجر 1400 به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،هادی الماسی جیرنده ” طی سخنانی نزد معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ،استاندار گیلان و پیمان کاران قطعات 6 و 7 راه آهن رشت به کاسپین منطقه آزاد انزلی در رشت صورت گرفت با اشاره به اعتبارات تخصیص داده شده از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور،اعتقاد دارد : ساخت این پروژه دارای مشکل مالی نیست و استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هر چه قدر توان داشته اند،زحمات خود را برای اجرای پروژه کشیده اند.

وی با بیان این که در انتهای پروژه ، رودخانه وحشی ” پیر بازار ” وجود دارد که 2 رودخانه گوهر رود و زرجوب رشت به آن متصل می شود ،از عدم یک عدد شمع پل در این محدوده انتقاد کرد و یاد آور شد : کشور چین 15 روزه هتل می سازد ولی شما نتوانستید طی مدت 3 ماه نتوانستید پل در محدوده رودخانه پیربازار بزنید.

مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور خطاب به معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاه ها ،متذکر شد : طبق برنامه زمان بندی شده پیمان کاران شرکت زیر ساخت باید اردیبهشت ماه 1400محل ترک بکنند تا عملیات رو سازی باقی مانده انجام بشود.

” الماسی جیرنده ” خطاب به خطیبی، گفت : ” شما ظرف 2 ماه آینده می توانید 6 پل بزنید ؟ پیمان کاران اعلام بکنند چه برنامه ای برای اتمام قسمت های محول شده دارند ؟ این پروژه باید در تابستان سال آینده افتتاح بشود.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در واکنش به اظهارات ” هادی الماسی جیرنده ) به عنوان مشاور خودش مبنی بر احتمال افتتاح راه آهن رشت به کاسپین در دهه فجر 1400 به جای فصل بهار سال آینده ,تصریح کرد : ” من به عنوان یک شخص عامی کنار دریا که سواحل آن دارای ماسه بادی است به خاطر تامین ماسه کار ساخت راه آهن روی زمین مانده ،سرم به کدام دیوار بزنم؟ به کی گله بکنم ؟

نوبخت حقیقی “با ابراز ناخرسندی و انتقاد شدید، اضافه کرد : ” آخه این یعنی چه به پایان سال رسیده ایم الان دارند به من می گویند ماسه بادی نیاز داریم ؟ این جواب است ؟ این برای مردم جواب است که ده بار در مصاحبه ها به مردم گفتیم آماده می شود؟ .من به اعتبار سخنان شما وعده دادم.مشکل پول هم ندارید،من در مقابل چی گذاشتید که ما به خاطر تامین ماسه بادی مشکل داشته باشیم ؟ من نمی دانم از کی باید گله بکنم؟ این بی عرضگی سازمان برنامه و بودجه،وزارت راه و شهرسازی و پیمان کاران است که نمی توانند 35 کیلومتر باقی مانده در زمان مقرر به بهره برداری برسانند.

وی با تاکید بر این که مسیر راه آهن رشت به کاسپین منطقه آزاد انزلی برای گیلان، ایران و کشورهای منطقه حائز اهمیت است،خطاب به معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاه ها،متذکر شد : این قدر توانایی نداریم ؟ ” آقای خطیبی” بنده دنبال آن علت می گردم چه علتی باعث شده برای ساخت 35 کیلومتر مسیر راه آهن رشت به کاسپین و انزلی تو کار خودمان مانده ایم>

این مقام خطاب به معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاه ها و هم چنین پیمان کاران قطعات شش و هفت،اظهار کرد : من شما و پیمان کاران می شناسم،این ها افرادی هستند که کارهای بزرگی در کشور انجام داده اند.چه اتفاقی رخ داده برای ساخت 35 کیلومتر مسیر مذکور این جوری بمانیم و جواب نداشته باشیم بدهیم؟.

نوبخت حقیقی ” در واکنش به اظهارات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان مبنی بر تعویق دیدار با دادستان جهت بازدید از رودخانه سیاه درویشان برای اجازه برداشت ماسه ،به دلیل سفر چند روز قبل رییس قوه قضاییه به گیلان،تصریح کرد : ما انتظار داریم وقتی مسئولی می آید موانع کار بر دارد و تسریع بکند ،یعنی منظورتان این است وقتی یک مسئولی آمد،کار متوقف بشود؟

وی با ابراز خرسندی از این که ” تاکنون رییس دادگستری و دادستان بسیار محکم برای کمک به ما دیده شده است و از موارد استثنایی است که قوه قضاییه به دنبال ماست “، به طرح این سئوال پرداخت در طول ده ها و صدها کیلومتر موجود در گیلان برای تامین ماسه بادی باید یک ماه منتظر بمانیم ؟ به کی باید بگوییم ؟ این پروژه از زمان بندی تعیین شده عقب افتاده و باید با تلاش بیشتر در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

این عضو هیات وزیران در واکنش به اظهارات یکی از پیمان کاران مبنی بر تداوم فعالیت ” محمد باقر نوبخت حقیقی ” د ر دولت آینده،با لبخند ،ابراز کرد : ” حداکثر تا 14 مرداد ماه 1400 در هیات دولت فعالیت خواهم کرد و یک روز بعد ازآن نخواهم بود.

” نوبخت حقیقی “بر ضرورت تبدیل شیفت های کاری از یک شیفت به سه شیفت برای اتمام ساخت پروژه مذکور تا بهار 1400 تاکید کرد و سه شیفته کردن فعالیت پیمان کاران یکی از مصوبات این جلسه عنوان و خطاب به استاندار ،تامین مکان اسکان برای فعالیت شیفت های کاری لازم دانست.

وی خطاب به معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاه ها و هم چنین پیمان کاران،گفت : من فقط به اعتماد توانایی که در دوستان وجود دارم،دارم جلسه را ترک می کند ،وگرنه با سخنان ” هادی الماسی جیرنده ” و مهرداد بائوج لاهوتی ” به عنوان مشاوران،ترک جلسه می کردم و باید دل بکنم

معاون رییس جمهور پیگیری مستمر خودش از روند ساخت مسیر راه آهن مذکور را در راستای باز کردن گره ای از مشکلات کشور دانست و یاد آور شد : باید به انتظارات مردم و هم چنین کشورهای همسایه که رهگذرشان از این مسیری که متوقف کرده ایم، می باشد و باید در زمان از قبل تعیین و اعلام شده که بهار 1400 است به مرحله بهره برداری برسد.

نوبخت حقیقی ” در پایان ،ابراز کرد : در تلاش هستیم با یاری پروردگار در بهار سال آینده و قبل از اتمام دوره خدمت دولت دوازدهم این افتخار نصیب مان شود که بتوانیم قطعه قزوین به رشت را به بندر کاسپین وصل نماییم و با تکمیل این مسیر در واقع بتوانیم خلیج فارس را به دریای خزر در بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی متصل کنیم.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :