کاشف اسرار-آرش مال “یکی از بزرگترین و مجهزترین مجتمع های تجاری، تفریحی و فرهنگی شمال کشور در منطقه آزاد انزلی در حال احداث است که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش کاشف اسرار،احداث چنین فضاهایی قطعاً در جذب گردشگر و توریست نقش بسزایی برای کل استان گیلان ایفا میکند و مختص منطقه آزاد انزلی نیست. چرا که وقتی توریستی منطقه آزاد انزلی را مبداً اصلی سفر خود قرار می دهد، پس از حضور در این منطقه، قطعاً به سایر شهرستانهای گیلان و بهره مندی از مواهب طبیعی آن نیز عزیمت خواهد کرد که این امر موجب تقویت چرخه اقتصادی کل استان خواهد شد.

در همین راستا و به جهت آشنایی بیشتر با پروژه بزرگ آرش مال گفتگویی با “مازیار جعفرزاده، مدیر پروژه آرش مال انجام داده ایم که از حضور مخاطبان می گذرد.

مجتمع بزرگ تجاری، تفریحی و فرهنگی آرش مال در ۲۲هزار متر مربع زیربنا و ۶ طبقه است که هر طبقه آن ۳۳۰۰ متر مربع مساحت دارد . کل این۳۳۰۰ متر در زیرزمین بعنوان پارکینک در نظر گرفته شده که برای ایجاد پارکینگ ۶ متر از سطح زمین صفر صفر گودبرداری گردیده است.

یکی از محاسن مجتمع آرش مال نسبت به سایر پاساژها در منطقه آزاد انزلی این است که دارای پارکینگ اختصاصی بوده و پارکینگ آن دارای دو رمپ ورودی و خروجی نیز می باشد که ۱۱۵ اتومبیل بدون مزاحم در آن قرار می گیرند، و با وجود پارکبان این عدد به حدود ۲۰۰ اتومبیل خواهد رسید.

گمان میکنم آرش مال اولین مجتمعی در ساحل دریای خزر است که پارکینگ آن در زیرزمین قرار دارد. چون ماسه های ساحل روان گرا و جوششی است و خاک آن مرغوب نیست که برادران تقی پور حدود ۲۰ میلیارد تومان در آن سال برای تحکیم بستر خاک اینجا هزینه کردند.

در طبقه همکف ۲۴ مغازه بزرگ برای برند های خاص بهمراه یک کافی شاف و آبنمای زیبا وجود دارد که ارتفاع پرتاب آب آبنما تا ۳۵ متر خواهد رسید.

طبقه اول، دوم و سوم این مجتمع نیز تجاری بوده و مغازه های آن با مساحت های مختلف است، که جمعاً در ۴ طبقه تقریباً ۱۵۰ مغازه وجود دارد.

طراحی این مجموعه زیبا و بزرگ با آقای مهندس سهیل رحیمی که بومی استان گیلان و شهر انزلی هستند بوده، که در کار خود بسیار حرفه ای می باشند.

خلاقیت خاص “رحیمی” در طراحی آرش مال این است که یک وید بسیار زیبا با مساحت خیلی بالا در نظر گرفته است، که جا دارد از ایشان و برادران تقی پور بابت اینکه به زیبایی مجموعه توجه خاص نموده اند تشکر نمایم.

از ۳۳۰۰ متر زیربنا تا طبقه چهارم، حدود ۱۴۰۰ متر بهره برداری تجاری می شود و قابل فروش بوده و مابقی مساحت بصورت مشاء، راه پله، آسانسور، پله برقی و ویو بسیار زیبا است.

ایجاد این ویو نشان دهنده این است که در این مجتمع صرفاً به تجارت و کسب سود بیشتر فکر نشده، بلکه زیبایی مجموعه در اولویت قرار دارد.

این ویوی زیبا تا سقف ادامه دار بوده که سقف آن نیز کاملاً شیشه ای است و از سازه اسکایلایت استفاده می شود که با نورپردازی بسیار زیبا همراه بوده و نمای پوسته بیرونی سازه نیز با معماری اسلامی و متریال کامپوزیت ضد حریق است.

دلیل استفاده از کامپوزیت این بوده که سازه در کنار ساحل قرار دارد و با رطوبت بالایی مواجه است و آلیاژ داخل کامپوزیت نمای مجتمع نیز آلومینیوم وارداتی است.

سازه ی ما سازه کوبیاکس بوده که یک تکنولوژی مدرن است. چون دهنه مغازه ها بزرگ طراحی شده و نمی خواستیم که مابین آن ستون وجود داشته باشد. و همچنین در طبقه ۴ و ۵ سالن کنسرت بزرگ با ۱۷ متر دهنه داریم که مجبور بودیم از این سازه استفاده نماییم، که در کنار این سالن کنسرت بزرگ، سه سالن کوچک سینمای دیگر هم در نظر گرفته شده است.

کف طبقه همکف مجتمع کلاً شبکه بوده و در طبقات دیگر از کیج و آرماتور و میله گرد استفاده گردیده است.

میله گرد مصرفی در این سازه نسبت به سازه های دیگر تقریباً یک و نیم برابر بیشتر است. دلیلش هم وجود ویو در مرکز سازه است که به ستونی استوار نشده و همه توسط ستون های کناری مهار شده اند، به همین دلیل مقدار میله گرد مصرف شده نسبت به مساحت پروژه بیشتر از شرایط عادی بوده و ارتفاع ضخامت سقف نیز بیشتر از سازه های دیگر است و کیج هایی استفاده شده در سازه نیز بصورت سفارشی از کارخانه تهیه گردیده است.

قابل به ذکر است که در کل طبقات نیز سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده است.طبقه ۴ و ۵ مجتمع بزرگ آرش مال مخصوص کار فرهنگی است که یک سالن کنسرت بزرگ با شیب ۳۰ درجه و با طرفیت بیش از ۷۰۰ نفر طراحی گردیده که دکوراسیون داخلی، نورپردازی و صداگذاری آن توسط یک شرکت مشاور اسپانیایی صورت پذیرفته و از نظر ابعاد بزرگترین پرده سینمایی ایران را دارد.

این سالن چند منظوره هم آمفی تئاتر، هم سینما و هم سالن کنسرت است.با توجه به اینکه مدیران شرکت تاکید داشتند که می خواهند این سالن کنسرت در کشور نمونه بوده و استانداردهای روز بین المللی را داشته باشد، بالاترین و به روزترین سیستم صوت و تصویر روز دنیا از جمله صدای داربی برای این سالن کنسرت در نظر گرفته شده است.

۴ سینمای کوچک با ظرفیت هر کدام ۸۰ نفر برای اکران همزمان فیلم داریم که درکنار آن برای رفاه حال والدین نیز پارک خردسال با حضور چند پرستار از دیگر ویژگی های مجتمع بزرگ آرش مال است.

برای سنین کودک و نوجوان نیز یک سالن بزرگ گیمینگ با تعداد دستگاه های بالا و روز دنیا که در شهربازی ها استفاده می شود در نظر گرفته شده است.

صندلی های سالن کنسرت هم بسیار راحت و وارداتی است، که قیمت هر صندلی تقریباً ۱۰۰ میلیون ریال بوده و تمام امکانات برای قرار گرفتن نوشیدنی و خوراکی را داراست و همچنین در سطح افق زاویه دلخواه بیننده را خواهد داشت.

بخش بزرگی در طبقه چهارم با ۸ تا ۱۰ فود کورت خاص جهت ارائه غذاهای مختلف، از جمله سرو غذاهای دریایی و سالاد های خاص قرار است به ارائه خدمات بپردازد، که توسط شاخص ترین دیزاینرهای کشور دیزاین خواهد شد.

در طبقه ۵ یک روف گاردن با طراحی خاص مترادف با اسکایلایت شیشه ای مجتمع قرار دارد که به لحاظ فضای رو باز با روف گاردن همخوانی دارد.

رستوران مجتمع حدود ۳۰۰ نفر و فود کورت نیز ۶۰۰ نفر ظرفیت پذیرایی همزمان را دارد، که یک سالن انتظار با ویوی رو به دریا نیز در نظرگرفته شده است که یک آشپزخانه خوب و مجهز و چند سردخانه نیز برای نگهداری مواد غذایی در مجتمع طراحی گردیده است.

آرش مال ۷ آسانسور دارد که دو تای آن پانوراما بوده و ویو و درب شیشه ای دارد و ۲ آسانسور دیگر آن باربر بوده و از زیرزمین اجناس را به طبقات منتقل خواهد کرد.

تمامی طبقات آرش مال پله برقی رفت و برگشت دارد و درکل مغازه ها و مشاعات که فضایی به مساحت ۲۲ هزار متر مربع که بصورت شبانه روزی هوای تازه سیستم گرمایشی و سرمایشی تعبیه گردیده است که هوای تازه با عطر خاصی که مخصوص برند آرش مال است در فضای مجتمع پخش خواهد شد.

تمامی مغازه های مجتمع دارای فن کویل می باشند و در زمانیکه برق قطع می گردد کل مجموعه از مشاعات تا آسانسور و سینما و سالن کنسرت و کل مجموعه برق داشته باشد و بکار خود ادامه دهند که برای این مهم شش دیزل ژنراتور به ظرفیت ۱۰۰۰k در نظر گرفته شده است.

بدلیل اینکه برادران تقی پور تاکید بر نامبر وان بودن مجتمع آرش مال داشتند، هزینه بسیار بالایی را نیز برای تحقق این امر و تلاش برای برندسازی بیشتر منطقه آزاد انزلی و جذب سرمایه گذار و گردشگر با ساخت این مجتمع بزرگ متقبل شدند.

در زمینه الکتریکال مجتمع برای اولین بار در استان گیلان از سیستم روز اروپا بنام باستاکت استفاده شده است که شمش های مسی بهم چسبیده ای هستند و مسیر عرضی پاساژ را طی میکند و در مسیر افقی به سمت پست برق می آیند، که رابط اتصال پست برق به مجموعه باستاکت است.

در سیستم اطفاء حریق مجتمع هم اعلان و هم اطفاء در نظر گرفته شده است.سیستم اطفاء مجموعه اسپرینکلر است. مغازه های بزرگتر ۳ تا ۵ عدد و برای مغازه های کوچکتر ۲ عدد و در مشاعات نیز طبق استاندارد جداگانه در نظر گرفته شد و همچنین در تمام طبقات نیز فایر باکس آتش نشانی به تعداد زیاد روی ستون ها در نظر گرفته شده است.

برای اطفاء حریق ۵۰ الی ۶۰ هواکش صنعتی در نظر گرفته شده شده است که همزمان شروع به فعالیت می کنند و دودی که ایجاد می شود را به بیرون منتقل خواهد کرد.

نظر مدیران شرکت بر این است که پیش فروش واحد های تجاری به تعداد بالا انجام نشود و بیشتر از یک الی دو پیش فروش در ماه را اجازه نمی دهد. چون روزبه روز تمامی متریال ها در حال افزایش قیمت می باشد و کسانیکه تاکنون واحدهای تجاری مجتمع را پیش خرید کرده اند سود مطلوبی کسب نموده اند.

قیمتی هم که از سوی شرکت برای فروش این واحدها در نظر گرفته شده بر اساس یک چارت تجاری که بطور مختصر شامل هزینه خرید زمین و هزینه ساخت و سود معقول ۲۰ درصد برای پیش فروش واحدهای تجاری این مجتمع در نظر گرفته شده است.

افتتاح این مجتمع بصورت فازبندی خواهد بود که تا پایان مرداد ماه طبقه اول آماده می گردد و تا پایان آذر ماه طبقه دوم و سوم آماده سازی شده که مالکان مغازه ها می توانند کار دکوراسیون متناسب با کاربری خود را انجام دهند که به امید خداوند تا پایان سال ۱۴۰۰به ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه آرش مال خواهیم رسید.

نکته قابل توجه این است که تاکنون ریالی وام از هیچ ارگانی برای ساخت این مجتمع دریافت نگردیده و جملگی هزینه ها از طریق سرمایه خود شرکت تامین گردیده است.

تمام تلاش شرکت بر این است تا به لطف خداوند، مجتمع بزرگ و منحصربفرد آرش مال در خرداد ماه سال آینده به بهره برداری کامل برسد و هم استانی هل و مسافران عزیز از این تلاش و زحمت بی وقفه و سرمایه گذاری برادران تقی پور بهره مند شده و ساعاتی خوش در این مجتمع تجاری، تفریحی و فرهنگی سپری کنند/منبع : روابط عمومی شرکت

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :