کاشف اسرار-یکی از دستگاههای اجرائی گیلان ،سازمان جهاد کشاورزی استان می باشد که ستاد مرکزی آن در میدان فرهنگ،پشت فروشگاه زنجیره ای رفاه واقع شده است.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،علی رضا شعبان نژاد  که اصالتا اهل شهرستان املش می باشد،از دولت دهم،پست ریاست این دستگاه مهم ،را  بر عهده دارد.

سازمان جهاد کشاورزی یکی از دستگاههای بسیار مهم و تاثیر گذار گیلان در مقوله تامین امنیت غذایی،حفاظت از اراضی و…را بر عهده دارد.

طبق آمار،استان گیلان با حدود 9/0 درصد مساحت کل ایران، 1/92 درصد چای، 6/37 درصد برنج، 2/76 درصد فندق، 1/85 درصد ابریشم، 60 درصد بادام زمینی، 4/21 درصد زیتون، 7/2 درصد مرکبات، 4/13 درصد گوشت ماهی خاویاری، 4 درصد گوشت مرغ، 1/5 درصد گوشت قرمز، 4/22 درصد آبزیان پرورشی و 15 درصد خاویار کشور را تولید می کند.

با توجه به وجود این ظرفیت های مهم در بخش جهاد کشاورزی گیلان،در اختیار داشتن یک برنامهء جامع اطلاع ­رسانی و استفاده درست از هر رسانه یا مجرای ارتباطی، از الزامات راهبردی روابط عمومی است،لکن متاسفانه روابط عمومی این سازمان از ظرفیت رسانه های  استان به خوبی استفاده نمی کند.

از دلایل متقن آن می توان به عدم برگزاری نشست های خبری رئیس سازمان جهاد کشاوری  استان به مناسبت روز خبرنگار و هفته دولت در سال جاری اشاره کرد تا بتوان تعامل را استمرار بخشید،و آیا این به منزله ؛ضرب المثل شیرین ایرانی:”پارسال دوست،امسال آشنا است”؟

مهم تر از همه به نامه استاندار گیلان به مدیران دستگاههای اجرائی  استان که درخواست کرده بود در روز خبرنگار به نحو شایسته از تلاشگران عرصه‌ خبر و اطلاع رسانی قدردانی کنند،توجهی نشد!و فقط از خدمات خبرنگاران صداوسیما تجلیل به عمل آمد؟!

استاندار در بخشی از این نامه خطاب به فرمانداران، شهرداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی  درخواست کرده بود:”مقرر نمایید اقدامات انجام گرفته به همراه عکس و گزارش مراسم مربوطه تا سی ام مرداد ماه به روابط عمومی استانداری ارسال شود”.

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گیلان در گاهی از اوقات و توسط فضای مجازی “تلگرام”اخباری از حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در این استان را منتشر می کنند،تاکنون از پایگاه خبری کاشف اسرار،علی رغم تعاملات فی مابین،دعوتی به عمل نیامده  است،آیا از دیگر رسانه های دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات دعوت می کنند؟مستند ارائه بدهند/

با توجه به این که جهاد کشاورزی گیلان،احتمالآ،یکی از دستگاههای عریض و طویل این استان از لحاظ تعداد نیروهای انسانی و دستگاههای زیر مجموعه دولتی محسوب می شود،انتظار می رود روابط عمومی آن،از پتانسیل رسانه های الکترونیک و مکتوب،به صورت درست استفاده کند.

پایان پیام

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :