کاشف اسرار- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، ابراز کرد : آن چه که در نخستین روزهای نوروز ،ماه مبارک رمضان و امروز مقارن با عید سعید فطر از پروژه در دست احداث ” راه آهن رشت به کاسپین “مشاهده کردم،الحمدالله پیشرفت کار قابل ملاحظه است و از همه دست اندرکاران این پروژه پر اهمیت قدردانی می کنم.

محمد باقر نوبخت حقیقی ” عصر امروز در حاشیه بازدید از مسیر در دست احداث راه آهن رشت به کاسپین طی گفتگویی با خبرنگار کاشف اسرار ،اظهار کرد : از ابتدای سال جاری تاکنون از روند خط راه آهن رشت به کاسپین بازدید کردم.

وی خاطر نشان کرد : آن چه که در نخستین روزهای نوروز ،ماه مبارک رمضان و امروز مقارن با عید سعید فطر مشاهده کردم،الحمدالله پیشرفت کار قابل ملاحظه است و از همه دست اندرکاران این پروژه پر اهمیت قدردانی می کنم.

این مقام تاکید کرد : همه تلاش ما این است این که این مسیر در کنار سایر طرح های احداث راه آهن مثل زاهدان به چابهار،بستان آباد به تبریز ،میانه به اردبیل و اقلید به یزد ” توسط دولت در حال احداث و تکمیل دارد ،برای قبل از پایان عمر دولت دوازدهم مورد بهره برداری قرار بگیرد.

” نوبخت حقیقی ” ،اضافه کرد : تلاش ما این است مسیر در دست ساخت راه آهن رشت به کاسپین که پر اهمیت می باشد و ممکن است از لحاظ مسافری برای دولت حائز اهمیت نباشد،چون عمده مسافران در ایستگاه رشت پیاده می شوند .

وی از وجود سرویس زیاد قطار بین رشت به تهران و مشهد و بالعکس به صورت ابراز خرسندی شدید کرد و یاد آور شد : بنده دو بار از قطار در مسیر تهران به رشت استفاده کردم کمتر از چهار ساعت در راه بودم و از لحاظ مسافری در این مسیر برای دولت حائز اهمیت است.

این عضو هیات دولت های یازدهم و دوازدهم و نماینده اسبق مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ،مسیر راه آهن رشت به کاسپین را از لحاظ حمل بار حائز اهمیت برای دولت فعلی دانست تا بتوان بارها از کشورهای شمالی کشورمان می آید و در بندر کاسپین تخلیه می شود با ریل به خلیج فارس متصل کنند.

نوبخت حقیقی ” بازدید چندین باره از مسیر در دست ساخت راه آهن رشت به کاسپین را به جهت اهمیت اقتصادی بین المللی عنوان و از همه دست اندرکاران ابراز رضایت اعلام و ابراز امیدواری کرد که همه مساعی خودشان را به کار بگیرند تا شاهد افتتاح این طرح در اولین زمان ممکن باشد.

معاون رئیس جمهوری ،با تاکید بر این که خط در دست احداث مذکور و تمام طرح ها و پروژه های در دست احداث و تکمیل سازمان برنامه و بودجه کشور فاقد مشکل بودجه ای علی رغم محدودیت منابع به دلیل اولویت بندی صورت گرفته ذکر کرد و معتقد است : اگر یک طرح به اتمام برسانیم بهتر از این است دهها طرح به صورت نصفه و نیمه پیش ببریم و رها بکنیم.

به گفته ” نوبخت حقیقی ” مسیر در دست احداث راه آهن فاقد مشکل بودجه ای بوده و فقط از نظر زمان علاقه مندی در کار تسریع بشود و به موقع افتتاح بشود و سرعت فدای دقت نخواهد شد ،به طور یقین سیستم های نظارتی از جمله خود سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان یک دستگاه نظارتی نمی گذارند سرعت فدای دقت بشود.

وی اجرای استانداردهای بین المللی برای ساخت راه آهن رشت به کاسپین توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با به داشتن مشاور و ناظر مستقر مورد تاکید قرار داد و گفت : به طور یقین تسریع در کار نباید ذهنیت ” سرعت فدای دقت ” را فراهم بکند،بلکه نباید بحث دقت طوری بشود که ما انتظار داشته باشیم به سرعت انجام بشود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر این که اجرای استانداردهای برای ساخت این مسیر باید رعایت بشود تا به مرحله بهره برداری برسد و همگان از منافع آن بهره مند بشوند.

” نوبخت حقیقی ” در پایان در پاسخ به این سئوال مبنی بر این که اگر افتتاح پروژه مذکور به عمر دولت فعلی نرسد پیش بینی شما در این باره چیست ، اظهار کرد : به امید خدا پروژه مذکور در دولت دوازدهم به بهره برداری می رسد،ولی دولت ها باید پروژه های موجود را تکمیل و به مرحله بهره برداری برسانند.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :